Spis treści
Od początku 2022 roku sklep internetowy PGG bije rekordy popularności. Spółka sprzedała do tej pory 1,4 mln ton węgla, które trafiły do 460 tys. odbiorców. Chętnych na atrakcyjny cenowo surowiec nadal nie brakuje, co dobrze widać podczas otwieranych sesji sprzedażowych. Niestety, od wtorku ilość dostępnego węgla jest jeszcze mniejsza.
We wtorek PGG ogłosiła, że zawiesza sprzedaż węgla luzem do odwołania. Decyzja ta spowodowana jest dołączeniem Grupy do systemu preferencyjnej sprzedaży węgla na terenie gmin. W programie swoje uczestnictwo zadeklarowały również spółki takie jak: Węglokoks, PGE Paliwa, Tauron Wydobycie, Węglokoks Kraj oraz Lubelski Węgiel Bogdanka.
Nowe godziny sesji zakupowych
Klienci e-sklepu do tej pory mogli kupić węgiel luzem lub konfekcjonowany podczas wtorkowych i czwartkowych sesji zakupowych o godzinie 16. Od wtorku sesje będą odbywały się codziennie w godzinach od 16 do 17, lecz tylko z miałami i węglem pakowanym, którego jest o wiele mniej.
Jeśli podczas sesji towar nie zostanie całkowicie wyprzedany, trafi na e-sklepową półkę o godzinie 18. PGG zapewnia, że nie zamierza zamykać sklepu internetowego.
Warto przypomnieć, że od niedawna spółka stworzyła sieć kwalifikowanych dostawców węgla, dzięki której surowiec można odbierać nie tylko bezpośrednio z kopalni, ale również składów węglowych znajdujących się w pobliżu naszego miejsca zamieszkania. Jak informuje Grupa, średnia cena dostaw KDW na terenie Polski wynosi 317 złotych.
Koszty są wielokrotnie mniejsze niż gdyby zamówić usługę w prywatnej firmie przewozowej. Oferty przewoźników można łatwo znaleźć w Internecie: za przewóz 2-3 ton węgla na znaczniejsze odległości w Polsce trzeba zapłacić nawet 4-5 tys. zł. Za samo podstawienie ciężarówki do punktu sprzedaży drobnicowej w kopalni przedsiębiorcy inkasują kilkaset złotych, potem naliczają np. stawki kilometrowe, liczone podwójnie (czyli tam i z powrotem), które mogą wynosić 2-5 zł za każdy kilometr trasy - informuje PGG.
Zmiany w e-sklepie PGG
Polska Grupa Górnicza stale rozwija sklep internetowy, o czym świadczą zmiany dokonane w ostatnim czasie. Od ponad dwóch tygodni klienci e-sklepu mogą kontaktować się ze spółką nie tylko telefonicznie, ale również za pomocą formularza online. Dostęp do nowej funkcji jest możliwy po zalogowaniu na konto użytkownika.
Biznes

Formularz daje możliwość rozmowy on-line z klientem, czego wcześniej nie było. Teraz jest interakcja. A na dodatek teraz można dokładnie prześledzić, kiedy padło pytanie i kto na nie odpowiedział - informują eksperci IT w PGG.
Po uruchomieniu nowej funkcji w zaledwie kilkanaście godzin pojawiło się ponad półtora tysiąca zapytań. Wcześniej na skrzynkę mailową trafiły 43 tys. wiadomości.