Wzrosły pensje w ważnej branży. Na wielu stanowiskach płacą już ponad 10 tys. zł

Agnieszka Kamińska
Opracowanie:
Customer Support Operator in Headset Video Calling on Computer at Evening Office. Call Center Agent, Service Support Manager Speaking to Distance Customer in Webcam Chat. Helpline Concept
Customer Support Operator in Headset Video Calling on Computer at Evening Office. Call Center Agent, Service Support Manager Speaking to Distance Customer in Webcam Chat. Helpline Concept 123 rf
W działach obsługi klienta i operacji wynagrodzenia poszły w górę. Na przykład pensje doradcy klienta wynoszą do 7 500 zł brutto w Warszawie. Kierownicy zespołów doradców otrzymują od 7 500 zł w Katowicach do 12 500 zł w Warszawie. Pensja dyrektora departamentu sprzedaży to od 18 000 zł do 40 000 zł.

Spis treści

Firmy w większym stopniu koncentrują się na podnoszeniu jakości obsługi klienta, co spowodowało zmiany w tych obszarach. Analitycy zaobserwowali wzrost wynagrodzeń, ale i zwiększone wymagania wobec kandydatów do pracy w działach odpowiedzialnych za obsługę klienta.

Pracodawcy szukają specjalistów o wysokich kwalifikacjach, którzy są zdolni do zarządzania długotrwałymi relacjami biznesowymi

„Rozwój technologii i zmieniające się oczekiwania konsumentów sprawiają, że organizacje poszukują pracowników o zaawansowanych kompetencjach - zdolnych do budowania długotrwałych relacji oraz wdrażania nowoczesnych rozwiązań usprawniających obsługę. Miniony rok przyniósł znaczące zmiany w działach obsługi klienta i operacji.” – czytamy w najnowszym raporcie Grafton Recruitment.

Pracodawcy szukają specjalistów o wysokich kwalifikacjach, którzy są zdolni do zarządzania długotrwałymi relacjami biznesowymi, ale i takich, którzy potrafią usprawnić procesy operacyjne również w obszarze sprzedaży. Potrzebni są specjaliści z umiejętnościami analitycznymi i technologicznymi.

- Wykorzystanie technologii oraz analizy danych w działach obsługi klienta i operacji ma fundamentalne znaczenie dla funkcjonowania przedsiębiorstw. Nowoczesne narzędzia wykorzystujące zaawansowane algorytmy umożliwiają przewidywanie zachowań klientów i dostosowywanie usług do ich potrzeb w czasie rzeczywistym. Dzięki zdolnościom analitycznym zespoły mogą skuteczniej identyfikować wąskie gardła w procesach operacyjnych i wdrażać rozwiązania optymalizacyjne, co przekłada się na oszczędności kosztowe i lepszą efektywność. W obszarze obsługi klienta analiza danych wspiera personalizację komunikacji, co znacząco podnosi poziom satysfakcji klientów – mówi Karolina Gaszyna, kierownik oddziału w Grafton Recruitment.

W działach obsługi klienta i operacji wynagrodzenia poszły w górę, co ma związek z większymi wymaganiami stawianymi kandydatom

Wyższe wymagania przekładają się na pensje pracowników. W działach obsługi klienta i operacji wynagrodzenia poszły w górę. A największy wzrost odnotowano w przypadku doradców klienta, którzy mogą liczyć na podwyżki rzędu 12,9 proc.. Menedżerowie odpowiedzialni za relacje z klientami otrzymali propozycje wynagrodzeń wyższe o 11,2 proc., co – jak podkreślają analitycy Grafton Recruitment - wynika z rosnącego zapotrzebowania na specjalistów ds. długoterminowej współpracy z kluczowymi klientami.

Specjaliści ds. reklamacji mogą liczyć na 6000 - 9000 zł, a key account managerowie, odpowiadający za strategicznych klientów firmy, od 9 000 zł do 18 000 zł brutto

W przypadku kierowników zespołów doradców wzrost wyniósł 10,5 proc., natomiast w przypadku specjalistów ds. reklamacji było to 8,7 proc. Umiarkowane podwyżki dotyczyły regionalnych managerów sprzedaży (+4,7%) oraz dyrektorów departamentów sprzedaży (+1,3%).

Wynagrodzenia oczywiście różnią się w zależności od lokalizacji, doświadczenia oraz zakresu obowiązków. I tak, doradca klienta może liczyć na propozycje wynagrodzeń od 5 500 zł brutto w Krakowie do 7 500 zł w Warszawie. Kierownicy zespołów doradców otrzymują pensje w przedziale od 7 500 zł w Katowicach do 12 500 zł w stolicy. Z kolei regionalny dyrektor sprzedaży otrzymywał od 18 000 zł w Łodzi do 35 000 zł w Warszawie. Pensja dyrektora departamentu sprzedaży to od 18 000 zł do 40 000 zł.

Specjaliści ds. reklamacji, zajmujący się rozwiązywaniem problemów klientów, mogą liczyć na oferty od 6 000 zł do 9 000 zł, a key account managerowie, odpowiadający za strategicznych klientów firmy, od 9 000 zł do 18 000 zł brutto.

screen raportu


Przypomnijmy, że Grafton Recruitment, który przygotował raport płacowy, to międzynarodowa firma rekrutacyjna działająca od 1982 roku, specjalizująca się w rekrutacjach na stanowiska specjalistyczne, kierownicze średniego i wyższego szczebla. Dane o zarobkach dotyczą 2024 r. oraz prognoz na początek 2025 r., zostały zebrane na podstawie rzeczywistych ofert przedstawionych kandydatom przez klientów Grafton Recruitment oraz wynagrodzeń uczestników procesów rekrutacyjnych. Analiza objęła 499 791 unikalnych ogłoszeń o pracę, wykorzystano też dane z jednego z największych portali z ogłoszeniami w Polsce.



emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu