W całym segmencie dóbr luksusowych widać dojrzałość Polaków do zakupu produktów z najwyższej półki

Radosław Jakociuk
Radosław Jakociuk, prezes zarządu W. Kruk
Radosław Jakociuk, prezes zarządu W. Kruk mat. pras.
Ostatnie 10 lat to krok milowy w rozwoju rynku dóbr luksusowych. Dziś w Polsce do zakupu produktów z najwyższej półki podchodzi się świadomie, z dużą znajomością wybieranych marek. Zakup najwyższej klasy biżuterii czy zegarka nie jest już jedynym takim zakupem w życiu. Polacy wiedzą, czego chcą, rozumieją specyfikę produktów luksusowych. Szukają eksperckiej wiedzy po stronie sprzedawcy, cena jest istotna, ale liczy się również doświadczenie marki.

Luksusowa biżuteria jest dziś w zasięgu współczesnych konsumentek, a ich wybory są bardzo zróżnicowane– stylistycznie i cenowo. Ta sama klientka może wybrać kolczyki za 99 zł i kolię za kilkadziesiąt tysięcy. Rośnie potrzeba najwyższej jakości obsługi i tego, aby marka wciąż zaskakiwała, mówiła ciekawym językiem, poszerzała ofertę.

Innowacją 2019 roku w tym segmencie w Polsce jest biżuteria z diamentami stworzonymi przez człowieka. To pełnoprawne diamenty, powstałe w laboratoriach dzięki najnowocześniejszym technologiom. Wyniki sprzedaży pokazują, że tak jak w innych segmentach rynku, również w jubilerstwie Polacy otwarci są na przełomowe technologie. Szczególnie, jeśli ich efektem jest biżuteria z diamentami w niezwykle rzadkich barwach– różowej i niebieskiej.

Obserwujemy jak mężczyźni w Polsce budują swoje kolekcje zegarków. Zaczynając od modeli średniej klasy, powoli sięgają po te legendarnych marek.

Pożądana jest zarówno klasyka i technologiczna awangarda. Młodsi klienci coraz szybciej aspirują do świata biżuterii i zegarków z najwyższej półki.

Świadomie wybierają produkty, które zgodne są z ich wartościami – np. wspomniane diamenty tworzone w laboratoriach, zamiast tych pozyskiwanych w kopalniach. Ponadto, jeśli w tej samej cenie mogą kupić pierścionek z większym diamentem, dzięki temu, że kamień ten stworzył człowiek, dokonają tego wyboru.

Podsumowując, widocznym trendem w całym segmencie dóbr luksusowych jest dojrzałość Polaków do zakupu produktów z najwyższej półki i pewność podejmowanych decyzji. Nauczyliśmy się poruszać w świecie najwyższych marek i przyzwyczailiśmy do standardu obsługi, który oferują.

Nie idziemy na kompromisy i dobrze wiemy, jakie wartości reprezentują dane brandy. Prognozujemy, że rynek dóbr luksusowych w Polsce ma duży potencjał. W segmencie biżuterii i zegarków szczególnie, ponieważ produkty najlepszych marek są dziś dostępne na miejscu i nie przywozi się ich już z Mediolanu czy Paryża. Przewidywane spowolnienie, zapowiadane przez analityków, może osłabić rynek, ale może również sprawić, że Polacy będą bardziej intensywnie korzystać z dóbr luksusowych dostępnych lokalnie.

Komentarz udzielony na potrzeby Raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych” 2019

Obejrzyj wideo:

Frankowicze. Ekspert: Większość wyroków korzystna dla banków

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu