W Kauflandzie kupisz marki własne… Lidla. Co konsumentom da współpraca dużych dyskontów? Jakie produkty będą dostępne?

Mikołaj Wójtowicz
Mikołaj Wójtowicz
Już w 2021 r. władze Grupy Schwarz zapowiedziały zmianę strategii. Współpraca pomiędzy sklepami ma być teraz bliższa we wspólnym zaopatrywaniu się w produkty niespożywczych.
Już w 2021 r. władze Grupy Schwarz zapowiedziały zmianę strategii. Współpraca pomiędzy sklepami ma być teraz bliższa we wspólnym zaopatrywaniu się w produkty niespożywczych. Krystian Dobuszyński / Polska Press
Wchodząc do Kauflandu, będziemy mogli poczuć się zupełnie jak w Lidlu. A to za sprawą tego, że w jednym supermarkecie kupimy marki własne z zupełnie innego sklepu. Ma to polepszyć pozycję obu graczy na rynku spożywczym wobec dostawców. W Kauflandzie kupimy już np. markę Parkside, dotychczas dostępna jedynie w placówkach Lidla. Grupa Schwarz będąca właścicielem zarówno Lidla, jak i Kauflandu przebudowuje swoje dostawy z Azji.

Spis treści

Kaufland i Lidl zacieśniają współpracę. Na czym będzie to polegać?

Grupa Schwarz jest właścicielem zarówno Lidla, jak i Kauflandu. Już w 2021 r. jej władze zapowiedziały zmianę strategii. Współpraca pomiędzy sklepami ma być teraz bliższa i skupiać się między innymi na wspólnym zaopatrywaniu w produkty niespożywcze. Według przedstawiciela niemieckich firm, ściślejsza współpraca jest nie do uniknięcia i pozwoli poprawić warunki i pozycję sklepów na rynku. Ma to także usprawnić łańcuchy dostaw. Duża część tego typu produktów jest bowiem sprowadzana z Azji.

„Grupa Schwarz poinformowała, że zbada, czy i w jaki sposób zakup artykułów niespożywczych marki własnej mógłby być „ściślej powiązany”, aby operator mógł „działać w sposób bardziej konkurencyjny na międzynarodowym rynku dostaw”. Wcześniej, przez wiele lat, działy zakupów Lidla i Kauflandu funkcjonowały oddzielnie” - informują wiadomoscihandlowe.pl.

Według szacunków produkty niespożywcze w Lidlu generują obrót na poziomie około 15 proc., a w Kauflandzie - między 5 a 10 proc.

Parkside to marka narzędzi dla majsterkowiczów. Dotychczas te produkty były dostępne tylko w Lidlu

Parkside do tej pory była w głównej mierze marką własną Lidla. Oferuje narzędzia dla majsterkowiczów, głównie urządzenia warsztatowe i ogrodowe.

„Marka Parkside od zawsze była kojarzona w Polsce ze sklepami sieci Lidl, w których pojawiała się kilkukrotnie w ciągu roku w ramach akcji typu in-out. Produkty można było także kupić w sklepie internetowym Lidla, a nawet na Allegro. Przez ostatnie lata operator systematycznie rozbudowywał ofertę elektronarzędzi o coraz bardziej zaawansowane rozwiązania. Brand stał się na tyle rozpoznawalny, że Lidl postanowił wypuścić serię odzieży i gadżetów dla fanów (tzw. heavy / hard userów) marki Parkside” - informują wiadomoscihandlowe.pl.

Parkside to marka przydatna, jeśli pracujemy, planujemy lub już realizujemy:

  • remont domu lub mieszkania,
  • w domowym warsztacie,
  • w ogrodzie.

Produkty te obejmują głównie:

  • odkurzacze,
  • piły szablaste,
  • wiertarkowkrętarki,
  • szlifierki kątowe,
  • pistolety do malowania,
  • nożyce do krzewów,
  • piły łańcuchowe.

Parkside to pierwsza marka z Lidla, która będzie dostępna także w Kauflandzie. W następnych miesiącach ilość takich produktów w popularnym markecie ma się znacząco powiększyć.

Sklepy Schwarz Group sprzedają głównie marki własne. Grupa posiada również własne zakłady produkujące wypieki, napoje bezalkoholowe i lody.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu