Scania Interlink to jeden z najbardziej uniwersalnych autobusów w gamie tego producenta, a w Słupsku produkcja kolejnej generacji
tego modelu wystartuje w przyszłym miesiącu. Na początek planowana jest produkcja 20 tego typu pojazdów, które dołączą do reszty produkowanych w słupskim zakładzie autobusów nowej generacji.
Nowy Interlink to nadal międzymiastowy autobus, którego możliwość konfiguracji - w zależności od potrzeb klienta – obejmie m.in. długość pojazdu, układ wnętrza i przedziałów bagażowych, konfigurację drzwi i możliwość wyboru układów napędowych.
Autobus ma nowoczesny i minimalistyczny design. W stosunku do poprzedniej generacji zyskał większe szyby boczne, dzięki którym wewnątrz jest jaśniej, reflektory w technologii Bi-LED lub Bi-Halogen oraz nowe światła boczne i tylne. Zwrócono uwagę na komfort podróżujących – zastosowano nowe materiały wygłuszające, dzięki czemu poziom hałasu wewnątrz pojazdu będzie niższy oraz ulepszono system klimatyzacji - zarówno w kabinie kierowcy, jak i na całej długości autobusu, by możliwe jak najbardziej umilić podróż pasażerom - bez względu na pogodę.
Nowa generacja to przede wszystkim znaczne obniżenie emisji CO2 oraz mniejsze zużycie paliwa. Spadek tego pierwszego możliwy jest nawet o 90% dzięki zastosowaniu niskoemisyjnych układów napędowych. Poza opcjami hybrydowymi w gamie silników znajdują się te napędzane biodieslem FAME, olejem napędowym HVO czy biogazem. Z kolei samo zużycie paliwa spadnie o 8 procent, a to dzięki zwiększonej wydajności jednostek napędowych oraz skrzyni biegów, funkcji start/stop oraz tempomatu.
Scania Interlink nowej generacji to także ukłon w stronę kierowców. Poza wspomnianym usprawnieniem klimatyzacji zadbano też o ergonomię pracy oraz poziom bezpieczeństwa. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) oraz Scania Zone – systemu, który wspiera kierowców w przestrzeganiu przepisów dotyczących prędkości w okolicy o dużym natężeniu ruchu, np. w strefach zabudowanych czy w pobliżu szkół. Dzięki temu systemowi możliwa jest m.in. kontrola maksymalnej prędkości w strefie, emisja spalin czy poziom hałasu.
Wachlarz długości budowanych w Słupsku autobusów jest dostosowany do potrzeb klientów i mieści się w granicach od 10,8 do 18 metrów. Nowy Interlink, który będzie produkowany w słupskim zakładzie, będzie na początku tworzony w wersji o długości 15 metrów.
Fabryka Scanii w Słupsku działa od 1993 roku. Do 2002 roku produkowała pojazdy ciężarowe i autobusy. Od 2002 w zakładzie produkowane są tylko autobusy, które dostarczane są do krajów europejskich, a ich produkcja jest realizowania pod konkretne zamówienia klientów. W ostatnich latach zakład Scania Production Słupsk S.A. produkował średnio ponad 600 autobusów rocznie, a rekord padł w roku 2020, kiedy wyprodukowano ich 722. Autobusy montowane w Słupsku jeżdżą w Niemczech, Szwecji, Francji, Włoszech, Finlandii, Norwegii, Szwajcarii, Holandii, Litwie, Estonii i Słowacji.
