W całym segmencie dóbr luksusowych widać dojrzałość Polaków do zakupu produktów z najwyższej półki

Radosław Jakociuk
Radosław Jakociuk, prezes zarządu W. Kruk
Radosław Jakociuk, prezes zarządu W. Kruk mat. pras.
Ostatnie 10 lat to krok milowy w rozwoju rynku dóbr luksusowych. Dziś w Polsce do zakupu produktów z najwyższej półki podchodzi się świadomie, z dużą znajomością wybieranych marek. Zakup najwyższej klasy biżuterii czy zegarka nie jest już jedynym takim zakupem w życiu. Polacy wiedzą, czego chcą, rozumieją specyfikę produktów luksusowych. Szukają eksperckiej wiedzy po stronie sprzedawcy, cena jest istotna, ale liczy się również doświadczenie marki.

Luksusowa biżuteria jest dziś w zasięgu współczesnych konsumentek, a ich wybory są bardzo zróżnicowane– stylistycznie i cenowo. Ta sama klientka może wybrać kolczyki za 99 zł i kolię za kilkadziesiąt tysięcy. Rośnie potrzeba najwyższej jakości obsługi i tego, aby marka wciąż zaskakiwała, mówiła ciekawym językiem, poszerzała ofertę.

Innowacją 2019 roku w tym segmencie w Polsce jest biżuteria z diamentami stworzonymi przez człowieka. To pełnoprawne diamenty, powstałe w laboratoriach dzięki najnowocześniejszym technologiom. Wyniki sprzedaży pokazują, że tak jak w innych segmentach rynku, również w jubilerstwie Polacy otwarci są na przełomowe technologie. Szczególnie, jeśli ich efektem jest biżuteria z diamentami w niezwykle rzadkich barwach– różowej i niebieskiej.

Obserwujemy jak mężczyźni w Polsce budują swoje kolekcje zegarków. Zaczynając od modeli średniej klasy, powoli sięgają po te legendarnych marek.

Pożądana jest zarówno klasyka i technologiczna awangarda. Młodsi klienci coraz szybciej aspirują do świata biżuterii i zegarków z najwyższej półki.

Świadomie wybierają produkty, które zgodne są z ich wartościami – np. wspomniane diamenty tworzone w laboratoriach, zamiast tych pozyskiwanych w kopalniach. Ponadto, jeśli w tej samej cenie mogą kupić pierścionek z większym diamentem, dzięki temu, że kamień ten stworzył człowiek, dokonają tego wyboru.

Podsumowując, widocznym trendem w całym segmencie dóbr luksusowych jest dojrzałość Polaków do zakupu produktów z najwyższej półki i pewność podejmowanych decyzji. Nauczyliśmy się poruszać w świecie najwyższych marek i przyzwyczailiśmy do standardu obsługi, który oferują.

Nie idziemy na kompromisy i dobrze wiemy, jakie wartości reprezentują dane brandy. Prognozujemy, że rynek dóbr luksusowych w Polsce ma duży potencjał. W segmencie biżuterii i zegarków szczególnie, ponieważ produkty najlepszych marek są dziś dostępne na miejscu i nie przywozi się ich już z Mediolanu czy Paryża. Przewidywane spowolnienie, zapowiadane przez analityków, może osłabić rynek, ale może również sprawić, że Polacy będą bardziej intensywnie korzystać z dóbr luksusowych dostępnych lokalnie.

Komentarz udzielony na potrzeby Raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych” 2019

Obejrzyj wideo:

Frankowicze. Ekspert: Większość wyroków korzystna dla banków

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3