Znana sieć dyskontów zapowiada osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 roku

Maciej Badowski
Lidl zrezygnował z dostaw zagranicznych warzyw i owoców transportem lotniczym.
Lidl zrezygnował z dostaw zagranicznych warzyw i owoców transportem lotniczym. Wojciech Wojtkielewicz/ Polska Press
Lidl dąży do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku w oparciu o nowe ambitne cele klimatyczne w łańcuchu dostaw. W ten sposób firma po raz kolejny znacząco zwiększa swoje zaangażowanie w zrównoważone praktyki biznesowe i ochronę klimatu w ramach międzynarodowej strategii CSR. Lidl odnotował już znaczną redukcję emisji gazów cieplarnianych o 52% we wszystkich krajach, w których jest obecny – w porównaniu z 2019 rokiem.

Lidl z zerową emisją netto do 2050 roku

Sieć Lidl zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku we wszystkich jednostkach organizacyjnych i łańcuchach dostaw – poinformowano w przesłanym komunikacie. Oznacza to, że „do 2050 roku firma zredukuje emisję gazów cieplarnianych tak blisko zera, jak to tylko możliwe". Cel zerowej emisji netto obejmuje emisje zakresu 3 (Scope 3), tj. strefę górną (upstream) oraz dolną (downstream) łańcucha dostaw Lidla. – To tutaj generowane jest ponad 90 proc. całkowitych emisji firmy – wyjaśniono.

Ograniczenie emisji

Lidl w celu dojścia do zerowej emisji netto rozszerza swoją strategię klimatyczną o nowe konkretne cele w zakresie 3 (Scope 3):

  • do 2034 roku firma zamierza zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w rolnictwie, leśnictwie i innym użytkowaniu gruntów o 42,4 proc. („emisje FLAG”: Forest, Land and Agriculture).
  • Lidl zobowiązał się również do zmniejszenia o 35 proc. emisji w sektorze energetycznym i przemysłowym („emisje E+I”) w tym samym okresie.

Żeby tego dokonać, sieć zapowiada „ściślejszą współpracę ze swoimi partnerami i dostawcami". – Firma zobowiązała swoich największych dostawców, którzy są odpowiedzialni za 75 proc. emisji związanych z produktami w zakresie 3, do osiągnięcia celów redukcyjnych do 2026 roku zgodnie z inicjatywą Science Based Targets Initiative (SBTi) – podano.

Dotychczasowe osiągnięcia Lidl w ramach strategii klimatycznej

Jak przekazano, do tej pory Lidl zredukował 52 proc. swoich operacyjnych emisji CO2. Jak podkreślono, w szczególności miało się przyczynić do tego wykorzystanie energii odnawialnej: od 1 marca 2022 roku Lidl wykorzystuje w 100 proc. zieloną energię elektryczną we wszystkich sklepach, centrach logistycznych i budynkach biurowych.

Ponadto sieć chwali się zwiększeniem liczby stacji ładowania pojazdów elektrycznych przy sklepach i magazynach, a także m.in. zrezygnowaniem z dostaw zagranicznych warzyw i owoców transportem lotniczym.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najem krótkoterminowy - czy zmienią się zasady?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu