Startup, który pomaga lokalnym sklepom konkurować z dużymi sieciówkami. O co chodzi w Communitystore?

Justyna Madan
Justyna Madan
Bohdan Saranchuk i Nick Romanenko stworzyli wspólnie Communitystore i pomagają lokalnym sklepom
Bohdan Saranchuk i Nick Romanenko stworzyli wspólnie Communitystore i pomagają lokalnym sklepom Communitystore
Niezależni właściciele lokalnych sklepów, którzy sprzedają unikatowe, ręcznie robione produkty czy naturalne kosmetyki, mają teraz swoje miejsce w sieci. Communitystore powstał z myślą o miejscach, które muszą konkurować z dużymi sieciówkami i nie zawsze mają do tego odpowiednie narzędzia.

Bohdan Saranchuk i Nick Romanenko poznali się pracując nad innym narzędziem dla firm lokalnych, przeznaczonym do zarządzania opiniami online, na platformach takich jak Google czy Facebook. W 2019 roku Bohdan Saranchuk stworzył lokalną markę akcesoriów skórzanych wraz z pracownią kaletniczą w Krakowie. Wtedy pojawiły się problemy z nawiązywaniem relacji B2B, czyli współpracy opartej na wzajemnych potrzebach, np. dostawca-odbiorca, czy producent-dystrybutor.

„Żeby nawiązać współpracę z nowymi kontrahentami musiałem inwestować w targi czy oddawać ogromną prowizję przedstawicielom handlowym. Już wtedy odczułem, że brakuje współczesnego rozwiązania w B2B, szczególnie w porównaniu do tego jak działa B2C (współpraca pomiędzy firmą a klientami indywidualnymi – przyp. red.). Użytkownik już jest przyzwyczajony do tego, że można złożyć zamówienie dwoma kliknięciami i nie płacić za dostawę. Natomiast gdy sklep detaliczny potrzebuje uzupełnić asortyment produktów, to w grę wchodzi telefon, email czy jeszcze inne rozwiązania sprzed 15 lat” – opowiada Bohdan Saranchuk.

W lutym 2021 pojawił się pomysł zbudowania platformy, za pomocą której sklepy detaliczne będą mogły zrobić zakupy hurtowe bez wysiłku. I tak wszystko się zaczęło. „Naszym celem jest pomoc sklepom lokalnym konkurować z dużymi sieciówkami i gigantami online typu Amazon” – dodaje Saranchuk.

Czym właściwie jest Communitystore?

Communitystore to marketplace hurtowy, który łączy niezależnych właścicieli sklepów lokalnych z markami sprzedającymi unikatowe artykuły wyposażenia domu, kosmetyki naturalne, produkty dla dzieci, artykuły papiernicze i wiele więcej. Główną cechą oferowanych produktów jest ich wyjątkowość i fakt, że nie znajdziemy ich na rynku masowym.

„Platforma nie tylko łączy kupujących i sprzedających. Oferuje również niższe minimalne zamówienia hurtowe, darmową dostawę i 60-dniowe warunki płatności. Marki otrzymują płatność po potwierdzeniu zamówienia, a kupujący może zapłacić za zamówienie w ciągu 60 dni. Jest też na przykład możliwość zamówienia od kilku dostawców w jednym koszyku, a to znacznie upraszcza logistykę” – tłumaczy Bohdan Saranchuk.

Firma współpracuje wyłącznie z markami, które spełniają określone kryteria jakości. Wiele z nich oferuje rękodzieło, produkty naturalne, trwałe i tworzone w myśl zasady zero-waste.

Lokalne sklepy wciąż uczą się jak konkurować z dużymi graczami i wychodzi im to coraz lepiej. Zaletą mniejszych sklepów są ich klienci, którzy szukają rzeczy unikalnych, a lokalne marki właśnie takie produkty mogą zaoferować. Brakuje im jednak analizy danych oraz instrumentów finansowych. I tutaj wkracza Communitystore. Algorytmy analizują sprzedaż w setkach małych sklepów i mogą na podstawie danych rekomendować najbardziej pasujące produkty do konkretnego sklepu. Odroczone płatności dają możliwość lokalnym sklepom testować nowy asortyment i cały czas poszerzać swoją ofertę.

Serwis jest przeznaczony wyłącznie dla firm i można tam znaleźć jedynie oferty hurtowe, bezpośrednio od dostawców. Do platformy są dopuszczane zarówno sklepy stacjonarne, jak i sklepy online. Każdy sklep jest weryfikowany przez twórców projektu.

Communitystore planuje podbić rynek europejski

„Całkowity rynek jest ogromny. Zidentyfikowaliśmy 800 000 niezależnych sklepów w całej Europie, które potencjalnie mogłyby współpracować z Communitystore. A sukces amerykańskich wzorników, takich jak Faire, dowodzi, że ten stosunkowo nowy rynek jest nadal w dużej mierze niewykorzystany” – tłumaczy Sasanchuk.

Obecnie Communitystore działa w Polsce, ale 2022 ma być rokiem podboju Unii Europejskiej. W planach jest rozszerzenie działalności na m.in. Francję, Hiszpanię, Niemcy, Belgię i Holandię. To oznacza, że Polskie sklepy detaliczne będą mogły kupować hurtowo również od producentów zagranicznych, ale i sprzedawać swoje produkty na zagranicznym rynku. Wszystkie benefity takie jak darmowa dostawa, odroczone płatności i marketing pozostaną niezmienne.

Jak to działa? Wchodząc na stronę widzimy wszystkie oferowane marki i produkty, ceny hurtowe będą widoczne dopiero po rejestracji. Proces złożenia zamówienia jest bardzo podobny do zakupów w zwykłym sklepie online: należy dodać produkty do koszyka, wybrać metodę płatności i sfinalizować zamówienie, po czym jest ono natychmiast przekazane do realizacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu