Spis treści
Turystyka i finanse na plus, reklama w dół
WP Holding odnotował w pierwszym kwartale 2025 roku przychody ze sprzedaży sięgające blisko 372 mln zł, co oznacza wzrost o 6% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Głównym motorem wzrostu okazała się turystyka – przychody w tym segmencie wzrosły o prawie 22 mln zł, do blisko 148 mln zł.
Przejęcie Invia Group zamknęliśmy miesiąc temu, na jego pełny wpływ poczekamy około 12 miesięcy. Pracujemy nad integracją zespołów, technologii i modeli działania – podkreślił Jacek Świderski, prezes WP Holding.
Również segment finansów konsumenckich zanotował dwucyfrowy wzrost – przychody wyniosły 56,2 mln zł, co oznacza wzrost o 18,2% rok do roku. Z kolei przychody z reklam i subskrypcji spadły o 4,6%, osiągając 158,7 mln zł.
Stabilny wzrost w cieniu inwestycji
Zysk netto Wirtualnej Polski Holding wyniósł w I kwartale 12,4 mln zł, a skorygowana EBITDA osiągnęła 85,8 mln zł, co oznacza wzrost o 1,5 mln zł rok do roku. Spółka podkreśla, że turystyka ma obecnie największy potencjał wzrostu i stawia na rozwój europejskiej grupy turystycznej, która może konkurować z globalnymi platformami.
Celem naszej firmy jest budowa europejskiej grupy turystycznej, która może konkurować z globalnymi platformami. WP Holding działa na dziewięciu rynkach i obsługuje blisko 6 mln turystów – dodał Jacek Świderski.
Wirtualna Polska Holding to firma technologiczna działająca w trzech głównych obszarach: e-commerce, media i reklama. Jest właścicielem portali internetowych takich jak WP, money.pl, prowadzi serwisy turystyczne i finansowe oraz oferuje innowacyjne rozwiązania reklamowe. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
