PKP IC chce rozwijać sprzedaż biletów w trybie agencyjnym, za pośrednictwem doświadczonych podmiotów zewnętrznych. Nowe rozwiązanie skierowane jest do m.in. saloników prasowych, stacji paliw, sklepów spożywczych, kiosków, a nawet sieci dystrybuujących usługi transportowe.
Jak informuje przewoźnik, formularz zgłoszeniowy jest już dostępny na stronie PKP IC. Przed przystąpieniem do współpracy trzeba jednak spełnić kilka istotnych wymogów takich jak:
- obsługa płatności za bilety co najmniej gotówką oraz kartą;
- minimum 50 ogólnodostępnych punktów stacjonarnych do sprzedaży usług lub towarów na terenie kraju;
- licencja na działający system sprzedaży usług b2c, który może komunikować się online z systemem PKP IC (API);
- możliwość zapewnienia wydruku biletów wraz z kodem AZTEC na papierze gwarantującym trwałość nadruku przez co najmniej 18 miesięcy;
- zdolność techniczno-organizacyjna do zapewnienia wsparcia i obsługi rozliczeń, zwrotów lub zgłoszeń;
- proces integracji powinien być możliwy do ukończenia w okresie do 90 dni kalendarzowych;
- zapewnienie zabezpieczenia umowy (gwarancja bankowa/ubezpieczeniowa lub depozyt).
Nowa formuła agencyjna skierowana jest do podmiotów posiadających własną lub partnerską sieć dystrybucji towarów lub usług z minimalną liczbą punktów stacjonarnych wynoszącą 50 lokalizacji i mogących wykazać doświadczenie w sprzedaży konsumentom usług podmiotów zewnętrznych – wyjaśnia PKP IC.
Przeczytaj też:Zmiany w pociągach PKP Intercity. Miejsca zarezerwujesz podobnie jak w kinie
Nowy model sprzedaży biletów PKP Intercity
Wdrożony przez PKP IC model sprzedaży agencyjnej biletów przez punkty stacjonarne stanowi rozwinięcie projektu, który wystartował w 2021 roku. Wówczas przewoźnik zaoferował współpracę firmom zajmującym się obsługą systemów sprzedażowych przez strony internetowe lub aplikacje mobilne.
Jak podkreśla spółka, w ubiegłym roku umowy zawarło trzech partnerów oferujących sprzedaż internetową, dzięki czemu bilety można już kupić na platformach KOLEO, mPay oraz e-podróżnik. We wspomnianych kanałach zdalnych sprzedano już ponad 1,8 mln biletów.
Rozszerzanie sieci sprzedaży to część strategii rozwoju PKP Intercity. Rozwój projektu nowego modelu sprzedaży agencyjnej o partnerów stacjonarnych stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom osób, które nie chcą korzystać z kanałów zdalnych lub mają do nich ograniczony dostęp – informuje PKP IC w komunikacie.
PKP IC zapowiada kolejne prace nad usprawnieniem oraz uproszczeniem procesu obsługi pasażerów poprzez wprowadzenie nowych rozwiązań cyfrowych. Celem tych działań jest zapewnienie prostego i szybkiego zakupu biletów z poziomu strony internetowej lub aplikacji mobilnych. Od niedawna można też korzystać z nowej, oficjalnej aplikacji przewoźnika, znanej pod nazwą PKP Intercity.
Strefa Biznesu: W Polsce drastycznie wzrosną podatki? Winna demografia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?