Kaufland rezygnuje z usługi click & collect. Zamiast tego zostaną poszerzone możliwości dowozu do domu

Mikołaj Wójtowicz
Mikołaj Wójtowicz
W czasie pandemii Kaufland testował usługę click & collect oraz zakupy online z dostawą do domu. Sieć hipermarketów zadecydowała o zamknięciu usługi click & collect od 11.02.2022r. Zamiast tego będzie rozwijana współpraca z Everli dostarczającą zakupy do domu.
W czasie pandemii Kaufland testował usługę click & collect oraz zakupy online z dostawą do domu. Sieć hipermarketów zadecydowała o zamknięciu usługi click & collect od 11.02.2022r. Zamiast tego będzie rozwijana współpraca z Everli dostarczającą zakupy do domu. Tomasz Holod / Polska Press
Klienci chętniej niż przed epidemią COVID-19 kupują za pośrednictwem aplikacji mobilnych oraz stron internetowych także produkty spożywcze. W czasie pandemii Kaufland testował usługę click & collect oraz zakupy online z dostawą do domu. Sieć hipermarketów zadecydowała o zamknięciu usługi click & collect od 11.02.2022r. Zamiast tego będzie rozwijana współpraca z Everli dostarczającą zakupy do domu.

Klienci stawiają na zakupy w sklepie stacjonarnym

Jak się okazuje, pomimo rozwoju handlu internetowego, klienci nadal w pierwszej kolejności stawiają na zakupy w sklepie stacjonarnym. Natomiast z opcji e-commerce najbardziej cenią zakupy online dostarczane do domu.

- Aby w okresie pandemii ułatwić klientom dokonywanie zakupów, testowaliśmy różne rozwiązania z obszaru e-commerce. Praktyka pokazała, że dla kupujących najwygodniejszą formą są zamówienia online z dostawą do domu. Należy jednak podkreślić, że dla klientów sieci Kaufland najbardziej atrakcyjną opcją jest wciąż wizyta w sklepie stacjonarnym, która umożliwia bezpośredni kontakt z obsługą i produktem - wyjaśnia Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Usługa click & collect będzie dostępna do 11.02.2022 r. Click & collect polega zamówieniu produktów online. Kupujący odbiera skompletowane wcześniej przez obsługę artykuły ze sklepu.

Zakupy online to najczęściej zakupy z dowozem do domu

Według raportu GS1 „E-grocery na świecie i w Polsce” najwygodniejszą opcją dla klienta jest dowóz zakupów do domu. Korzysta z niej aż 76% kupujących online.

Według Raportu Portfel Polaka z lipca 2017 jedynie 23% badanych internautów potwierdziło, że nie zdarza się, aby zakupy robili przez Internet. Produkty spożywcze on line kupuje natomiast z różną częstotliwością 28% internautów. Raport „E-grocery w Polsce - zakupy spożywcze online” mówi natomiast o 16% badanych, którzy systematycznie kupują artykuły spożywcze przez Internet. Najczęściej jest to spowodowane :

  • oszczędnością czasu (38% wskazań),
  • możliwością porównania ofert (35% odpowiedzi),
  • dużym wyborem (33%)
  • dostawą do domu (33%).

Zakupów online można dokonywać m.in. w Auchan, Carrefourze, czy Frisco. Ostatni z nich jest jednak supermarketem działającym tylko w sieci.

Część sklepów spożywczych, np. Biedronka, nawiązała współpracę z dostawcami zewnętrznymi, jak np. Glovo. Pozwala to na złożenie zamówienia za pośrednictwem aplikacji mobilnej, a dostawca w imieniu użytkownika aplikacji w sklepie robi zakupy, a następnie dostarcza je do użytkownika.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu