Powstanie sklep internetowy Pepco?
Ponad 1000 sklepów Pepco w Polsce nie może narzekać na brak klientów. Do sieci przyciąga ich przede wszystkim szeroki asortyment i niskie ceny. Mimo takiej popularności, Pepco nie ma swojego sklepu internetowego, a jego brak dało się odczuć, kiedy w czasie ubiegłorocznego lockdownu wszystkie sklepy Pepco były przez pewien czas zamknięte. Teraz zakupy stacjonarne możemy robić z powrotem bez przeszkód, ale czy będziemy mogli robić kiedyś w Pepco zakupy online? Jest na to szansa.
O internetowym rozwoju Pepco z dyrektorem operacyjnym Pepco Europe Marcinem Stańko porozmawiał portal wiadomoscihandlowe.pl. Z wywiadu dowiadujemy się, że w firmie trwają obecnie badania nad możliwościami stworzenia sklepu internetowego Pepco.
Postawiliśmy przed zespołem 6-cio miesięczny cel na przygotowanie raportu, rozpoznanie i przygotowanie rekomendacji. Umieścimy to w planie wdrażania z różnymi innymi nowymi rozwiązaniami, które wdrażamy w firmie. Tak naprawdę za 2-3 miesiące będziemy podejmować decyzję, w którą stronę pójdziemy – mówi Marcin Stańko.
Czy to oznacza, że jeszcze w tym roku zrobimy w Pepco zakupy online? Niestety nie, na to trzeba będzie poczekać trochę dłużej. W rozmowie dyrektor Stańko zaznacza, że firma skupia się przede wszystkim na otwieraniu kolejnych sklepów stacjonarnych, tak by klienci mieli do nich blisko. Zwraca uwagę także na to, że zarabianie na e-commerce nie jest tak oczywiste w przypadku dyskontów i to jeden z głównych problemów wdrożenia sprzedaży online.
W Pepco zakupy online mogą zacząć się od click and collect
Być może pierwszym krokiem do zakupów online w Pepco będzie sprzedaż click and collect, polegająca na kompletowaniu koszyka online i odebraniu zakupów w sklepie. Takie rozwiązanie funkcjonuje już m.in. w:
- Kauflandzie,
- Decathlonie,
- Sephorze,
- C&A.
Jest brane pod uwagę również w Pepco.
Musimy być pewni, że chcemy to zrobić i pewnie najlepszym rozwiązaniem na początek jest dla nas opcja click & collect, co ogranicza koszty, a jednocześnie stwarza dodatkowe możliwości zakupowe podczas odbioru w sklepie – tłumaczy portalowi wiadomoscihandlowe.pl Marcin Stańko.
Kiedy możemy spodziewać się bliższych informacji na temat tego, jakie rozwiązania dla zakupów online wprowadzi Pepco, a przede wszystkim – ich wprowadzenia? Obecnie w firmie trwają prace badawcze w tym kierunku, a na efekty trzeba jeszcze poczekać:
Jak powiedziałem pracujemy nad tym wszystkim i efekty będą widoczne na przestrzeni następnych 12-24 miesięcy – mówi Stańko.
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl
