https://strefabiznesu.pl
reklama

Firmy coraz częściej rezygnują z transportu drogowego na rzecz kolejowego

Maciej Badowski
Opracowanie:
Infra Silesia ma coraz więcej zamówień na modernizację i utrzymanie bocznic, a chce powalczyć także o kontrakty na modernizację sieci.
Infra Silesia ma coraz więcej zamówień na modernizację i utrzymanie bocznic, a chce powalczyć także o kontrakty na modernizację sieci. Wojciech Matusik
Infra Silesia, spółka należąca do DB Cargo Polska, intensyfikuje swoje działania na polskim rynku kolejowym. Firma, która wywodzi się z sektora modernizacji i utrzymania bocznic kolejowych, obecnie poszerza swoją działalność o remonty i modernizację infrastruktury oraz inwestycje w obszarze odnawialnych źródeł energii (OZE).

Rozwój infrastruktury kolejowej

Infra Silesia, będąca częścią grupy DB Cargo Polska, od lat specjalizuje się w modernizacji i utrzymaniu bocznic kolejowych. Obecnie firma coraz mocniej rozwija działalność związaną z remontami i modernizacją infrastruktury, montażem systemów automatyki kolejowej, w tym sterowania ruchem. To strategiczne posunięcie ma na celu umocnienie pozycji spółki na rynku kolejowym – donosi „Puls Biznesu".

Jeszcze niedawno wiele firm przemysłowych rezygnowało z utrzymywania bocznic, uznając transport drogowy za bardziej opłacalny. Jednak zmieniające się trendy i rosnąca świadomość ekologiczna sprawiają, że kolej staje się coraz bardziej konkurencyjna. Firmy z różnych gałęzi gospodarki zaczynają dostrzegać korzyści płynące z transportu kolejowego, zwłaszcza na długich dystansach.

Powrót do kolei

Zmieniające się podejście do transportu kolejowego jest zauważalne w wielu branżach. Jak wskazuje dziennik, firmy coraz częściej rezygnują z transportu drogowego na rzecz kolejowego, co jest odpowiedzią na rosnące wymagania dotyczące ochrony środowiska.

– Teraz trend się odwraca, firmy z różnych gałęzi gospodarki przykładają coraz większą wagę do ochrony środowiska, więc coraz częściej zamiast z transportu drogowego zaczynają korzystać z kolejowego. Jego konkurencyjność rośnie szczególnie w przewozach na odległość powyżej 300 km – powiedział cytowany przez dziennik prezes Infra Silesii Paweł Wac.

Infra Silesia aktywnie odpowiada na te zmiany, realizując projekty, które mają na celu zwiększenie efektywności i ekologiczności transportu kolejowego. W ostatnim czasie firma wybudowała dwie duże bocznice dla polskich liderów z branż paliwowej i chemicznej, a obecnie realizuje kontrakt na modernizację bocznicy dla firmy z branży stalowej.

Innowacje w obszarze OZE

Oprócz modernizacji infrastruktury kolejowej, Infra Silesia inwestuje również w odnawialne źródła energii. Wprowadzenie innowacji w tym obszarze ma na celu nie tylko zwiększenie efektywności energetycznej, ale także zmniejszenie śladu węglowego działalności firmy.

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Inwestycje w OZE są częścią szerszej strategii firmy, która zakłada zrównoważony rozwój i dążenie do minimalizacji wpływu na środowisko. Dzięki temu Infra Silesia nie tylko umacnia swoją pozycję na rynku, ale także przyczynia się do realizacji globalnych celów zrównoważonego rozwoju.

Przyszłość Infra Silesia

Firma planuje dalsze inwestycje w modernizację i rozwój infrastruktury kolejowej oraz w innowacje technologiczne. Dzięki temu chce nie tylko zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku, ale także przyczynić się do rozwoju polskiego sektora kolejowego.

Działania Infra Silesia wpisują się w szerszy trend rosnącego zainteresowania transportem kolejowym jako bardziej ekologiczną i efektywną formą transportu. Dzięki inwestycjom w innowacje i zrównoważony rozwój, firma ma szansę stać się liderem w branży i wyznaczać nowe standardy w zakresie modernizacji infrastruktury kolejowej oraz wykorzystania odnawialnych źródeł energii.

O DB Cargo Polska

DB Cargo Polska od 2009 roku jest obecna na polskim rynku logistyczno-transportowym zapewniając krajowe i międzynarodowe rozwiązania transportowo-logistyczne, realizowane we współpracy z międzynarodową siecią niemieckiego DB Cargo AG.

Grupa DB Cargo Polska to także DB Cargo Spedkol specjalizujący się w spedycji, obsłudze terminali oraz pociągów liniowych, a także DB Port Szczecin uzupełniający ofertę transportów kolejowych.

29 kwietnia 2016 przedsiębiorstwo zmieniło nazwę z DB Schenker Rail Polska na DB Cargo Polska.

Źródło: PAP

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Banki już to wiedzą. Bez tego nie przyciągną inwestorów

Banki już to wiedzą. Bez tego nie przyciągną inwestorów

Polityka miesza na rynku ropy. Od tych rozmów zależą ceny na stacjach

Polityka miesza na rynku ropy. Od tych rozmów zależą ceny na stacjach

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu