Zmiany dla właścicieli fotowoltaiki. Nowe faktury już w drodze

Maciej Badowski
Opracowanie:
Faktury dla prosumentów różnią się od standardowych rachunków za prąd, ponieważ zawierają inne dane istotne dla producentów energii.
Faktury dla prosumentów różnią się od standardowych rachunków za prąd, ponieważ zawierają inne dane istotne dla producentów energii. MAXSHOT
Tauron wprowadza uproszczone faktury dla prosumentów, co ma na celu ułatwienie zrozumienia rozliczeń związanych z energią elektryczną. Zmiany te dotyczą blisko 440 tysięcy prosumentów, którzy już w tym miesiącu zaczną otrzymywać nowe dokumenty.

Nowe faktury dla prosumentów

Tauron rozpoczął wysyłkę uproszczonych faktur do swoich klientów, co ma na celu ułatwienie zrozumienia rozliczeń związanych z energią elektryczną. Nowe faktury są już dostępne dla ponad 1,3 miliona gospodarstw domowych, a wkrótce trafią do blisko 440 tysięcy prosumentów.

– Obsługujemy już blisko 440 tysięcy prosumentów i wsłuchujemy się w ich potrzeby. Dlatego nie tylko dostarczamy technologię, rozwiązania i kompleksowe wsparcie dla domowych instalacji produkujących energię ze słońca. Upraszczamy również formalności związane z jej rozliczeniem. Wiemy, że gospodarstwa domowe mogą efektywnie korzystać z odpowiednio dobranej fotowoltaiki, najlepiej wspieranej magazynem energii. Dodatkowo, uproszczone faktury pomogą prosumentom lepiej zrozumieć rachunki i przyczynią się do bardziej świadomego zarządzania domową produkcją energii – wskazał Mariusz Purat, prezes zarządu Tauron Sprzedaż.

Faktury dla prosumentów różnią się od standardowych rachunków za prąd, ponieważ zawierają inne dane istotne dla producentów energii. Dzięki nowemu formatowi, prosumenci będą mogli łatwiej monitorować swoje zużycie oraz produkcję energii.

Nowe faktury zawierają czytelne podsumowanie, które ułatwia zrozumienie najważniejszych informacji związanych z rozliczeniami. Prosumenci znajdą na nich wyraźne wskazanie swojego systemu rozliczeń oraz ilość energii pobranej i wprowadzonej do sieci.

– Czytelne podsumowanie faktury zawiera tylko najważniejsze dla prosumenta informacje, co sprawia, że rozliczenie jest łatwiejsze do zrozumienia i zwiększa satysfakcję Klienta z obsługi. Prosumenci mogą dzięki temu szybciej i bardziej efektywnie monitorować swoje zużycie oraz produkcję energii. Ruszyliśmy już z wysyłką czytelnych podsumowań rozliczeń do naszych Klientów. Prosumenci będą je otrzymywać zgodnie ze swoimi cyklami rozliczeń. Tym samym jeszcze w tym miesiącu blisko 20 tys. prosumentów otrzyma uproszczone rozliczenie – tłumaczy Michał Mierzwa, wiceprezes zarządu Tauron Obsługa Klienta.

Jak działa rozliczenie prosumentów?

Rozliczanie fotowoltaiki odbywa się w systemie ilościowym, czyli net-meteringu, lub wartościowym, czyli net-billingu. W obu przypadkach nadwyżki energii z fotowoltaiki trafiają do sieci elektroenergetycznej, lecz różnią się sposobem rozliczenia.

W systemie net-meteringu wymiana energii odbywa się bezgotówkowo, natomiast w net-billingu prosument kupuje energię elektryczną z sieci lub wprowadza do niej energię, którą sprzedawca przelicza według ceny rynkowej. Tak wyliczona wartość buduje depozyt prosumenta wykorzystywany przy rozliczeniu.

Tauron planuje również uruchomienie w aplikacji obszaru przeznaczonego dla prosumentów, co pozwoli im na dostęp do bardziej szczegółowych informacji na temat swojego stanu rozliczeń. Dzięki temu, prosumenci będą mogli lepiej zarządzać swoją produkcją i zużyciem energii, co jest kluczowe w kontekście rosnącej popularności odnawialnych źródeł energii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu