Tradycyjny zaopatrzeniowiec idzie na emeryturę. Firmy wykorzystują coraz częściej e-commerce także dla potrzeb własnych

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Aż 84% firm, uważa, że e-commerce jest szansą na rozwój polskiego eksportu online, a już co czwarta korzysta z tej możliwości.
Aż 84% firm, uważa, że e-commerce jest szansą na rozwój polskiego eksportu online, a już co czwarta korzysta z tej możliwości. Arkadiusz Gola/Polska Press
Udostępnij:
E-commerce rośnie nie tylko w relacjach biznes-konsument, ale coraz prężniej rozwija się wewnątrz samego biznesu. Coraz więcej firm realizuje swoje zamówienia na materiały, surowce, podzespoły i inne środki produkcji oraz produkty niezbędne do swojego funkcjonowania poprzez Internet, zastępując w ten sposób tradycyjne techniki zaopatrzeniowe.

Potwierdzają to wyniki raportu „B2B e-commerce NOW”, według których ponad 90 proc. przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-handel. Już 41% firm działa na tym rynku i oceniło wejście w ten obszar jako sukces, a co czwarta firma ponad 80% przychodów czerpie właśnie z e-commerce.

Wzrosła także świadomość znaczenia rynku e-commerce wśród firm. Dziś, by prężnie rozwijać swój biznes, marki wiedzą, że nie wystarczy już samo postawienie platformy do sprzedaży swoich produktów.

Przede wszystkim trzeba dokładnie zastanowić się, kto jest naszym odbiorcą i jakie narzędzia poza samą platformą będą nam potrzebne. To ważne, ponieważ cały proces od złożenia zamówienia, po jego dostarczenie musi być przemyślany i przepracowany tak, aby klient w efekcie końcowym był usatysfakcjonowany.

B2B e-commerce w Polsce

Tak jak niezmiennie rośnie cały rynek e-commerce, tak również wzrasta jego udział w handlu B2B e-commerce. Dlatego też dynamicznie zwiększa się zapotrzebowanie na oprogramowania do zarządzania systemami, specjalistów w tym zakresie oraz szkolenia z tej dziedziny.

Ważnym obszarem są rozwiązania pozwalające na integrację działań wspierających procesy produkcyjne, a co za tym idzie, także adaptacja procesów sprzedaży oraz marketingu.

Korzyści z B2B e-commerce

Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej, najczęściej wymieniane korzyści z wdrożenia B2B e-commerce to wzrost skali działania i obrotów, wyższa efektywność i rentowność oraz sprawniejsza realizacja zamówień. Aż 84% firm, uważa, że e-commerce jest szansą na rozwój polskiego eksportu online, a już co czwarta korzysta z tej możliwości.

Kolejne 5% rozważa wyjście z e-handlem na rynki zagraniczne już w 2022 roku. Wniosek? E-eksport jest szansą dla rodzimych firm na poszukiwanie nowych rynków zbytu.

Potencjał e-handlu a zagraniczne rynki

Firmy deklarują̨, że pozytywnym efektem wejścia w e-commerce B2B było przede wszystkim zwiększenie sprzedaży (57%), zwiększenie liczby klientów (48%) oraz zwiększenie asortymentu w ofercie (32%).

Wyposażenie biura w dobrej cenie

miejsce #1

HP

Hp Niszczarka Pro Shredder 16Mc P5 178L128

5 101,79 zł1 963,28 zł-62%
miejsce #2

Grand

Masa mocująca 48 kostek YELLOW ONE

10,99 zł5,01 zł-54%
miejsce #4

Esperanza

Esperanza BLADE EN101

120,00 zł65,00 zł-46%
miejsce #5

Leitz

Leitz Pojemnik Z 4 Szufladami Czarny 135L363

726,30 zł394,99 zł-46%
miejsce #6

Peach

Peach Personal Binder (PB200-09)

193,95 zł109,49 zł-44%
miejsce #7

Epson

Epson TM-U220D

1 894,00 zł1 116,25 zł-41%
miejsce #8

Fellowes

Folia do laminowania FELLOWES A3 80 MIK (5602001)

69,84 zł44,99 zł-36%
miejsce #9

Avermedia

Avermedia F50-8M Wizualizer

4 221,33 zł2 684,00 zł-36%
miejsce #11

Oki

Oki Ml5791Eco (44210205)

4 579,00 zł3 300,00 zł-28%
miejsce #12

Avtek

AVTek TT-BOARD 80

3 485,00 zł2 599,00 zł-25%
miejsce #13

VeroTech

VeroTech Podnóżek biurowy 70002

79,00 zł59,00 zł-25%
miejsce #14

Grand

Grand Marker Olejowy Gr-25 Czarny

5,50 zł4,19 zł-24%
miejsce #15

Lumens

Lumens PS752

5 631,42 zł4 650,00 zł-17%
miejsce #16

Opus

Opus Bindownica Atlas 190

2 198,00 zł1 887,71 zł-14%
miejsce #17

Giosedio

Giosedio FBJ011 Szary

480,43 zł449,00 zł-7%
miejsce #19

Philippi

Wizytownik Slim Philippi

99,00 zł98,99 zł
Materiały promocyjne partnera

Ekspansja na zagraniczne rynki jest zatem naturalnym sposobem mającym na celu zwiększenie przychodów. Potwierdzają to wyniki raportu „B2B e-commerce NOW”, według których cross-border w B2B e-commerce jest wysoko oceniany - 25% ankietowanych prowadzi e-eksport, a tylko z branży Fashion jest to 40% firm.

Dawid Bednarek, Dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Poland

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Co dalej z oprocentowaniem lokat?

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie