Bilety PKP Intercity będą dostępne w sklepach, hotelach i na stacjach paliw. Spółka zapowiada rewolucyjne zmiany

Bartłomiej Ciepielewski
Opracowanie:
Wkrótce bilety na podróż pociągiem PKP Intercity będzie można kupić w sklepach, hotelach lub stacjach paliw
Wkrótce bilety na podróż pociągiem PKP Intercity będzie można kupić w sklepach, hotelach lub stacjach paliw Łukasz Kaczanowski / Polska Press
PKP Intercity zamierza wkrótce rozwinąć współprace z firmami prowadzącymi stacjonarne punkty sprzedaży. Oznacza to, że bilety na podróż pociągiem kupimy m.in. w kiosku, sklepie spożywczym czy na stacji paliw. Od kilku miesięcy przewoźnik zwiększa też swoją dostępność w aplikacjach mobilnych.

PKP IC chce rozwijać sprzedaż biletów w trybie agencyjnym, za pośrednictwem doświadczonych podmiotów zewnętrznych. Nowe rozwiązanie skierowane jest do m.in. saloników prasowych, stacji paliw, sklepów spożywczych, kiosków, a nawet sieci dystrybuujących usługi transportowe.

Jak informuje przewoźnik, formularz zgłoszeniowy jest już dostępny na stronie PKP IC. Przed przystąpieniem do współpracy trzeba jednak spełnić kilka istotnych wymogów takich jak:

  • obsługa płatności za bilety co najmniej gotówką oraz kartą;
  • minimum 50 ogólnodostępnych punktów stacjonarnych do sprzedaży usług lub towarów na terenie kraju;
  • licencja na działający system sprzedaży usług b2c, który może komunikować się online z systemem PKP IC (API);
  • możliwość zapewnienia wydruku biletów wraz z kodem AZTEC na papierze gwarantującym trwałość nadruku przez co najmniej 18 miesięcy;
  • zdolność techniczno-organizacyjna do zapewnienia wsparcia i obsługi rozliczeń, zwrotów lub zgłoszeń;
  • proces integracji powinien być możliwy do ukończenia w okresie do 90 dni kalendarzowych;
  • zapewnienie zabezpieczenia umowy (gwarancja bankowa/ubezpieczeniowa lub depozyt).

Nowa formuła agencyjna skierowana jest do podmiotów posiadających własną lub partnerską sieć dystrybucji towarów lub usług z minimalną liczbą punktów stacjonarnych wynoszącą 50 lokalizacji i mogących wykazać doświadczenie w sprzedaży konsumentom usług podmiotów zewnętrznych – wyjaśnia PKP IC.

Przeczytaj też:Zmiany w pociągach PKP Intercity. Miejsca zarezerwujesz podobnie jak w kinie

Nowy model sprzedaży biletów PKP Intercity

Wdrożony przez PKP IC model sprzedaży agencyjnej biletów przez punkty stacjonarne stanowi rozwinięcie projektu, który wystartował w 2021 roku. Wówczas przewoźnik zaoferował współpracę firmom zajmującym się obsługą systemów sprzedażowych przez strony internetowe lub aplikacje mobilne.

Jak podkreśla spółka, w ubiegłym roku umowy zawarło trzech partnerów oferujących sprzedaż internetową, dzięki czemu bilety można już kupić na platformach KOLEO, mPay oraz e-podróżnik. We wspomnianych kanałach zdalnych sprzedano już ponad 1,8 mln biletów.

Rozszerzanie sieci sprzedaży to część strategii rozwoju PKP Intercity. Rozwój projektu nowego modelu sprzedaży agencyjnej o partnerów stacjonarnych stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom osób, które nie chcą korzystać z kanałów zdalnych lub mają do nich ograniczony dostęp – informuje PKP IC w komunikacie.

PKP IC zapowiada kolejne prace nad usprawnieniem oraz uproszczeniem procesu obsługi pasażerów poprzez wprowadzenie nowych rozwiązań cyfrowych. Celem tych działań jest zapewnienie prostego i szybkiego zakupu biletów z poziomu strony internetowej lub aplikacji mobilnych. Od niedawna można też korzystać z nowej, oficjalnej aplikacji przewoźnika, znanej pod nazwą PKP Intercity.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: W Polsce drastycznie wzrosną podatki? Winna demografia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu