Spis treści
Zmiany w rankingu, Ikea, Hebe i 4F pną się w górę
Opublikowano najnowszy raport OC&C Retail Proposition Index, który ocenia 568 detalistów z całego świata, na podstawie opinii 48 tys. konsumentów z 9 krajów, w tym 2,5 tys. z Polski. W porównaniu do danych zeszłorocznych, kilka marek wyraźnie poprawiło swoje pozycje. Ikea awansowała z 6. na 5. miejsce, Hebe - z 8. na 6., a 4F - z 9. na 7. Nowością w rankingu jest sieć sklepów Zooplus, która zdobyła uznanie głównie dzięki łatwemu procesowi zakupowemu.
Raport OC&C Retail Proposition Index podkreśla zmieniające się oczekiwania konsumentów, którzy coraz rzadziej kierują się wyłącznie najniższą ceną, oczekując od detalistów połączenia przystępnych cen z wysoką jakością i przyjemnością z procesu zakupowego.
Tym kierują się klienci
Okazuje się, iż aby skutecznie konkurować na rynku, detaliści powinni skupić się na trzech kluczowych obszarach. Po pierwsze, muszą stworzyć unikalną propozycję wartości, która łączy cenę z jakością, przynajmniej w części swojej oferty. Po drugie, powinni inwestować w technologie oraz angażujące przestrzenie handlowe, umożliwiające zindywidualizowane doświadczenia zakupowe i dostarczające klientom przyjemność z zakupów. Po trzecie, istotne jest dostosowanie oferty do potrzeb pokolenia Z, przy jednoczesnym utrzymaniu zainteresowania pozostałych grup wiekowych. Jak wynika z raportu, młodsze pokolenie ceni personalizację, autentyczność marek oraz zrównoważony rozwój.
OC&C Strategy Consultants jest międzynarodową firmą doradczą z ponad trzydziestoletnią historią. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, szczególnie w branży dóbr konsumpcyjnych, handlu detalicznym oraz nowych technologii.
