Spis treści
Jak podała spółka w raporcie finansowym, zysk operacyjny wyniósł 113,54 mln zł wobec 109,6 mln zł zysku rok wcześniej. Z kolei zysk EBITDA (wg MSSF 16) sięgnął 152,59 mln zł wobec 146,27 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA (wg MSSF 16) - odpowiednio: 153,64 mln zł wobec 149,83 mln zł zysku rok wcześniej.
Rosły przychody gotówkowe spółki w III kwartale w podstawowych segmentach działalności
Jak podała spółka w raporcie w segmencie „Reklama i Subskrypcje” przychody gotówkowe wzrosły o 7 proc. rdr, do 167,4 mln zł, dzięki stopniowej poprawie w dynamice wzrostu przychodów z reklamy, a także widocznemu wzrostowi przychodów z subskrypcji. Natomiast skorygowana EBITDA wzrosła o 2 prod. rdr, do 60,9 mln zł.
W segmencie „Turystyka” przychody wzrosły o 12 proc. rdr do 208,4 mln zł w wyniku silnego wzrostu przychodów spółki oferującej pakiety wyjazdów zagranicznych Wakacje.pl. Skorygowany zysk EBITDA segmentu wzrósł o 2 proc. rdr do 85,3 mln zł.
W segmencie "Finanse Konsumenckie" przychody wzrosły o 2 proc. rdr, do 48,3 mln zł. W Superauto, w głównej działalności pośrednictwa w finansowaniu przychody zanotowały dwucyfrową dynamikę wzrostu, jednocześnie, przychody całego segmentu były pod negatywnym wpływem spadku udziału sprzedaży samochodów własnych w całkowitym wolumenie (ze sprzedaży których przychody są wykazywane w pełnej wartości) – podano także.
Spółka dodała, że większa skala sprzedaży samochodów własnych była powiązana z przejściową ograniczoną dostępnością nowych samochodów na rynku oraz z dynamicznie rosnącymi średnimi cenami, co było spowodowane problemami z łańcuchem dostaw po pandemii.
Po dziewięciu miesiącach tego roku zysk netto przekroczył 110 mln zł
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 110,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 116,43 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 168,11 mln zł w porównaniu z 1 075,31 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA (wg MSSF 16) sięgnął 319,08 mln zł wobec 318,64 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA (wg MSSF 16) - odpowiednio: 336,34 mln zł wobec 326,02 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 82,55 mln zł wobec 47,42 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem m.in. portalu WP, money.pl, czy benchmark.pl. Od 2015 r. Wirtualna Polska Holding jest notowana na GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Głownym akcjonariuszem jest Jacek Świderski z Orfe SA (12,78 proc. akcji i 18,44 proc. w głosach na WZA), Michał Brański z 10X SA (12,75 proc. akcji i 18,43 proc. w głosach na WZA), Krzysztof Sierota z Albemuth Inwestycje SA (12,73 proc. akcji i 18,42 proc. w głosach na WZA) OFE Allianz Polska (12,14 proc. akcji i 8,79 proc. w głosach na WZA).
Źródło: wp/pap/isbnews
