Klienci stawiają na zakupy w sklepie stacjonarnym
Jak się okazuje, pomimo rozwoju handlu internetowego, klienci nadal w pierwszej kolejności stawiają na zakupy w sklepie stacjonarnym. Natomiast z opcji e-commerce najbardziej cenią zakupy online dostarczane do domu.
- Aby w okresie pandemii ułatwić klientom dokonywanie zakupów, testowaliśmy różne rozwiązania z obszaru e-commerce. Praktyka pokazała, że dla kupujących najwygodniejszą formą są zamówienia online z dostawą do domu. Należy jednak podkreślić, że dla klientów sieci Kaufland najbardziej atrakcyjną opcją jest wciąż wizyta w sklepie stacjonarnym, która umożliwia bezpośredni kontakt z obsługą i produktem - wyjaśnia Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Usługa click & collect będzie dostępna do 11.02.2022 r. Click & collect polega zamówieniu produktów online. Kupujący odbiera skompletowane wcześniej przez obsługę artykuły ze sklepu.
Zakupy online to najczęściej zakupy z dowozem do domu
Według raportu GS1 „E-grocery na świecie i w Polsce” najwygodniejszą opcją dla klienta jest dowóz zakupów do domu. Korzysta z niej aż 76% kupujących online.
Według Raportu Portfel Polaka z lipca 2017 jedynie 23% badanych internautów potwierdziło, że nie zdarza się, aby zakupy robili przez Internet. Produkty spożywcze on line kupuje natomiast z różną częstotliwością 28% internautów. Raport „E-grocery w Polsce - zakupy spożywcze online” mówi natomiast o 16% badanych, którzy systematycznie kupują artykuły spożywcze przez Internet. Najczęściej jest to spowodowane :
- oszczędnością czasu (38% wskazań),
- możliwością porównania ofert (35% odpowiedzi),
- dużym wyborem (33%)
- dostawą do domu (33%).
Zakupów online można dokonywać m.in. w Auchan, Carrefourze, czy Frisco. Ostatni z nich jest jednak supermarketem działającym tylko w sieci.
Część sklepów spożywczych, np. Biedronka, nawiązała współpracę z dostawcami zewnętrznymi, jak np. Glovo. Pozwala to na złożenie zamówienia za pośrednictwem aplikacji mobilnej, a dostawca w imieniu użytkownika aplikacji w sklepie robi zakupy, a następnie dostarcza je do użytkownika.
