Posiłki na ciepło, sklepy całodobowe i dostawa w plener. Oto wakacyjna rzeczywistość sieci sklepów w Polsce!

Agnieszka Maciuła-Ziomek
Agnieszka Maciuła-Ziomek
Dostawa w plener może już wkrótce stać się normą na ulicach polskich miast
Dostawa w plener może już wkrótce stać się normą na ulicach polskich miast 123rf.com/twinsterphoto
Kolejna sieć wprowadza do oferty strefę z ciepłymi posiłkami. Na razie testowo taka opcja pojawi się w jednym ze sklepów Dealz. W Żabce można już dostać hot-doga z dostawą do domu i… w plener! Sprawdzamy, jakie jeszcze wakacyjne nowości przygotowały sieci sklepów w Polsce.

Spis treści

Posiłki na ciepło już w dwóch sieciach

Sieć sklepów Dealz należąca do Grupy Pepco w te wakacje testuje swoją strefę z ciepłymi posiłkami. Na razie usługa dostępna jest tylko w Poznaniu, ale sieć zapewnia też, że nie boi się innowacji, dlatego zapewne niedługo pojawi się więcej stref gastronomicznych w Polsce. Sieć wprowadza do oferty dania na wynos i posiłki z lodówki: hot-dogi, zestawy posiłków, obiady, kawa, ciasta.

Dealz jest obecny w Polsce od 2018 roku. W całej Polsce rozlokowanych jest ponad 200 sklepów, a jeszcze do końca 2023 roku ma być ich około 300. Wiadomości Handlowe donoszą jednak, że Dealz nie zmieni się w Polsce w Pepco, jak dzieje się to w innych krajach Europy.

Żabka z hot-dogami z dowozem

W maju 2023 roku sieć sklepów Żabka udostępniła swoim klientom aplikację Żabka Jush, która daje możliwość zamówienia produktów z dowozem w plener. Początkowo aplikacja dostępna była tylko w Warszawie, teraz można z niej korzystać także w Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Sopocie, Poznaniu i Piasecznie. Swoje zakupy można zamówić do najpopularniejszych atrakcji w jednym z wymienionych wyżej miast, a także do domu czy biura. Sieć chce w tej sposób nieco zaktywizować Polaków.

Powstała także letnia kampania „Zamawiaj tam, gdzie się dzieje!”, w ramach której mieszkańcy Warszawy, Krakowa i Gdańska mogą zabawić się w poszukiwaczy skarbów. Kody i hasła Żabka ukryła w bilbordach, plakatach, na rowerach miejskich i w mediach społecznościowych. Na uczestników czekają promocje i zaproszenia na wydarzenia organizowane przez sieć.

Sieci przeszły na tryb „wakacje”. Są otwarte całą dobę

Wakacyjny handel zwykle wygląda inaczej niż przez resztę roku - szczególnie w miejscowościach turystycznych. Biedronka część swoich sklepów otwiera całodobowo. Ma to miejsce na Pomorzu, w górach i na Mazurach.

Sklepy sezonowe mają również bogatszą ofertę asortymentową niż standardowe sklepy w wielu popularnych kategoriach (średnio co najmniej 50 produktów więcej) - mówi Magdalena Sidwa, dyrektor operacyjna Regionu Koszalin w sieci Biedronka.

Sieć uruchomiła swoje całodobowe sklepy m.in. w Ustce, Kołobrzegu, Władysławowie, Jastarni i Stegnie. Biedronka zaznacza, że to odpowiedź na potrzeby klientów. W okresie wakacyjnym w sklepach sezonowych notuje bowiem ok. 30-procentowy wzrost sprzedaży. Sieć proponuje także sezonowe namioty ze strefami non-food i specjalne warzywniaki przy sklepach w kilku miastach w Polsce.

Sklepy sezonowe otwiera także wspomniana już Żabka. W tym roku pojawi się o 20 proc. więcej takich sklepów niż w 2022. Sklepy sezonowe Żabki pojawiają się nad morzem, ale także nad jeziorami m.in. w Mikołajkach i Giżycku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: „Wojna cenowa” sklepów. Ile sklepy na tym zarabiają?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu