Spis treści
Na podstawie memorandum informacyjnego oferowane w trybie oferty publicznej są akcje zwykłe na okaziciela emitenta serii D o wartości nominalnej 0,10 zł każda w łącznej liczbie nie mniejszej niż 10 i nie więcej niż 90 910. […] Cena emisyjna jednej akcji serii D została ustalona w wysokości 55 zł przez walne zgromadzenie spółki (§1 ust. 3 Uchwały nadzwyczajnego walnego zgromadzenia nr 7 z dnia 24 lutego 2025 r.) - podano w memorandum.
Zapisy na akcje będą przyjmowane do końca maja
Zapisy na akcje będą przyjmowane od 31 marca do 30 maja br., a przydział akcji zaplanowany jest na 4 czerwca 2025 r.
Spółka chce pozyskać z emisji 5 000 050 zł i sfinansować dzięki tym środkom inwestycje w 2025 r. (1 656 300 zł z emisji) i w 2026 r. (3 343 750 zł); środki te zostaną przeznaczone na: rozwój kanału YouTube i treści wideo premium (łącznie w obu latach: 1 120 000 zł), rozbudowę portalu Dorzeczy.pl (538 450 zł), rozwój social mediów (307 200 zł), rozwój działów redakcyjnych (1 670 400 zł), e-commerce (692 000 zł), organizację wydarzeń (288 000 zł) i rozwój biura reklamy (384 000 zł), wymieniono w prezentacji inwestorskiej.
Emisja akcji umożliwia pozyskanie kapitału na rozbudowę kluczowych obszarów działalności
- Oferta publiczna akcji jest kolejnym krokiem w realizacji naszej strategii - umożliwia pozyskanie kapitału na rozbudowę kluczowych obszarów działalności oraz zwiększenie skali operacyjnej. Cały proces został zaprojektowany w formule dostępnej online, co umożliwia prosty, bezpieczny i zdalny udział w emisji. Oferta publiczna Do Rzeczy to nie tylko mechanizm pozyskania kapitału - to świadomy wybór ścieżki rozwoju opartej na zasadach otwartości, odpowiedzialności i partnerskiej relacji z inwestorami - skomentował doradca strategiczny Do Rzeczy Grzegorz Olszewski, cytowany w komunikacie.
Biznes

Jak podkreśliła dyrektor finansowa Do Rzeczy Jolanta Kloc, wejście na giełdę to przemyślany krok w rozwoju spółki - wzmacniający transparentność, wiarygodność i długofalową jej stabilność.
- Pozyskany kapitał ma rozpocząć długofalowy proces dynamicznego rozwoju spółki i tworzenia niezależnego medium, które docenią obecni czytelnicy oraz zainteresują się osoby o poglądach konserwatywno-liberalnych, ale do tej pory będące obojętne wobec Do Rzeczy - dodała Jolanta Kloc.
Do Rzeczy (wcześniej Orle Pióro) informowało wcześniej, że planuje debiut na NewConnect w IV kw. 2025 r.
Do Rzeczy to medium konserwatywno-liberalne w Polsce. Inwestorem spółki jest PMPG Polskie Media - giełdowa spółka holdingowa działająca na rynku tradycyjnych i nowych mediów, posiada 81 proc. w kapitale Do Rzeczy.
Źródło: spółka/isbnews