Słupska Scania od lutego rozpocznie produkcję nowego autobusu

woj
Scania Production Słupsk od lutego rozpocznie produkcję nowej generacji autobusu Scania Interlink. Będzie to pojazd, który poruszać się będzie zarówno w środowisku miejskim, jak i międzymiastowym. Wstępnie w słupskim oddziale firmy zakłada się wyprodukowanie 20 sztuk nowego autobusu.
Scania Production Słupsk od lutego rozpocznie produkcję nowej generacji autobusu Scania Interlink. Będzie to pojazd, który poruszać się będzie zarówno w środowisku miejskim, jak i międzymiastowym. Wstępnie w słupskim oddziale firmy zakłada się wyprodukowanie 20 sztuk nowego autobusu. materiały prasowe Scania
Scania Production Słupsk od lutego rozpocznie produkcję nowej generacji autobusu Scania Interlink. Będzie to pojazd, który poruszać się będzie zarówno w środowisku miejskim, jak i międzymiastowym. Wstępnie w słupskim oddziale firmy zakłada się wyprodukowanie 20 sztuk nowego autobusu.

Scania Interlink to jeden z najbardziej uniwersalnych autobusów w gamie tego producenta, a w Słupsku produkcja kolejnej generacji
tego modelu wystartuje w przyszłym miesiącu. Na początek planowana jest produkcja 20 tego typu pojazdów, które dołączą do reszty produkowanych w słupskim zakładzie autobusów nowej generacji.

Nowy Interlink to nadal międzymiastowy autobus, którego możliwość konfiguracji - w zależności od potrzeb klienta – obejmie m.in. długość pojazdu, układ wnętrza i przedziałów bagażowych, konfigurację drzwi i możliwość wyboru układów napędowych.

Autobus ma nowoczesny i minimalistyczny design. W stosunku do poprzedniej generacji zyskał większe szyby boczne, dzięki którym wewnątrz jest jaśniej, reflektory w technologii Bi-LED lub Bi-Halogen oraz nowe światła boczne i tylne. Zwrócono uwagę na komfort podróżujących – zastosowano nowe materiały wygłuszające, dzięki czemu poziom hałasu wewnątrz pojazdu będzie niższy oraz ulepszono system klimatyzacji - zarówno w kabinie kierowcy, jak i na całej długości autobusu, by możliwe jak najbardziej umilić podróż pasażerom - bez względu na pogodę.

Nowa generacja to przede wszystkim znaczne obniżenie emisji CO2 oraz mniejsze zużycie paliwa. Spadek tego pierwszego możliwy jest nawet o 90% dzięki zastosowaniu niskoemisyjnych układów napędowych. Poza opcjami hybrydowymi w gamie silników znajdują się te napędzane biodieslem FAME, olejem napędowym HVO czy biogazem. Z kolei samo zużycie paliwa spadnie o 8 procent, a to dzięki zwiększonej wydajności jednostek napędowych oraz skrzyni biegów, funkcji start/stop oraz tempomatu.

Scania Interlink nowej generacji to także ukłon w stronę kierowców. Poza wspomnianym usprawnieniem klimatyzacji zadbano też o ergonomię pracy oraz poziom bezpieczeństwa. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) oraz Scania Zone – systemu, który wspiera kierowców w przestrzeganiu przepisów dotyczących prędkości w okolicy o dużym natężeniu ruchu, np. w strefach zabudowanych czy w pobliżu szkół. Dzięki temu systemowi możliwa jest m.in. kontrola maksymalnej prędkości w strefie, emisja spalin czy poziom hałasu.

Wachlarz długości budowanych w Słupsku autobusów jest dostosowany do potrzeb klientów i mieści się w granicach od 10,8 do 18 metrów. Nowy Interlink, który będzie produkowany w słupskim zakładzie, będzie na początku tworzony w wersji o długości 15 metrów.

Fabryka Scanii w Słupsku działa od 1993 roku. Do 2002 roku produkowała pojazdy ciężarowe i autobusy. Od 2002 w zakładzie produkowane są tylko autobusy, które dostarczane są do krajów europejskich, a ich produkcja jest realizowania pod konkretne zamówienia klientów. W ostatnich latach zakład Scania Production Słupsk S.A. produkował średnio ponad 600 autobusów rocznie, a rekord padł w roku 2020, kiedy wyprodukowano ich 722. Autobusy montowane w Słupsku jeżdżą w Niemczech, Szwecji, Francji, Włoszech, Finlandii, Norwegii, Szwajcarii, Holandii, Litwie, Estonii i Słowacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
piotr mieczyslaw
prosze bardzo - scania nadąza z duchaem czasu świrusowa pandemia ,klientow wielu wiec outobusy szaro -czarne dowioza na pogrzeb i stype !
G
Gość
1 lutego, 14:30, Ali:

To bombowce a nie autobusy.Jak przejeżdża ten gazowiec to tak jak odrzutowiec przelatywał.Niech się wezmą i elektryki robią bo widzę w innych miastach to na całego przechodzą na elektryczne pojazdy.Które są ciche i nie emitują zarazy.

dowiedz sie jak produkuje sie energie elektryczna i czy to nie wieksza zaraza od gazu !

?
Czemu nie napiszecie, że Scania planuje zwolnić przeszło 200 osób?
T
T
No jeżdżą za granicą a w Polsce ,Słupsku NIE- no to jest polityka
A
Ali
To bombowce a nie autobusy.Jak przejeżdża ten gazowiec to tak jak odrzutowiec przelatywał.Niech się wezmą i elektryki robią bo widzę w innych miastach to na całego przechodzą na elektryczne pojazdy.Które są ciche i nie emitują zarazy.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu