Własne stacje paliw w kolejnej sieci dyskontów. Oficjalnych zapowiedzi brak, ale logo już jest

Redakcja Strefy Biznesu
Redakcja Strefy Biznesu
Swoje stacje benzynowe ma już m.in. Auchan i Carrefour.
Swoje stacje benzynowe ma już m.in. Auchan i Carrefour. Sylwia Dąbrowa / Polska Press
Nowa marka ma firmować sieć stacji paliw polskiej sieci dyskontów. Były poszukiwania specjalistów ds. paliw, jest nowe logo. Czy powstanie kolejnej sieci stacji paliw przy sklepach spożywczych to już tylko formalność? Sieć na razie odmawia komentarza.

Spis treści

Stacje paliw przy dyskontach to już nic dziwnego

Do końca czerwca 2023 roku stacje benzynowe przy sklepach stanowiły ok. 2,2 proc. rynku, a ich liczba przekroczyła już 170. Nie są to zatem duże koncerny, ale także nie można powiedzieć, że jest to nowość w Polsce.

Stacje benzynowe spotkamy w naszym kraju przy sklepach Auchan, Carrefour i Intermarche. Jaki jest cel tworzenia stacji paliw przy dyskontach? Chodzi przede wszystkim o przyciągnięcie klientów tańszym paliwem, co zachęci ich także do rezygnacji z zakupów u dużej konkurencji i stanie się potencjalnym źródłem dodatkowych dochodów.

Zobacz także: Kupon za uśmiech w Rossmannie działa bez uśmiechu. Rabaty bez ograniczeń i warunków, a czy błąd jest zabawny?

Dino otworzy własne stacje benzynowe

Czasy podejrzeń na temat planów sieci Dino skończyły się wraz z rozpoczęciem prac operacyjnych w spółce Dino Oil, co miało miejsce w 2023 roku. Wówczas działalność dotyczyła przede wszystkim zaopatrzenia wewnętrznych sieci transportowych Dino i dostawców sieci w jednym z regionów, jednak obecnie pojawiają się kolejne delikatne oznaki tego, że proces ten ma pójść dalej. Portal dlahandlu.pl ustalił, że w lutym 2024 Dino Oil odświeżyło i opatentowało swoje nowe logo. Znak odnosi się m.in. do usług tankowania i usług barów przekąskowych.

Wcześniej Dino miał także poszukiwać specjalisty ds. paliw, który miał być odpowiedzialny m.in. za pomoc w realizacji projektów w obszarze stacji paliw. Być może zatem już niedługo doczekamy się stacji benzynowych przy sklepach Dino lub poznamy zupełnie nową markę. Sieć - w dobrze znanym sobie stylu - nie komentuje tych doniesień.

Na koniec 2023 w Polsce działało 2406 sklepów sieci Dino. Pierwszy z nich powstał w 1999 roku. Wartość spółki wyceniana jest na 37 mld zł. Czy to sposób Dino na dalszą pogoń za Biedronką? Być może. Czas pokaże, czy ten krok będzie skuteczny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu