Blisko połowa badanych za największy atut zakupów w sklepach z najbliższego sąsiedztwa uważa świeżość produktów – wynika z badania Agencji SW Research.
Czasy patriotyzmu konsumenckiego
Znaczenie „małych ojczyzn” i rola patriotyzmu konsumenckiego wśród polskich konsumentów wzrasta. 75 proc. Polaków deklaruje, że chciałoby mieć wpływ na to, jakie produkty znajdują się w asortymencie jego lokalnego sklepu. W wyniku umacniającego się trendu lokalności coraz chętniej kupują produkty ze swojej najbliższej okolicy, które są dla nich synonimem świeżości i wysokiej jakości, a także potwierdzeniem zaufania do lokalnych producentów i dostawców. 36 proc. badanych z lokalnego asortymentu najczęściej wybiera warzywa, a co czwarta osoba sięga po owoce – wynika z badania „Zwyczaje zakupowe Polaków” .
– Dziś bardziej świadomie podchodzę do codziennych zakupów – sprawdzam, porównuję, szukam informacji. Nie mam wątpliwości, że jakość produktów od polskich rolników i producentów jest inna, lepsza. Szczególnie, że te produkty nie przemierzają długiej drogi podczas transportu do sklepu – mówi Aleksandra Losiak, klientka sklepu sieci Lewiatan i dodaje – Myślę, że w ostatnim czasie lokalny patriotyzm, solidarność i wsparcie najbliższego otoczenia stały się jeszcze ważniejsze niż wcześniej. Polacy zdali sobie sprawę, że warto, a wręcz trzeba wpierać lokalnych przedsiębiorców. Tym bardziej w tak trudnej sytuacji gospodarczej.
Lokalny czyli polska jakość
Kupowanie lokalnych produktów jest także postrzegane, jako sposób na przezwyciężenie kryzysu gospodarczego. Uczestnicy badania uważają, że lokalni przedsiębiorcy wspierają polską gospodarkę poprzez współpracę z miejscowymi producentami i dostawcami (42 proc.). Ponad 30 proc. Polaków docenia tworzenie przez nich miejsc pracy oraz wpływ na rozwój najbliższej okolicy.
Ważne dziś! Kliknij i przeczytaj!
- Ile od stycznia 2021 minimum na etacie, zleceniu lub umowie o dzieło
- Gdzie po zakupy 27 września. Niedziele handlowe 2020 - teraz i w przyszłości
- Właściciele domów uwierzyli w korzyści z fotowoltaiki i montują panele na potęgę!
- Mieszkania sprzedają się wolniej, ale nikt nie zamierza obniżać ceny
- Wakacje kredytowe: skorzystaj lub zmień warunki
- W szkole dziecko zarazi się koronawirusem? Tego obawia się połowa rodziców
– Dzięki wieloletniej pracy moich rodziców, a teraz mojej i mojej żony rozwinęliśmy nie tylko sad, ale również relacje z innymi przedsiębiorcami. Poza dobrej jakości produktem to one budują zaufanie, dają energię do działania. We współpracy z lokalnymi sklepami bardzo ważny jest również fakt, że sklepy są rzetelnym płatnikiem, a to sprawia, że znacznie łatwiej jest nam rozwijać biznes – mówi Michał Maliszewski, dostawca jabłek grójeckich.
Ważne dziś! Kliknij i przeczytaj!
- Ile od stycznia 2021 minimum na etacie, zleceniu lub umowie o dzieło
- Gdzie po zakupy 27 września. Niedziele handlowe 2020 - teraz i w przyszłości
- Właściciele domów uwierzyli w korzyści z fotowoltaiki i montują panele na potęgę!
- Mieszkania sprzedają się wolniej, ale nikt nie zamierza obniżać ceny
- Wakacje kredytowe: skorzystaj lub zmień warunki
- W szkole dziecko zarazi się koronawirusem? Tego obawia się połowa rodziców
