Jak podał portal dlahandlu.pl, powołując się na biuletyn PIH, elektroniczne dane transakcyjne z reprezentatywnej próby sklepów małoformatowych pod kątem znaczenia sprzedaży słodkich i słonych przekąsek Centrum Monitorowania Rynku.
Czytamy tam też, że trzema najpopularniejszymi kategoriami produktowymi w sklepach małoformatowych są piwo, papierosy i wódka, które łącznie odpowiadają za 40 proc. transakcji w małych sklepach. Produkty skategoryzowane jako słodkie i słone przekąski łącznie odpowiadająca za ok. 10 proc. transakcji. Głównymi grupami asortymentowymi wchodzącymi w skład przekąsek są: batony, wafle impulsowe, chipsy, chrupki, słone paluszki oraz rogaliki z nadzieniem.
W rankingu top 1000 najczęściej kupowanych wszystkich produktów paczkowanych przekąski są licznie reprezentowane. Wysoko na tej liście znajdują się między innymi Kinder Niespodzianka, rogaliki 7 Days, wafelki Prince Polo Classic XXL i Grześki, batony Snickers oraz małe i duże paczki chipsów Lay’ s o smaku zielonej cebulki - wynika z biuletynu PIH.
Źródło: PIH, dlahandlu.pl
