Jak poinformował portal dlahandlu.pl, Polska Izba Handlu wysłała do Komisji Etyki Reklamy i UOKiK-u pisma w dotyczące kampanii reklamowej sklepów Biedronka "Swoje chwalimy. Najlepsze polskie produkty znajdziecie w Biedronce".
- Uczestniczący w niej przedstawiciele producentów, sugerujący w swoich wypowiedziach, że produkty wytwarzane przez ich firmy dostępne w wymienionej sieci mają lepszą jakość niż w innych sieciach, np. przykładowy cytat: "nie znam odbiorcy, który stawiałby wyższe wymagania dla swoich produktów jak Biedronka". Może to nasuwać wniosek, iż produkty dostępne u innych odbiorców (w innych sieciach) są gorszej jakości - mówi portalowi dlahandlu.pl Waldemar Nowakowski,prezes Polskiej Izby Handlu.
Kampania ta może u przeciętnego konsumenta wywołać przekonanie, że taki sam towar w Biedronce, jest lepszej jakości lub świeższy niż ten sam asortyment w innym sklepie. Kolejna dyskusyjna wypowiedź producenta padająca w spocie reklamowym: "To chyba sieć sklepów, która ma najwyższe wymagania jakościowe na rynku (...) jeżeli konsument weźmie to jabłko z półki to wie, że to jabłko jest na pewno zdrowe i pewne." - uważa PIH.
Jak dalej informuje portal dlahandlu.pl, nasuwają się pytania czy nie jest to reklama nieuczciwa, albo czy sieć nie stosuje w relacjach z producentami niejednolitych warunki umów, stwarzając przedsiębiorcom różne warunki konkurencji ? Pierwszy przypadek stanowiłby naruszenie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, drugi byłby naruszeniem ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów - oceniają eksperci Polskiej Izby Handlu.
Źródło: dlahandlu.pl
