Spis treści
Tauron już teraz obsługuje ponad 700 tysięcy gospodarstw domowych i firm za pośrednictwem technologii blockchain, a według szacunków do końca roku liczba ta przekroczy milion. Nowe rozwiązania mają usprawnić kontakt z klientem i zwiększyć poziom ochrony danych.
– Wdrażane przez nas cyfrowe narzędzia pozwalają nie tylko efektywniej zarządzać energią, ale też gwarantują bezpieczny i szybki przepływ informacji. Chcemy być najbardziej przyjazną klientowi grupą energetyczną w kraju – mówi Magdalena Kulczyna, wiceprezeska Tauron Sprzedaż.
Co blockchain daje klientom?
Blockchain to nowoczesna technologia przechowywania danych, która zapewnia ich niezmienność i bezpieczeństwo. Działa w sposób zdecentralizowany – informacje zapisywane są w blokach, które tworzą nieprzerwany łańcuch. Dzięki temu niemożliwa jest ich manipulacja bez pozostawienia śladu.
Dzięki tej technologii klienci Taurona mogą np. otrzymywać i przechowywać umowy online w formie całkowicie bezpiecznej i weryfikowalnej cyfrowo.
Od momentu uruchomienia systemu niemal co drugi klient wybiera właśnie cyfrową formę obsługi. To nie tylko wygoda, ale też realny zysk dla środowiska – w 2025 roku wdrożenie blockchain pozwoli Tauronowi zredukować zużycie papieru o około 150 ton.
– Ograniczamy druk i transport dokumentów, co przekłada się na konkretne efekty ekologiczne – podkreśla Michał Mierzwa, wiceprezeska Tauron Obsługa Klienta.
Tauron – lider transformacji energetycznej
Tauron Sprzedaż dostarcza energię blisko 6 milionom klientów w całej Polsce. Firma oferuje także usługi w zakresie fotowoltaiki, magazynowania energii czy efektywnego ogrzewania. Koncern konsekwentnie rozwija ofertę bazującą na odnawialnych źródłach energii.
Grupa Tauron, jako największy dystrybutor energii elektrycznej w kraju, działa na terenie obejmującym 18 proc. powierzchni Polski. W 2023 roku jej przychody ze sprzedaży przekroczyły 42 miliardy złotych. Spółka notowana jest na GPW i wchodzi w skład indeksu mWIG40.
