Francuska sieć handlowa tłumaczy się ze zmiany zasad udzielania rabatów. Czy to uspokoi oburzonych klientów?

Redakcja Strefy Biznesu
Redakcja Strefy Biznesu
Sieć Carrefour odpowiada na zarzuty o zmianie systemu rabatowania na mniej korzystny dla klientów
Sieć Carrefour odpowiada na zarzuty o zmianie systemu rabatowania na mniej korzystny dla klientów Jerzy Mosoń/Polska Press Grupa
Dwa dni po ukazaniu się w Strefie Biznesu artykułu: „Francuska sieć zmieniła zasady rabatowania zakupów”, Carrefour postanowił ustosunkować się do zadanych mu pytań. Postanowiliśmy zamieścić odpowiedzi w całości, aby Czytelnicy sami mogli wyrobić sobie zdanie, konfrontując przesłane nam odpowiedzi z nowym sposobem naliczania rabatów przez francuską sieć.

W artykule z dnia 20 maja 2024 r.: „Francuska sieć zmieniła zasady rabatowania zakupów” opisaliśmy konsekwencje zmiany przez działającą w Polsce sieć marketów Carrefour regulaminu udzielania rabatów na produkty. Ujmując sprawę w największym skrócie: obecnie robiąc zakupy w Carrefourze znacznie trudniej niż wcześniej otrzymać 10 proc. zniżki na zakupy w weekend. Utrudnień mogą też spodziewać się seniorzy, którzy byli dotychczas uprawnieni do prostych rabatów we wtorki i w czwartki. Dla nich regulamin zmieni się 27 maja 2024 r.

Oto pytania, jakie wysłaliśmy do biura prasowego Carrefour:

  1. Klienci sklepu Carrefour narzekają na zmiany warunków rabatowania weekendowego. Czy to prawda, że rabat w wysokości 10 proc. naliczy się pod warunkiem, że na rachunku nie znajdzie się żaden produkt z aktualnej promocji?
  2. Czy to prawda, że mają Państwo zamiar drastycznie zmienić także sposób udzielania rabatów dla seniorów? Jeśli tak to od kiedy i jakie będą nowe warunki?
  3. Czy mogą Państwo potwierdzić, że zmiany dotyczące w akcjach rabatowania weekendowe i dla seniorów wynikając z planów wycofania się z polskiego rynku w najbliższych kilkunastu miesiącach? Jeśli tak, to na jakim etapie znajdują się rozmowy z potencjalnymi sieciami, które ewentualnie przejmą Państwa sklepy?
  4. Czy jeśli firma zdecyduje się opuścić polski rynek, istnieje możliwość pozostania na polskim rynku sklepów działających z logo marki, na zasadzie franczyzy?

Klienci sklepu Carrefour narzekają na zmiany warunków rabatowania weekendowego. Czy to prawda, że rabat w wysokości 10 proc. naliczy się pod warunkiem, że na rachunku nie znajdzie się żaden produkt z aktualnej promocji?

Carrefour od początku bieżącego roku wdraża w Polsce nową strategią handlowo-marketingową. Po zwiększeniu asortymentu pierwszocenowego oraz uruchomieniu strategii koszyków produktowych w pierwszym kwartale bieżącego roku (więcej szczegółów na jej temat przesyłamy w linku poniżej: https://media.carrefour.pl/pr/carrefour-polska-zwieksza-asortyment-pierwszocenowy-w-sklepach-i-stawia-na-strategie-koszykow-produktowych/828604), nasza firma wprowadza obecnie kolejne jej etapy. Są nimi: obniżenie cen niemal 3000 produktów codziennego użytku, zwiększenie częstotliwości publikacji gazetek handlowych oraz modyfikacja strategii marketingowej w zakresie nakładających się promocji. Nowa strategia cenowa

Carrefour Polska oparta jest na wdrożeniu założeń argentyńskiego modelu Maxi, będącego jednym z podstawowych elementów globalnego plan „Carrefour 2026” , który został zaadaptowany do polskiego rynku.

Jednocześnie nasza sieć utrzymała najszerszy na rynku wachlarz programów oszczędnościowych pozwalających klientom kupować taniej w sklepach naszej sieci. Znajdują się wśród nich, m.in. stały 10% rabat na całe weekendowe zakupy z aplikacją Mój Carrefour, stała 10% zniżka dla seniorów korzystających z Karty Seniora oraz stała 10% zniżka dla rodzin wielodzietnych z Kartą Dużej Rodziny. Nasza sieć oferuje też już ponad 4000 produktów marki własnej Carrefour, utrzymując ich ceny nawet do 30% niższe w porównaniu do cen porównywalnych produktów markowych. Klienci Carrefour mogą również skorzystać w naszej sieci na stałe z oferty ponad 200 najbardziej przystępnych cenowo produktów marek Simpl i Simpl Choice, a także tzw. Super Ofert w aplikacji mobilnej, w ramach których ceny wybranych produktów codziennej potrzeby są obniżone nawet o 50%.

W ramach naszej nowej strategii cenowej, znacząco zwiększyliśmy w Carrefour liczbę promocji, dzięki którym klienci mogą oszczędzać pieniądze na codziennych zakupach. W związku z tym, że wiele z oferowanych przez nas promocji nakładała się na siebie, podjęliśmy decyzję o modyfikacji założeń naszych programów lojalnościowych. Obecnie do stałego weekendowego 10% rabatu na całe zakupy, który otrzymują klienci korzystający z naszej aplikacji mobilnej, nie wliczają się produkty objęte innymi akcjami promocyjnymi. Jeśli takowe produkty znajdą się w koszyku, zostają one wyłączone z łącznej kwoty objętej 10% rabatem na całe zakupy. Nie łączenie się zniżek z różnych akcji promocyjnych, jest powszechnie stosowaną praktyką nie tylko w branży handlowej, ale także w wielu innych branżach na polskim rynku.

Czy to prawda, że mają Państwo zamiar drastycznie zmienić także sposób udzielania rabatów dla seniorów? Jeśli tak to od kiedy i jakie będą nowe warunki?

W kontekście Karty Seniora informujemy, że w ubiegłym roku rozszerzyliśmy jej zakres – obecnie oferujemy seniorom rabaty na całe zakupy już nie tylko w każdy wtorek, ale w każdy wtorek i czwartek. Dodatkowo, od kwietnia br. umożliwiliśmy osobom po 60– tym roku życia i korzystającym z klasycznej, plastikowej wersji Karty Seniora, dostęp do atrakcyjnych rabatów i zniżek z naszej aplikacji mobilnej. Teraz po zeskanowaniu plastikowej karty przy kasie, osoby starsze mający trudności z obsługiwaniem smartfonów, otrzymują drukowane przy kasie kupony zniżkowe na najbardziej atrakcyjne promocje z naszej aplikacji. Podobnie jak i w przypadku pozostałych naszych programów oszczędnościowych, tak i przy Karcie Seniora, do kwoty zakupów objętych rabatem nie będą wliczały się produkty objęte innymi akcjami promocyjnymi.

Czy mogą Państwo potwierdzić, że zmiany dotyczące w akcjach rabatowania weekendowe i dla seniorów wynikając z planów wycofania się z polskiego rynku w najbliższych kilkunastu miesiącach? Jeśli tak, to na jakim etapie znajdują się rozmowy z potencjalnymi sieciami, które ewentualnie przejmą Państwa sklepy? Czy jeśli firma zdecyduje się opuścić polski rynek, istnieje możliwość pozostania na polskim rynku sklepów działających z logo marki, na zasadzie franczyzy?

W kontekście ostatnich pytań, informujemy, że nasza sieć nie ma planów wycofania się z polskiego rynku. Grupa Carrefour zdementowała te plotki w 2022 roku, kiedy to pojawiły się one na rynku.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zakaz handlu w niedzielę. Klienci będą zdezorientowani?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu