Spis treści
Umowa ramowa z 9 firmami i 5 konsorcjami
Centralny Port Komunikacyjny, kluczowy projekt infrastrukturalny w Polsce, zyskał nowy impuls dzięki podpisaniu umowy ramowej z dziewięcioma firmami i pięcioma konsorcjami.
- Centralny Port Komunikacyjny podpisze umowę ramową z dziewięcioma firmami i pięcioma konsorcjami, spośród których zostaną wyłonieni wykonawcy odpowiedzialni za powstanie sieci ponad 90 km dróg - przekazał na portalu X minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Umowa ta ma na celu wyłonienie wykonawców odpowiedzialnych za projektowanie i budowę sieci dróg, które będą kluczowe dla funkcjonowania nowego lotniska. Wartość kontraktu wynosi ponad 2,2 mld zł netto, co czyni go jednym z największych przedsięwzięć budowlanych w Polsce.
Kluczowe znaczenie dla infrastruktury
Projekt budowy dróg wokół CPK jest jednym z większych kontraktów budowlanych związanych z powstaniem infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania nowego lotniska.
- To jeden z większych kontraktów budowlanych związanych z powstaniem infrastruktury niezbędnej do jego funkcjonowania (CPK - red) (...). Podobnie jak poszerzenie autostrady A2, ważnej arterii łączącej Łódź i Warszawę, którą najszybciej będzie można dotrzeć na lotnisko podróżując samochodem czy autobusem - podkreślił we wpisie w mediach społecznościowych Klimczak.
Prace będą obejmować nie tylko projektowanie, ale także uzyskanie niezbędnych decyzji oraz wykonanie robót budowlanych. W ramach umowy zostanie wybudowanych lub przebudowanych ponad 90 km dróg, co znacząco poprawi dostępność komunikacyjną nowego portu lotniczego.
Elastyczność i długofalowa współpraca
Umowa ramowa zapewnia elastyczność i możliwość długofalowej współpracy, co jest kluczowe dla realizacji tak dużego projektu.
- Umowa ramowa pozwala na określenie najważniejszych warunków planowanej inwestycji, zapewnia elastyczność i daje możliwość długofalowej współpracy, a więc gwarantuje przewidywalność, która jest kluczowa dla biznesu. Wyłonione w przetargu firmy i konsorcja to liderzy na polskim rynku budownictwa drogowego, które gwarantują wybór najlepszych rozwiązań od projektowania do realizacji - podkreślił prezes CPK Filip Czernicki, cytowany w komunikacie spółki.
Dzięki temu podejściu, CPK ma pewność, że projekt zostanie zrealizowany zgodnie z najwyższymi standardami, a wybrane firmy i konsorcja to liderzy na polskim rynku budownictwa drogowego.
Podział realizacji na trzy części
Realizacja zamówienia została podzielona na trzy części, co pozwoli na efektywniejsze zarządzanie projektem.
Pierwsza część obejmuje zaprojektowanie i budowę drogi od węzła "CPK Wschód" do węzła "Baranów" na połączeniu z autostradą A2. Druga część to Wschodnia Obwodnica Lotniska, a trzecia część została podzielona na budowę Północnej i Zachodniej Obwodnicy Lotniska.
Źródło: PAP

Biznes