https://strefabiznesu.pl
reklama

Zmiany w placówkach Poczty Polskiej. Frontman pomoże ci zrobić zakupy jak w dyskoncie

Maciej Badowski
Opracowanie:
Tylko w pierwszym kwartale tego roku ponad 300 placówek w całej Polsce przeszło transformację, zyskując nowy standard ekspozycji towarów.
Tylko w pierwszym kwartale tego roku ponad 300 placówek w całej Polsce przeszło transformację, zyskując nowy standard ekspozycji towarów. fot. spółka
Poczta Polska wprowadziła nowy standard ekspozycji towarów w ponad 300 placówkach na terenie całego kraju. Zmiany mają na celu poprawę estetyki i funkcjonalności placówek, co ma przyciągnąć klientów i zwiększyć konkurencyjność spółki. Nowy wygląd placówek to część szerokiej strategii rozwoju Poczty Polskiej, która ma dostosować się do zmieniających się warunków rynkowych i oczekiwań klientów.

Nowy standard ekspozycji towarów

W pierwszym kwartale 2025 roku Poczta Polska wprowadziła nowy „standard ekspozycji towarów" w 335 placówkach na terenie całego kraju. Zmiany te obejmują nowe rozmieszczenie mebli oraz ustandaryzowany sposób prezentacji produktów. Regały zostały ustawione w sposób, który zapewnia łatwy dostęp do produktów i umożliwia intuicyjne poruszanie się po placówkach.

– Wprowadzone zmiany obejmują inne rozmieszczenie mebli oraz ustandaryzowany sposób prezentacji towarów. Regały są ustawione w sposób zapewniający łatwy dostęp do produktów i umożliwiający intuicyjne poruszanie się w placówkach. Produkty są układane według określonych, wystandaryzowanych planów, co zapewnia jednolity i estetyczny wygląd ekspozycji – podano.

– Wprowadzono też nową rolę – frontmana, czyli osoby, która aktywnie wspiera klientów w zakupach, polecając produkty z oferty handlowej oraz pomagając w odnalezieniu poszukiwanych artykułów – wyjaśniono.

Nowy standard ekspozycji ma na celu nie tylko poprawę estetyki placówek, ale także ułatwienie klientom sprawnych i szybkich zakupów. Dzięki nowemu układowi regałów i wprowadzeniu roli frontmana, klienci mogą liczyć na lepszą obsługę i łatwiejsze odnalezienie poszukiwanych produktów.

Strategia rozwoju i adaptacji

Poczta Polska przypomniała, że modernizacja placówek jest elementem strategii rozwoju i adaptacji Poczty do „zmieniających się warunków rynkowych" i oczekiwań klientów. Dodano, że inwestycje w „estetykę placówek i atrakcyjność oferty" wynikają z Planu Transformacji przedstawionego przez Pocztę w sierpniu 2024 r.

Celem tych działań jest odświeżenie wizerunku Poczty Polskiej oraz zwiększenie jej konkurencyjności na rynku usług pocztowych i handlowych. Nowy standard ekspozycji ma zachęcić klientów do powrotu do placówek pocztowych i zwiększyć ich satysfakcję z zakupów.

Wyzwania i szanse na obszarach wiejskich

Prezes Poczty Polskiej, Sebastian Mikosz, zwrócił uwagę na specyficzne potrzeby klientów na obszarach wiejskich, gdzie szeroki asortyment Poczty spotyka się z dużą przychylnością.

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

– Jest efektem konkretnego, wynikającego z przyczyn praktycznych zapotrzebowania, bo do najbliższego sklepu czy galerii handlowej jest po prostu daleko – wskazał. Tłumaczył, że stąd w ofercie Poczta ma np. galanterię, ręczniki i inne tekstylia, ale także artykuły papiernicze.

– Może to i wywołuje uśmiech w dużym mieście, ale w mniejszych ośrodkach stanowi ogromne ułatwienie w codziennym funkcjonowaniu mieszkańców i co więcej – przynosi spółce konkretne zyski. To również bierzemy pod uwagę w naszym pilotażu – powiedział Mikosz.

O Poczcie Polskiej

Poczta Polska to spółka Skarbu Państwa, która jest największym operatorem pocztowym na rynku krajowym. Zatrudnia ponad 51,6 tys. pracowników. W pierwszym półroczu 2024 roku Poczta odnotowała ponad 300 mln zł straty.

źródło: PAP

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu