Znany dyskont z prestiżowym odznaczeniem za redukcję CO2

Maciej Badowski
Opracowanie:
Lidl Polska musiał wykazać w niezależnym audycie redukcję emisji CO2 na poziomie co najmniej 55 proc.
Lidl Polska musiał wykazać w niezależnym audycie redukcję emisji CO2 na poziomie co najmniej 55 proc. Jakub Steinborn/ Polska Press
Lidl Polska zdobył czwartą gwiazdkę w międzynarodowym programie Lean & Green. To prestiżowe wyróżnienie czyni ją pierwszą firmą w Polsce i czternastą na świecie, która osiągnęła ten poziom certyfikacji. Aby zdobyć czwartą gwiazdkę, sieć musiała wykazać redukcję emisji CO2 na poziomie co najmniej 55 proc. w niezależnym audycie.

Lean & Green: Międzynarodowa Inicjatywa na Rzecz Środowiska

Lean & Green to globalna inicjatywa zrzeszająca ponad 800 firm, które zobowiązały się do wdrażania rozwiązań redukujących emisję dwutlenku węgla. Program ten opiera się na pięciogwiazdkowym systemie certyfikacji, gdzie każda kolejna gwiazdka oznacza realizację coraz bardziej ambitnych celów w zakresie zrównoważonego transportu i logistyki.

Aby zdobyć czwartą gwiazdkę, Lidl Polska musiała wykazać redukcję emisji CO2 na poziomie co najmniej 55 proc. w niezależnym audycie. Firma zdecydowała się również objąć analizą 100 proc., przy wymaganym poziomie 85 proc.

Innowacyjne rozwiązania dla zrównoważonej logistyki

Jak podano, kluczową rolę w redukcji emisji CO2 odegrało skrócenie średnich odległości dostaw oraz maksymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. Dodatkowo, Lidl Polska zwiększyła liczbę pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi.

Ważnym elementem strategii były również umowy z dostawcami, które zawierały zapisy dotyczące wymagań w zakresie emisji i jakości floty. Dzięki temu firma mogła skutecznie kontrolować i minimalizować wpływ swojej działalności na środowisko. Ograniczenie zużycia energii elektrycznej i gazu w centrach dystrybucyjnych oraz zakup energii ze źródeł odnawialnych to kolejne kroki, które przyczyniły się do osiągnięcia czwartej gwiazdki.

– Ochrona środowiska i dążenie do zrównoważonej logistyki to wyzwania, z którymi mierzą się współcześnie firmy. W Lidl Polska konsekwentnie wdrażamy rozwiązania, które pozwalają nam na redukcję śladu węglowego, przy jednoczesnej poprawie efektywności operacyjnej. Zdobycie czwartej gwiazdki Lean & Green stanowi dla nas ogromne wyróżnienie, ale przede wszystkim motywację do dalszego działania – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska, cytowana w komunikacie.

Lidl Polska od lat podejmuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, dostosowując swoje procesy logistyczne do najbardziej wymagających standardów środowiskowych. Firma sukcesywnie zmniejsza swój wpływ na klimat, jednocześnie udowadniając, że odpowiedzialny biznes może i powinien wyznaczać nowe standardy w logistyce przyszłości.

Zdobycie czwartej gwiazdki Lean & Green jest kolejnym krokiem na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej i realizacji celów Porozumienia Paryskiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu