Tesla przestała dyktować warunki na rynku "elektryków". Każdy model ma odpowiednik tańszy nawet o 100 tys. zł

Oliwia Marciszewska
Opracowanie:
Tesla przestaje być liderem cenowym na rynku samochodów elektrycznych. Każdy z jej popularnych modeli ma teraz tańszy odpowiednik o porównywalnych parametrach i wyglądzie.
Tesla przestaje być liderem cenowym na rynku samochodów elektrycznych. Każdy z jej popularnych modeli ma teraz tańszy odpowiednik o porównywalnych parametrach i wyglądzie. Marzena Bugala-Astaszow
Jak wynika z analizy Superauto.pl, Tesla przestaje być liderem cenowym na rynku samochodów elektrycznych. Każdy z jej popularnych modeli ma teraz tańszy odpowiednik o porównywalnych parametrach i wyglądzie. Alternatywy dla Tesli to nie tylko MG czy Hyundai, ale także Porsche. Jak twierdzą eksperci, spadek zainteresowania tą marką ma zarówno kontekst finansowy jak i polityczny.

Spis treści

Internetowy salon Superauto.pl, odwiedzany miesięcznie przez 600 tys. użytkowników, ujawnia zmiany w zainteresowaniu marką Tesla wśród kupujących samochody.

Działalność polityczna twórcy nie sprzyja sprzedaży

– Zauważyliśmy, że w ostatnich kilku tygodniach liczba użytkowników przeglądających ofertę Tesli gwałtownie spadła i na początku marca osiągnęła poziom odpowiadający zaledwie połowie średniej z ostatnich 8 miesięcy – informuje Marek Srębowaty, dyrektor działu e-commerce w Superauto.pl. – Odwrót od Tesli z pewnością ma związek z działalnością polityczną jej twórcy Elona Muska. Trudno jednak przypisać takie zachowanie użytkowników czynnikom wyłącznie politycznym – dodaje ekspert.

Na początku lutego br. liczba kliknięć w Teslę na platformie Superauto.pl była rekordowo wysoka, osiągając poziom dwa i pół raza wyższy niż średnia z ostatnich 8 miesięcy. Było to związane z uruchomieniem Programu NaszEauto, który, po długiej przerwie, przywrócił dotacje na samochody elektryczne. Według M. Srębowatego, takie zmiany w zainteresowaniu marką są rzadkością i mogą prowadzić do dużych fluktuacji sprzedaży.

Na początku lutego br. liczba kliknięć w Teslę na platformie Superauto.pl była rekordowo wysoka, osiągając poziom dwa i pół raza wyższy niż średnia z ostatnich 8 miesięcy.
Na początku lutego br. liczba kliknięć w Teslę na platformie Superauto.pl była rekordowo wysoka, osiągając poziom dwa i pół raza wyższy niż średnia z ostatnich 8 miesięcy.
Superauto.pl/materiały prasowe

Spadek zainteresowania Teslą na rynkach światowych

W 2025 r. KIA wyprzedziła Teslę jako lider rynku elektryków, a ta odnotowała znaczne spadki sprzedaży w Niemczech i Chinach.

Oskar Jedliński, dyrektor działu rozwoju rynku w Superauto.pl, wyjaśnia:

– Tesla w pewien sposób zasłużyła sobie na spadek zainteresowania użytkowników, a także ograniczenie sprzedaży. Marka, która w ostatnich latach dyktowała warunki cenowe i wyznaczała trendy technologiczne, dziś często przegrywa pod względem kosztu zakupu z innymi producentami.

Modele Tesli mają swoje odpowiedniki. Tańsze o prawie 100 tys. zł

Analitycy portalu Superauto.pl wskazali na samochody, które mogą być atrakcyjną alternatywą dla modeli Tesli. W porównaniu, model 3 zestawiono z MG 4, model X z Porsche Macanem, model Y z VW ID.4 oraz Ioniqiem 5, a model S z BMW i5. Celem było znalezienie jej tańszych odpowiedników, które nie ustępują jakością wykonania czy parametrami technicznymi.

Samochody marki Tesla mają swoje tańsze odpowiedniki. Nawet o 100 tys. zł.
Samochody marki Tesla mają swoje tańsze odpowiedniki. Nawet o 100 tys. zł.
Superauto.pl/materiały prasowe

– W każdej stworzonej przez nas parze alternatywne auto jest tańsze od Tesli, a wcale nie odstaje pod względem jakości wykonania czy parametrów technicznych – ocenia Jedliński.

Tesla okazała się średnio o 97 tys. zł droższa od sparowanych modeli.

– Trudno się dziwić, że w tej sytuacji zainteresowanie marką spada – podkreśla szef działu rozwoju rynku Superauto.pl. – Dodatkowym czynnikiem zmniejszającym zainteresowanie Teslą może być opóźniona premiera modelu Y w Europie – dodaje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu