Zakupy przed świętami, ulubione dania w Lany Poniedziałek. Co Polacy będą zamawiać z dowozem w Wielkanoc 2025?

Materiał informacyjny Wolt Polska
Wolt analizuje dane z ubiegłorocznych świąt i prognozuje trendy w zamówieniach z dowozem na nadchodzący okres wielkanocny. Eksperci platformy wskazują, że w ostatnich dniach przed Wielkanocą dominują zakupy z szybką dostawą ze sklepów spożywczych, a wśród najpopularniejszych produktów znajdują się… pieluchy dziecięce. Natomiast szczyt popularności zamówień z restauracji prawdopodobnie przypadnie na Lany Poniedziałek. W ubiegłym roku Polacy najchętniej sięgali wtedy po comfort food, typu pizza, kebab i sushi.

Przed świętami użytkownicy skupiają się na sprawnym domknięciu przygotowań i chętnie zamawiają zakupy z dowozem. W tym czasie największą popularnością na Wolt cieszą się supermarkety i sklepy spożywcze. W 2024 roku w okresie wielkanocnym duże wzrosty względem poprzedniego tygodnia zanotowały dwie kategorie produktów: dziecięce (pieluchy i akcesoria) oraz męskie kosmetyki. Natomiast po świętach Polacy najwięcej zamawiali w piekarniach.

W Wolt stale poszerzamy naszą ofertę i listę partnerów, z którymi współpracujemy. Chcemy odpowiadać, na jak najwięcej potrzeb użytkowników, także przy okazji szczególnych okazji jak Wielkanoc. Widzimy, że to przynosi efekty i konsumenci coraz chętniej korzystają z zakupów z dowozem w 30 minut. Zarówno gdy potrzebują kompleksowo przygotować się do świętowania i zadbać o zapasy, ale też szybko uzupełnić braki w niezbędnych produktach czy przygotować podarunki dla bliskich. Na podstawie naszych danych spodziewamy się, że w tym roku popularność zakupów z dowozem tuż przed Wielkanocą wzrośnie jeszcze bardziej w stosunku do 2024 r.

– prognozuje Agata Polityło, dyrektorka generalna w Wolt Polska.

W trakcie ubiegłorocznych świąt wielkanocnych eksperci Wolt zanotowali zwiększone zainteresowane zamówieniami z restauracjami w Poniedziałek Wielkanocny. Polacy chcieli odpocząć po intensywniejszym świątecznym weekendzie i szukali kulinarnej odskoczni po bardziej tradycyjnym menu, Wśród najczęściej zamawianych potraw dominowały pizza, kebab i sushi.

Obserwujemy wyraźny trend na zamówienia posiłków z dowozem na szczególne okazje. Sylwester, Walentynki czy właśnie Lany Poniedziałek – wszystkie te dni łączy zwiększone zainteresowanie zamówieniami ulubionych dań. Polacy coraz bardziej doceniają wygodę, jaką daje możliwość szybkiego dowozu, dzięki której mogą skupić się na tym, co najważniejsze, czyli odpoczynku i celebrowaniu wolnego czasu z bliskimi. Dodatkowo ułatwia to wprowadzona przez nas w zeszłym roku funkcja podwójnych zamówień, umożliwiająca dostawę z dwóch różnych miejsc za jedną opłatą. Tym samym możemy pogodzić najbardziej odległe gusty kulinarnelub przykładowo wybrać obiad z restauracji i zakupy na kolację. Oprócz tego użytkownicy mogą skorzystać z subskrypcji Wolt+, która umożliwia m.in. bezpłatną dostawę

– dodaje Agata Polityło, dyrektorka generalna w Wolt Polska.

W ubiegłą Wielkanoc eksperci Wolt zaobserwowali także, że przy ograniczonej dostępności lokali gastronomicznych i sklepów, średnia liczba zamówień przypadających na jedną otwartą placówkę była znacząco wyższa niż w regularnych dniach – w przypadku sklepów aż dwukrotnie. To jasny sygnał, że zainteresowanie konsumentów wyraźnie przewyższało podaż.

Ten trend będzie się tylko umacniał, co potwierdzają również rozmowy, które prowadzimy z naszymi partnerami. Coraz więcej z nich rozważa otwarcie w Wielką Sobotę czy Poniedziałek Wielkanocny, widząc w tym realną szansę na zwiększenie przychodów. Z naszej perspektywy wyraźnie wynika, że Wolt staje się dla użytkowników narzędziem organizującym codzienność – także w święta. Niezależnie od tego, czy chodzi o szybkie zakupy tuż przed zamknięciem sklepów, czy o zamówienie obiadu po świątecznym weekendzie – dostawy stają się wygodnym standardem, który wspiera zarówno planowanie, jak i spontaniczne decyzje

– komentuje Agata Polityło, dyrektorka generalna w Wolt Polska.

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu