- Dyrektor marketingu w branży farmaceutycznej zarabia maksymalnie 50 tys. zł brutto miesięcznie, kierownik hurtowni może liczyć na 25-35 tys. zł, a farmaceuta-sprzedawca detaliczny w aptece zarabia 8-9 tys. zł brutto
- Branża bardzo się automatyzuje. Poszukiwani są specjaliści ze styku IT i biotechnologii
- Umiejętności sprzedażowe, ale też obsługa programów do analizy danych, to dziś bardzo pożądane kwalifikacje w tej branży
Pracownicy branży farmaceutycznej to już od dawna nie tylko osoby obsługujące apteki, ale przede wszystkim wysoko wyspecjalizowana kadra działająca na styku IT i biotechnologii. Do tego mamy całą grupę fachowców od wdrażania nowych produktów i technologii oraz ich sprzedaży. Od pewnego czasu duże znaczenie mają też specjaliści od robotyki i sztucznej inteligencji, bo automatyzacja procesów produkcyjnych już od dawna dominuje w tej branży.
Branża szuka tych specjalistów
W sektorach Healthcare i Life Science brakuje specjalistów. Firmy farmaceutyczne, medyczne i biotechnologiczne poszukują ich w obszarach takich jak IT, diagnostyka i zarządzanie. Wzrost wynagrodzeń i rozwój centrów biotechnologicznych podkreśla rosnące zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników. Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów IT, analityków, programistów oraz ekspertów ds. bezpieczeństwa i ochrony danych – dowiadujemy się z raportu firmy Michael Page.
Umiejętności sprzedażowe, ale też obsługa programów do analizy danych i projektowania raportów są obecnie wysoko cenione w branży. Kluczowe role to analitycy komercyjni, specjaliści ds. efektywności biznesowej oraz finansowi.
Firmy muszą rozwijać przyszłych liderów, inwestując w szkolenia. Współpraca z uczelniami pozwala doskonalić kompetencje w biotechnologii i medycynie – informują autorzy raportu.
Firmy współpracują z uczelniami, tworząc dedykowane kierunki studiów lub studia podyplomowe, bo najczęściej to jedyna możliwość na pozyskanie wyspecjalizowanych kadr. Absolwenci nie szukają zatrudnienia, mają otwartą ścieżkę zawodową w dużych koncernach farmaceutycznych.
Biznes

Spójrzmy, ile teraz zarabia się w branży farmaceutycznej. Okazuje się, że na najlepiej wynagradzanych stanowiskach pensje są porównywalne do wynagrodzeń w firmach IT.
Najczęściej oferowana stawka na stanowisku dyrektora marketingu to 38 tys. zł. Osoba na tym stanowisku raczej nie zarabia mniej niż 30 tys. zł, a najwyższe proponowane wynagrodzenie to 50 tys. zł brutto miesięcznie. Menedżer marketingu cyfrowego może liczyć średnio na 33 tys. zł, najwyższe stawki to 40 tys. zł. Natomiast dyrektor sprzedaży OTC (produktów leczniczych bez recepty) otrzymuje 45 tys. zł (i nie mniej niż 30 tys. zł brutto). Kierownik hurtowni może liczyć na 25-35 tys. zł brutto, a doradca medyczny 20-25 tys. zł. Z kolei osoba odpowiadająca za regulacje prawne otrzymuje 13-19 tys. zł.


Zarobki sprzedawców w aptece
Ile może zarobić specjalista farmacji aptecznej? Takie dane znajdziemy w konkretnych ogłoszeniach o pracę. W jednej z ofert podano kwotę od 8 tys. zł brutto (sprzedaż detaliczna wyrobów farmaceutycznych w aptece). W innej ofercie widzimy stawkę - 9 231 zł brutto (praca w aptece szpitalnej - właściwe magazynowanie, zamawianie leków i wyrobów medycznych, wykonywanie leków recepturowych, sprawdzanie stanów magazynowych).
Źródło: raport Michael Page
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!