Spis treści
Kluczowy aspekt rozwoju
Jak przekazały PKP PLK, Idom ma przygotować studium za ponad 10 mln zł do 2026 r. Opracowanie dokumentu finansowane jest z UE, ponieważ to część projektu tzw. korytarzy solidarnościowych
– Realizacja projektu Korytarze Solidarnościowe EU-UA jest dla nas kluczowym aspektem rozwoju sieci kolejowej. Skrócenie czasu przejazdów oraz poprawa przepustowości na odcinku Lublin – Dorohusk to krok milowy w modernizacji transportu między Unią Europejską a Ukrainą. Dzięki temu projektowi zwiększymy efektywność transportu pasażerskiego i towarowego, poprawimy interoperacyjność systemów kolejowych oraz usprawnimy procedury na przejściach granicznych – powiedział Piotr Wyborski, prezes zarządu Polskich Linii Kolejowych, cytowany w komunikacie.
Konkretny wymiar solidarności
Natomiast minister infrastruktury Dariusz Klimczak podkreślił, że odbudowa Ukrainy oraz integracja gospodarki ukraińskiej z europejską nie mogą się odbyć bez rozbudowy infrastruktury granicznej.
Jednym z najważniejszych zadań będzie integracja systemów kolejowych obu państw. To konkretny wymiar naszej solidarności - stwierdził Dariusz Klimczak, cytowany w komunikacie.
Kilka różnych analiz
Studium wykonalności obejmie analizę różnych wariantów realizacji projektu oraz analizy rynku usług transportowych, społeczno-ekonomiczne, techniczne i kosztowe.
- Na tej podstawie wybrany zostanie najkorzystniejszy wariant inwestycyjny oraz przygotowane zostaną wnioski do Urzędu Transportu Kolejowego w zakresie wymagań interoperacyjności – wskazały PKP PLK.
Źródło: PAP
