Polacy wybrali sklepy z najlepszymi promocjami. Wśród nich Biedronka, Żabka, Kaufland czy Rossmann. „Polski rynek absolutnym ewenementem"

Maciej Badowski
Opracowanie:
Wideo
od 16 lat
Konsumenci wybrali sklepy oferujące najlepsze akcje rabatowe, a te najczęściej decydują o wyborze danej sieci. Tegorocznymi zwycięzcami w kategorii „Promocja Roku” zostali Biedronka, Stokrotka, Kaufland, Żabka, Rossmann oraz sklepy Action. – Sieci handlowe bardzo agresywnie między sobą konkurują. Jest to widoczne szczególnie w czasach drożyzny – zauważa dr Krzysztof Łuczak. Jednocześnie podkreśla, że polski rynek jest absolutnym ewenementem na skalę europejską pod względem ilości obniżek.

Spis treści

Polacy szukają promocji

Polacy wskazali, którzy retailerzy organizują najlepsze na rynku akcje promocyjne, czyli najbardziej przypadające im do gustu w ramach programu „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” organizowanego przez Grupę BLIX i UCE RESEARCH. Przy wyborze pod uwagę wzięto najczęściej wykorzystywane rabaty i najlepsze okazje pod względem ceny, jakości produktu oraz „innych potrzeb konsumenckich".

Jest to o tyle ważne, że obecnie blisko 90 proc. dorosłych Polaków przegląda gazetki bądź ma z nimi styczność, czyli szuka przecenionych produktów.

Te sklepy zdaniem Polaków oferują najlepsze rabaty na zakupy

– Rabaty najczęściej decydują o wyborze danego sklepu. Oferując je, sieci handlowe bardzo agresywnie między sobą konkurują. Jest to widoczne szczególnie w czasach drożyzny. Klienci stają się coraz bardziej oszczędni i uważają, że sklepy powinny o nich walczyć promocjami. Polski rynek jest absolutnym ewenementem na skalę europejską pod względem ilości obniżek – zauważa dr Krzysztof Łuczak, członek kapituły programu.

Nagrody w tej kategorii rozdano w sześciu segmentach. W pierwszym formacie zwyciężyła Biedronka. Jak wyjaśniono, o jej sukcesie zadecydowała pozycja rynkowa, która od długiego już czasu jest bardzo mocna. Z kolei wśród Supermarketów wygrała sieć sklepów Stokrotka. Zwycięskim Hipermarketem okazał się Kaufland. Grupę Convenience zdominowała Żabka. Wśród Drogerii zwycięzcą jest Rossmann. Natomiast w segmencie Dom i Ogród wygrała sieć Action.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu