Luksusowa biżuteria jest dziś w zasięgu współczesnych konsumentek, a ich wybory są bardzo zróżnicowane– stylistycznie i cenowo. Ta sama klientka może wybrać kolczyki za 99 zł i kolię za kilkadziesiąt tysięcy. Rośnie potrzeba najwyższej jakości obsługi i tego, aby marka wciąż zaskakiwała, mówiła ciekawym językiem, poszerzała ofertę.
Innowacją 2019 roku w tym segmencie w Polsce jest biżuteria z diamentami stworzonymi przez człowieka. To pełnoprawne diamenty, powstałe w laboratoriach dzięki najnowocześniejszym technologiom. Wyniki sprzedaży pokazują, że tak jak w innych segmentach rynku, również w jubilerstwie Polacy otwarci są na przełomowe technologie. Szczególnie, jeśli ich efektem jest biżuteria z diamentami w niezwykle rzadkich barwach– różowej i niebieskiej.
Obserwujemy jak mężczyźni w Polsce budują swoje kolekcje zegarków. Zaczynając od modeli średniej klasy, powoli sięgają po te legendarnych marek.
Pożądana jest zarówno klasyka i technologiczna awangarda. Młodsi klienci coraz szybciej aspirują do świata biżuterii i zegarków z najwyższej półki.
Świadomie wybierają produkty, które zgodne są z ich wartościami – np. wspomniane diamenty tworzone w laboratoriach, zamiast tych pozyskiwanych w kopalniach. Ponadto, jeśli w tej samej cenie mogą kupić pierścionek z większym diamentem, dzięki temu, że kamień ten stworzył człowiek, dokonają tego wyboru.
Podsumowując, widocznym trendem w całym segmencie dóbr luksusowych jest dojrzałość Polaków do zakupu produktów z najwyższej półki i pewność podejmowanych decyzji. Nauczyliśmy się poruszać w świecie najwyższych marek i przyzwyczailiśmy do standardu obsługi, który oferują.
Nie idziemy na kompromisy i dobrze wiemy, jakie wartości reprezentują dane brandy. Prognozujemy, że rynek dóbr luksusowych w Polsce ma duży potencjał. W segmencie biżuterii i zegarków szczególnie, ponieważ produkty najlepszych marek są dziś dostępne na miejscu i nie przywozi się ich już z Mediolanu czy Paryża. Przewidywane spowolnienie, zapowiadane przez analityków, może osłabić rynek, ale może również sprawić, że Polacy będą bardziej intensywnie korzystać z dóbr luksusowych dostępnych lokalnie.
Komentarz udzielony na potrzeby Raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych” 2019
Obejrzyj wideo:
Frankowicze. Ekspert: Większość wyroków korzystna dla banków
