Polacy pod koniec roku częściej korzystali z restauracji

Marek Knitter
Prezes Sylwester Cacek zapowiedział wzrost liczby restauracji
Prezes Sylwester Cacek zapowiedział wzrost liczby restauracji Fot. MARIUSZ KAPALA
Sprzedaż gastronomiczna grupy Sfinks Polska w IV kwartale 2024 r. wzrosła o 7,6 proc. licząc rok do roku do kwoty 52,52 mln zł. Według spółki przychody restauracji rosły znacznie powyżej poziomu inflacji.

W całym 2024 r. sprzedaż gastronomiczna wyniosła 206,83 mln zł i wzrosła o 8,8 proc. rdr..

- W 2024 r. przychody naszych restauracji rosły znacznie powyżej inflacji, co jest jednym z założeń strategii Sfinksa na lata 2024-2029. Trend wzrostowy jest więc wyraźny. Lata 2022 i 2023 to był czas skokowego zwiększania przychodów sieci po okresie pandemii na skutek odbudowy sieci i powrotów restauracji do atrakcyjnych lokalizacji. Dane sprzedażowe za 2024 r. to coraz wyższa baza przychodowa i powtarzalny rosnący trend. Będziemy pracować na to, by także w tym i kolejnych latach przychody w sieci sukcesywnie rosły. Będzie to efektem m.in. dalszego zwiększania liczby restauracji oraz działań wspierających sprzedaż, m.in. w ramach naszego programu lojalnościowego Aperitif - powiedział prezes Sylwester Cacek, cytowany w komunikacie.

W ramach sieci porównywalnej, czyli lokali działających zarówno na koniec każdego z miesięcy z raportowanego kwartału, jak w analogicznych okresach roku ubiegłego (L4L), przychody wyniosły 48,71 mln zł. To oznacza wzrost o 5,9 proc. Narastająco w całym 2024 r. było to 192,12 mln zł na koniec grudnia 2024 r., co oznacza wzrost o 8 proc. rdr.

Na koniec roku 2024 w sieci Sfinksa (nie uwzględniając Piwiarni) pracowało 78 restauracji działających wobec 76 na koniec 2023 r.

Raportowana sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale franczyzowe i własne w sieci Sfinks Polska. Sprzedaż gastronomiczna nie obejmuje przychodów sieci Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców.

Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r. Główny akcjonariuszem spółki jest Mateusz Cacek posiadający 12,18 proc. akcji.

Źródło: spółka/isbnews

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu