Spis treści
Prezes Wittchen powiedział, że spółka chce wrócić na ścieżkę wzrostu
- W 2024 roku cały sektor handlowy mierzył się z wyraźnie słabszym popytem konsumenckim oraz silną konkurencją, w tym ze strony azjatyckich platform handlowych. Odczuliśmy to również my, w naszych wynikach. Podejmujemy szereg działań, które pozwolą nam powrócić na ścieżkę wzrostu. Poszerzamy naszą ofertę produktową, co wiąże się z okresowo wyższym poziomem zapasów oraz zapotrzebowaniem na kapitał obrotowy - powiedział Jędrzej Wittchen, prezes spółki, cytowany w komunikacie.
- Kontynuujemy jednocześnie przygotowania do ważnej dla grupy inwestycji, czyli rozbudowy naszego centrum logistycznego w Palmirach koło Warszawy. Biorąc pod uwagę wymagającą sytuację rynkową oraz planowane nakłady inwestycyjne, uznaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie pozostawienie ubiegłorocznego zysku w spółce - dodał.
Firma odnotowała niewielki wzrost sprzedaży rok do roku
Według wstępnych szacunków, w pierwszym kwartale 2025 roku Grupa Wittchen zanotowała sprzedaż na poziomie 94 mln zł, co oznacza wzrost o 1,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku.
Jak podano, Wittchen zanotował wzrost sprzedaży w kraju, przy niższej sprzedaży na rynkach zagranicznych. Wypracowany w pierwszych trzech miesiącach tego roku wynik EBITDA wyniósł 11,8 mln zł, a zysk netto 4,2 mln zł. W obu przypadkach to rezultat niższy niż rok wcześniej. Spółka zapewniła jednocześnie, że celem zarządu jest wzrost kluczowych wyników w całym 2025 roku.
Wittchen od ponad 25 lat zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii, butów i odzieży skórzanej oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych.
Akcje Wittchen S.A. zadebiutowały na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie 9 listopada 2015 r.
Źródło: PAP
