Miliardy na budowę nowych dróg wokół CPK. Kiedy ruszą prace?

Piotr Szymański
Opracowanie:
Projekt budowy dróg wokół CPK jest jednym z większych kontraktów budowlanych związanych z powstaniem infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania nowego lotniska
Projekt budowy dróg wokół CPK jest jednym z większych kontraktów budowlanych związanych z powstaniem infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania nowego lotniska Krzysztof Kapica
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) ogłosił podpisanie umowy ramowej na projektowanie i budowę ponad 90 km dróg wokół przyszłego lotniska. Szacowana wartość kontraktu wynosi ponad 2,2 mld zł netto. Umowa obejmuje współpracę z dziewięcioma firmami i pięcioma konsorcjami, które będą odpowiedzialne za realizację tego ambitnego projektu. Prace projektowe mają rozpocząć się w 2026 roku, a budowlane w 2028 roku.

Spis treści

Umowa ramowa z 9 firmami i 5 konsorcjami

Centralny Port Komunikacyjny, kluczowy projekt infrastrukturalny w Polsce, zyskał nowy impuls dzięki podpisaniu umowy ramowej z dziewięcioma firmami i pięcioma konsorcjami.

- Centralny Port Komunikacyjny podpisze umowę ramową z dziewięcioma firmami i pięcioma konsorcjami, spośród których zostaną wyłonieni wykonawcy odpowiedzialni za powstanie sieci ponad 90 km dróg - przekazał na portalu X minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

Umowa ta ma na celu wyłonienie wykonawców odpowiedzialnych za projektowanie i budowę sieci dróg, które będą kluczowe dla funkcjonowania nowego lotniska. Wartość kontraktu wynosi ponad 2,2 mld zł netto, co czyni go jednym z największych przedsięwzięć budowlanych w Polsce.

Kluczowe znaczenie dla infrastruktury

Projekt budowy dróg wokół CPK jest jednym z większych kontraktów budowlanych związanych z powstaniem infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania nowego lotniska.

- To jeden z większych kontraktów budowlanych związanych z powstaniem infrastruktury niezbędnej do jego funkcjonowania (CPK - red) (...). Podobnie jak poszerzenie autostrady A2, ważnej arterii łączącej Łódź i Warszawę, którą najszybciej będzie można dotrzeć na lotnisko podróżując samochodem czy autobusem - podkreślił we wpisie w mediach społecznościowych Klimczak.

Prace będą obejmować nie tylko projektowanie, ale także uzyskanie niezbędnych decyzji oraz wykonanie robót budowlanych. W ramach umowy zostanie wybudowanych lub przebudowanych ponad 90 km dróg, co znacząco poprawi dostępność komunikacyjną nowego portu lotniczego.

Elastyczność i długofalowa współpraca

Umowa ramowa zapewnia elastyczność i możliwość długofalowej współpracy, co jest kluczowe dla realizacji tak dużego projektu.

- Umowa ramowa pozwala na określenie najważniejszych warunków planowanej inwestycji, zapewnia elastyczność i daje możliwość długofalowej współpracy, a więc gwarantuje przewidywalność, która jest kluczowa dla biznesu. Wyłonione w przetargu firmy i konsorcja to liderzy na polskim rynku budownictwa drogowego, które gwarantują wybór najlepszych rozwiązań od projektowania do realizacji - podkreślił prezes CPK Filip Czernicki, cytowany w komunikacie spółki.

Dzięki temu podejściu, CPK ma pewność, że projekt zostanie zrealizowany zgodnie z najwyższymi standardami, a wybrane firmy i konsorcja to liderzy na polskim rynku budownictwa drogowego.

Podział realizacji na trzy części

Realizacja zamówienia została podzielona na trzy części, co pozwoli na efektywniejsze zarządzanie projektem.

Pierwsza część obejmuje zaprojektowanie i budowę drogi od węzła "CPK Wschód" do węzła "Baranów" na połączeniu z autostradą A2. Druga część to Wschodnia Obwodnica Lotniska, a trzecia część została podzielona na budowę Północnej i Zachodniej Obwodnicy Lotniska.

Źródło: PAP

emisja bez ograniczeń wiekowych

Biznes

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu