Amazon zapowiedział, że uruchomi w Polsce platformę Amazon.pl. Już teraz polscy klienci mogą robić zakupy w serwisie, ale muszą korzystać z zagranicznych stron, takich jak Amazon.de. Serwis jest dostępny w polskiej wersji językowej, ale konieczność sprowadzenia towaru z zagranicy wiąże się z wysokimi kosztami przesyłki. Ponadto polscy klienci nie mogą korzystać z opcji darmowej dostawy dostępnej dla lokalnych kupujących.
W listopadzie Amazon nawiązał współpracę z polskim inPostem, co umożliwiło odbiór produktów z Niemiec w paczkomatach. 27 stycznia firma potwierdziła zamiar wejścia na polskim rynek.
Dokładna data uruchomienia Amazon.pl nie jest jeszcze znana. Firma zapewnia, że wejście na polski rynek da klientom nowe możliwości zakupowe. Osoby korzystające z platformy czekają na ten moment od lat. Już teraz polscy sprzedawcy mogą założyć konto na sell.amazon.pl.
Amazon jest największym pracodawcą w Stanach Zjednoczonych oraz trzecim co do wielkości inwestorem giełdowym. Na polskim rynku firma działa od 2014 roku. Jej wejście na polski rynek może wiązać się z utworzeniem nowych miejsc pracy również w Polsce.
Dotychczas Amazon stworzyło ponad 18 000 miejsc pracy w Polsce. Posiada centra logistyczne w dziewięciu lokalizacjach: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku.
