Unia rozważa 20-letnie wakacje podatkowe. Chodzi o transport lotniczy

Maciej Badowski
Opracowanie:
Komisja Europejska zaproponowała przegląd przepisów dot. opodatkowania energii, aby uczynić je bardziej przyjaznymi dla klimatu, w tym poprzez stopniowe wprowadzanie podatków od paliw lotniczych w UE, które obecnie nie podlegają opłatom ogólnounijnym.
Komisja Europejska zaproponowała przegląd przepisów dot. opodatkowania energii, aby uczynić je bardziej przyjaznymi dla klimatu, w tym poprzez stopniowe wprowadzanie podatków od paliw lotniczych w UE, które obecnie nie podlegają opłatom ogólnounijnym. fot. Marta Legieć
Unia Europejska bierze pod uwagę odroczenie wprowadzenia podatków na paliwa lotnicze o dwie dekady, zgodnie z projektem dokumentu, do którego dotarł Reuters.

W 2021 roku, Komisja Europejska przedstawiła propozycje zmian w przepisach dotyczących opodatkowania energii, mające na celu dostosowanie ich do potrzeb ochrony klimatu. Plan zakładał stopniowe wprowadzenie opłat za zanieczyszczające środowisko paliwa lotnicze w UE, które obecnie nie są obłożone podatkiem na poziomie unijnym.

Jednak państwa członkowskie nie osiągnęły porozumienia w sprawie pierwotnych propozycji, które zakładały wprowadzenie minimalnej stawki podatkowej UE na paliwo lotnicze począwszy od 2028 roku. Teraz rozważają one możliwość zwolnienia paliw lotniczych oraz morskich z tych opłat na kolejnych 20 lat - wynika z dokumentu, do którego dotarł Reuters.

"W obliczu braku dostatecznej ilości zrównoważonych alternatywnych paliw lotniczych (SAF) na rynku, opodatkowanie paliw lotniczych mogłoby prowadzić do wzrostu cen biletów lotniczych, zamiast przyspieszenia przejścia od paliw kopalnych do SAF" - stwierdza dokument.

Minimalne stawki podatkowe UE miałyby zostać nałożone przed upływem 20 lat jedynie na małe samoloty, mogące zabrać na pokład maksymalnie 19 pasażerów, oraz na łodzie wykorzystywane do prywatnych celów rekreacyjnych.

Zgodnie z projektem kompromisu, państwa UE miałyby ponownie rozważyć wprowadzenie minimalnych stawek podatkowych UE na paliwo lotnicze i morskie po zakończeniu 20-letniego okresu zawieszenia, po 15 latach od jego rozpoczęcia.

Inne rodzaje paliw, takie jak benzyna używana w samochodach oraz energia elektryczna, już teraz są obłożone minimalnymi stawkami podatkowymi w UE.

Kompromis ten został zaproponowany przez Węgry, które obecnie pełnią funkcję przewodniczącego w rotacyjnym systemie przewodnictwa w UE, co oznacza, że kraj ten prowadzi negocjacje między państwami członkowskimi do końca bieżącego roku.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

Źródło:

Polska Agencja Prasowa
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu