Warszawa podpisała umowę na prace przedprojektowe IV linii metra

Katarzyna Laszczak
Opracowanie:
Zwycięzca przetargu firma Metroprojekt sp. z o.o. opracuje koncepcję trasy linii M4, a prace mają zostać zakończone do 2027 roku
Zwycięzca przetargu firma Metroprojekt sp. z o.o. opracuje koncepcję trasy linii M4, a prace mają zostać zakończone do 2027 roku Sylwia Dąbrowa/Polska Press
W piątek została zawarta umowa na realizację prac przedprojektowych dla IV linii metra oraz Stacji Techniczno-Postojowej. Zwycięzca przetargu opracuje koncepcję trasy linii M4, a prace mają zostać zakończone do 2027 roku – poinformował stołeczny ratusz.

Nowa linia metra połączy Tarchomin z Wilanowem

Linia M4 będzie łączyć Tarchomin z Wilanowem i ma być najdłuższą linią metra w Warszawie. Nowa trasa będzie miała 26 kilometrów długości i obejmie 23 stacje. W ramach projektu powstanie osiem przystanków z komorami torów odstawczych. Dodatkowo planowana jest budowa nowej stacji techniczno-postojowej oraz centralnej dyspozytorni.

Zakres prac Metroprojekt sp. z o.o.

Firma Metroprojekt sp. z o.o., która wygrała przetarg, będzie odpowiedzialna za przygotowanie projektu koncepcyjnego, ustalenie stref wpływu budowy na sąsiadujące zabudowania oraz sporządzenie dokumentacji hydrogeologicznej i geologiczno-inżynierskiej.

– Jednym z najistotniejszych elementów do rozstrzygnięcia będzie odpowiedź na pytanie – czy metro ma kursować w trybie autonomicznym, czy z udziałem maszynistów? Ta kwestia rzutuje na późniejszą eksploatację, budowę STP i centralnej dyspozytorni oraz połączenia z innymi liniami – zaznaczył ratusz.

Co obejmą prace przedprojektowe?

Prace przedprojektowe obejmą szczegółową analizę trasy linii M4, w tym lokalizację obiektów, ich usytuowanie w terenie oraz identyfikację potencjalnych miejsc kolizyjnych. Analiza uwzględni istniejącą infrastrukturę, budynki i naturalne przeszkody. Efektem prac będzie precyzyjne określenie przebiegu tunelu metra oraz lokalizacji korpusów stacji. Całość prac ma zostać zakończona w ciągu 38 miesięcy.

– Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania koncepcji architektonicznej elementów wystroju/wykończenia hal peronowych i hal odpraw, szczegółowej formy i kształtu pawilonów wyjściowych stacji metra oraz zagospodarowania terenu w rejonie projektowanych obiektów naziemnych linii metra. Elementy wystroju będą przedmiotem odrębnego postępowania prowadzonego przez miasto – wyjaśnił ratusz.

Przyszłość warszawskiego metra

Opracowanie koncepcji trasy linii M4 to kluczowy krok w kierunku rozbudowy warszawskiego metra. Nowa linia ma na celu poprawę komunikacji miejskiej, zwiększenie dostępności transportu publicznego oraz odciążenie istniejących linii metra. Realizacja tego projektu jest istotnym elementem strategii rozwoju infrastruktury transportowej miasta.

Prace przedprojektowe są niezbędnym etapem w procesie realizacji dużych projektów infrastrukturalnych, takich jak budowa nowej linii metra. Dzięki nim możliwe jest dokładne zaplanowanie i optymalizacja trasy, co przekłada się na efektywność i bezpieczeństwo całego przedsięwzięcia.

Źródło: PAP

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najem krótkoterminowy - czy zmienią się zasady?

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu