CCC rezygnuje z planu debiutu swojej flagowej spółki na giełdzie w Warszawie

Marek Knitter
W 2025 roku naszą aspiracją jest osiągnięcie 12 mld zł przychodu – zapowiedział prezes Dariusz Miłek.
W 2025 roku naszą aspiracją jest osiągnięcie 12 mld zł przychodu – zapowiedział prezes Dariusz Miłek. fot.spółka
Dariusz Miłek, prezes grupy CCC zapowiedział, że m.in. ze względu na transformację działalności w kierunku centrum operacyjnego biznesu online całej grupy rezygnuje z zapowiadanych wcześniej planów giełdowych dotyczących Modivo.

Spis treści

- Ze względu na modyfikację modelu biznesowego Grupy Modivo - transformację jej działalności w kierunku centrum operacyjnego biznesu online całej Grupy CCC i związanej z tym konieczności ścisłej integracji operacyjnej wszystkich kanałów i unifikacji bazy klienckiej, rezygnujemy z zapowiadanych wcześniej planów ubiegania się o dopuszczenie akcji Grupy Modivo do obrotu na GPW. Skupiamy się na poprowadzeniu tego biznesu w stronę najbardziej rentownej platformy e-commerce w Europie i jego pełnej integracji ze strukturami Grupy CCC - powiedział Dariusz Miłek, prezes grupy CCC, cytowany w komunikacie.

Grupa CCC pochwaliła się wstępnymi wynikami za ostatni kwartał

Według wstępnych danych grupa CCC w IV kwartale 2024 (listopad’24 – styczeń’25) osiągnęła blisko czterokrotny wzrost zysku operacyjnego i ponad dwukrotnie wyższy, sięgający 525 mln zł, wynik EBITDA. Grupa CCC odnotowała wzrost przychodów i dalsze umocnienie marży brutto. W każdej linii biznesowej utrzymywana była wysoka dyscyplina kosztowa.

Przychody Grupy CCC w IV kw. wyniosły 2,9 mld zł, co stanowi wzrost o 14 proc. rdr. Segment CCC odnotował skokowy wzrost przychodów (+25 proc.), przy jedynie nieznacznie rosnącej powierzchni handlowej (o 1 proc.).

HalfPrice z debiutami w Hiszpanii i Bułgarii

Z kolei sieć HalfPrice, która zadebiutowała na dwóch nowych rynkach - w Hiszpanii i Bułgarii, odnotowała dynamikę sprzedaży na poziomie 28 proc.. Dynamika przychodów Grupy Modivo (-3 proc., w tym Modivo +4 proc., eobuwie -6 proc.) była pod wpływem strategicznych decyzji związanych z zakończeniem działalności na mniej rentownych rynkach oraz zapowiadanym ograniczeniem wydatków na performance marketing i ich koncentracji na pozyskaniu ruchu do najbardziej rentownych produktów.

- Za nami intensywny kwartał, w którym HalfPrice zadebiutował na bardzo perspektywicznym rynku Europy Południowej - w Hiszpanii. Wyniki pierwszego sklepu w tym regionie przerosły nasze oczekiwania i widzimy ogromny potencjał do rozwoju sieci w tej części Europy. Podpisaliśmy również umowę zakupu większościowego pakietu udziałów z właścicielem takich formatów jak SklepBiegacza, WarsawSneakerStore i SKstore. To transakcja, która wzmacnia naszą pozycję w specjalistycznym segmencie premium, otwierając nową, bardzo perspektywiczną współpracę z topowymi globalnymi markami - powiedział Dariusz Miłek.

W IV kwartale Grupa CCC odnotowała wzrost marży brutto o 2 pkt proc. rdr. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł w każdej linii biznesowej. W największym stopniu umocniła się marża brutto w Grupie Modivo (o ponad 4 pkt proc.), głównie za sprawą większego udziału nowej kolekcji w sprzedaży, wzrostu udziału sprzedaży produktów licencyjnych oraz delistowania nierentownych marek z portfolio produktowego. Marża brutto szyldu CCC na sprzedaży w kanałach omnichannel (po wyłączeniu wpływu sprzedaży hurtowej) osiągnęła poziom 57 proc. (wzrost o 1 pkt proc.). Po raz kolejny poprawę marży odnotował także HalfPrice (+1 pkt proc.).

W wyniku wysokiej dyscypliny kosztowej, w IV kw. wskaźnik kosztów do przychodów Grupy CCC był niższy rdr o ponad 8 pkt proc. i wyniósł 35 proc. Jest to już szósty kwartał z rzędu konsekwentnej poprawy tego wskaźnika. Każdy z szyldów zanotował jego wyraźny spadek: CCC o 7 pkt proc., HalfPrice o 5 pkt proc. Największą redukcję kosztów odnotowała Grupa Modivo, w której wskaźnik kosztów do przychodów zmniejszył się aż o 12 pkt proc. rdr - co w ujęciu nominalnym oznacza koszty niższe o 30 proc.. Powyższe jest wynikiem działań mających na celu odbudowę i umocnienie rentowności Grupy Modivo poprzez szeroko zakrojoną integrację oraz maksymalne wykorzystanie synergii w Grupie CCC.

W IV kw. Grupa CCC wypracowała wynik operacyjny na poziomie 368 mln zł, co stanowi niemal czterokrotny wzrost rdr oraz 525 mln zł zysku EBITDA (+122 proc. rdr). Do tego wyniku kontrybuował każdy z szyldów. CCC zanotowało 46 proc. wzrost zysku operacyjnego rdr przy marży EBITDA wyższej o 2 pkt proc. Zysk EBIT HalfPrice zwiększył się ponad dwukrotnie (+107 proc.), a rentowność EBITDA umocniła się o 4 pkt proc. Grupa Modivo wypracowała zysk operacyjny wyższy o 181 mln zł i EBITDA o 179 mln zł (skokowy wzrost marży EBIT i EBITDA o 18 pkt proc.).

W całym 2024 roku Grupa CCC odnotowała wynik operacyjny na poziomie 1,1 mld zł, co stanowi ponad 500 proc. wzrostu rdr oraz 1,7 mld zł zysku EBITDA (+120 proc.).

- Ubiegły rok był dla nas czasem intensywnych i głębokich zmian w Grupie. Z jednej strony cieszy nas poprawa wyników, ale to na pewno nie jest nasze ostatnie słowo. W 2025 roku naszą aspiracją jest osiągnięcie 12 mld zł przychodu i rentowności EBITDA na poziomie 20 proc. - zapowiedział Dariusz Miłek.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku i wchodzi w skład indeksu mWIG40. Głównym akcjonariuszem jest firma Ultro S.a.r.l. – zależna od Dariusza Miłka posiadający 33,41 proc. akcji i 39,14 proc. w głosach na WZA.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu