Nowy standard ekspozycji towarów
W pierwszym kwartale 2025 roku Poczta Polska wprowadziła nowy „standard ekspozycji towarów" w 335 placówkach na terenie całego kraju. Zmiany te obejmują nowe rozmieszczenie mebli oraz ustandaryzowany sposób prezentacji produktów. Regały zostały ustawione w sposób, który zapewnia łatwy dostęp do produktów i umożliwia intuicyjne poruszanie się po placówkach.
– Wprowadzone zmiany obejmują inne rozmieszczenie mebli oraz ustandaryzowany sposób prezentacji towarów. Regały są ustawione w sposób zapewniający łatwy dostęp do produktów i umożliwiający intuicyjne poruszanie się w placówkach. Produkty są układane według określonych, wystandaryzowanych planów, co zapewnia jednolity i estetyczny wygląd ekspozycji – podano.
– Wprowadzono też nową rolę – frontmana, czyli osoby, która aktywnie wspiera klientów w zakupach, polecając produkty z oferty handlowej oraz pomagając w odnalezieniu poszukiwanych artykułów – wyjaśniono.
Nowy standard ekspozycji ma na celu nie tylko poprawę estetyki placówek, ale także ułatwienie klientom sprawnych i szybkich zakupów. Dzięki nowemu układowi regałów i wprowadzeniu roli frontmana, klienci mogą liczyć na lepszą obsługę i łatwiejsze odnalezienie poszukiwanych produktów.
Strategia rozwoju i adaptacji
Poczta Polska przypomniała, że modernizacja placówek jest elementem strategii rozwoju i adaptacji Poczty do „zmieniających się warunków rynkowych" i oczekiwań klientów. Dodano, że inwestycje w „estetykę placówek i atrakcyjność oferty" wynikają z Planu Transformacji przedstawionego przez Pocztę w sierpniu 2024 r.
Celem tych działań jest odświeżenie wizerunku Poczty Polskiej oraz zwiększenie jej konkurencyjności na rynku usług pocztowych i handlowych. Nowy standard ekspozycji ma zachęcić klientów do powrotu do placówek pocztowych i zwiększyć ich satysfakcję z zakupów.
Wyzwania i szanse na obszarach wiejskich
Prezes Poczty Polskiej, Sebastian Mikosz, zwrócił uwagę na specyficzne potrzeby klientów na obszarach wiejskich, gdzie szeroki asortyment Poczty spotyka się z dużą przychylnością.
Biznes

– Jest efektem konkretnego, wynikającego z przyczyn praktycznych zapotrzebowania, bo do najbliższego sklepu czy galerii handlowej jest po prostu daleko – wskazał. Tłumaczył, że stąd w ofercie Poczta ma np. galanterię, ręczniki i inne tekstylia, ale także artykuły papiernicze.
– Może to i wywołuje uśmiech w dużym mieście, ale w mniejszych ośrodkach stanowi ogromne ułatwienie w codziennym funkcjonowaniu mieszkańców i co więcej – przynosi spółce konkretne zyski. To również bierzemy pod uwagę w naszym pilotażu – powiedział Mikosz.
Poczta Polska to spółka Skarbu Państwa, która jest największym operatorem pocztowym na rynku krajowym. Zatrudnia ponad 51,6 tys. pracowników. W pierwszym półroczu 2024 roku Poczta odnotowała ponad 300 mln zł straty.
źródło: PAP