Spis treści
Budowa wiaduktów była możliwa dzięki wsparciu finansowemu Unii Europejskiej, które zrealizowano w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę". Dodatkowo, współfinansowanie ze strony lokalnych samorządów przyczyniło się do zrealizowania tych ważnych inwestycji infrastrukturalnych.
Nowy wiadukt w Młoszowej
Pierwszy z wybudowanych wiaduktów, który zastąpił przejazd kolejowo-drogowy w Młoszowej, został udostępniony kierowcom tuż przed Wielkanocą. W ramach inwestycji powstało również nowe rondo przy drodze krajowej nr 79, a także kilkusetmetrowa droga prowadząca w głąb miejscowości Trzebinia. Prace wykończeniowe przy tym obiekcie są obecnie w toku, a cała inwestycja ma być ukończona do połowy roku.
Wiatr zmian w Pisary
Drugi wiadukt drogowy, zlokalizowany w miejscowości Pisary, zastąpił przejazd kolejowo-drogowy w tej miejscowości i zapewnia lepsze połączenie z drogą krajową nr 79. Zakończenie budowy zaplanowano na czerwiec 2025 roku, kiedy to w okolicy powstanie także nowy przystanek kolejowy, który usprawni komunikację w tym rejonie.
Plany na przyszłość
PKP PLK zapowiada, że do końca przyszłego roku zlikwidowane zostaną wszystkie przejazdy kolejowo-drogowe na odcinku Kraków Główny - Jaworzno Szczakowa. W planach jest także budowa kolejnych wiaduktów, w tym w miejscowościach Niegoszowice i Wola Filipowska. Przewidywana jest także budowa kładki w Rudawie oraz przejścia podziemnego przy przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik, które będą gotowe już w czerwcu tego roku.
