Znana sieć dyskontów zapowiada osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 roku

Maciej Badowski
Lidl zrezygnował z dostaw zagranicznych warzyw i owoców transportem lotniczym.
Lidl zrezygnował z dostaw zagranicznych warzyw i owoców transportem lotniczym. Wojciech Wojtkielewicz/ Polska Press
Lidl dąży do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku w oparciu o nowe ambitne cele klimatyczne w łańcuchu dostaw. W ten sposób firma po raz kolejny znacząco zwiększa swoje zaangażowanie w zrównoważone praktyki biznesowe i ochronę klimatu w ramach międzynarodowej strategii CSR. Lidl odnotował już znaczną redukcję emisji gazów cieplarnianych o 52% we wszystkich krajach, w których jest obecny – w porównaniu z 2019 rokiem.

Lidl z zerową emisją netto do 2050 roku

Sieć Lidl zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku we wszystkich jednostkach organizacyjnych i łańcuchach dostaw – poinformowano w przesłanym komunikacie. Oznacza to, że „do 2050 roku firma zredukuje emisję gazów cieplarnianych tak blisko zera, jak to tylko możliwe". Cel zerowej emisji netto obejmuje emisje zakresu 3 (Scope 3), tj. strefę górną (upstream) oraz dolną (downstream) łańcucha dostaw Lidla. – To tutaj generowane jest ponad 90 proc. całkowitych emisji firmy – wyjaśniono.

Ograniczenie emisji

Lidl w celu dojścia do zerowej emisji netto rozszerza swoją strategię klimatyczną o nowe konkretne cele w zakresie 3 (Scope 3):

  • do 2034 roku firma zamierza zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w rolnictwie, leśnictwie i innym użytkowaniu gruntów o 42,4 proc. („emisje FLAG”: Forest, Land and Agriculture).
  • Lidl zobowiązał się również do zmniejszenia o 35 proc. emisji w sektorze energetycznym i przemysłowym („emisje E+I”) w tym samym okresie.

Żeby tego dokonać, sieć zapowiada „ściślejszą współpracę ze swoimi partnerami i dostawcami". – Firma zobowiązała swoich największych dostawców, którzy są odpowiedzialni za 75 proc. emisji związanych z produktami w zakresie 3, do osiągnięcia celów redukcyjnych do 2026 roku zgodnie z inicjatywą Science Based Targets Initiative (SBTi) – podano.

Dotychczasowe osiągnięcia Lidl w ramach strategii klimatycznej

Jak przekazano, do tej pory Lidl zredukował 52 proc. swoich operacyjnych emisji CO2. Jak podkreślono, w szczególności miało się przyczynić do tego wykorzystanie energii odnawialnej: od 1 marca 2022 roku Lidl wykorzystuje w 100 proc. zieloną energię elektryczną we wszystkich sklepach, centrach logistycznych i budynkach biurowych.

Ponadto sieć chwali się zwiększeniem liczby stacji ładowania pojazdów elektrycznych przy sklepach i magazynach, a także m.in. zrezygnowaniem z dostaw zagranicznych warzyw i owoców transportem lotniczym.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu