Kaufland dąży do zerowej emisji netto do 2050 roku
Kaufland już wcześniej zobowiązał się do redukcji emisji pochodzących z własnej działalności (Scope 1 i 2) o 80 proc. do 2030 roku w stosunku do poziomu z 2019 roku. Teraz, w ramach działań przyspieszających realizację założonych celów klimatycznych, sieć wdraża pełny plan obejmujący wszystkie etapy działalności – od produkcji, przez transport, aż po recykling produktów.
– Osiągnięcie zerowej emisji netto wymaga nie tylko naszych własnych działań, ale i zaangażowania dostawców, z którymi współpracujemy, dlatego pomagamy im w ocenie śladu węglowego, umożliwiając wyznaczenie własnych celów klimatycznych. Większość emisji powstaje na wcześniejszych etapach cyklu życia produktów – podczas ich uprawy, produkcji, transportu oraz recyklingu, i to właśnie tam widzimy największy potencjał do ograniczeń. Wspólnie z naszymi partnerami opracowujemy rozwiązania, mające neutralny wpływ na postępujące zmiany klimatu – komentuje Katarzyna Łosińska-Burdzy, dyrektor Pionu Corporate Affairs w Kaufland Polska.
Cele krótkoterminowe, czyli znaczące redukcja w krótszej perspektywie
W ramach Grupy Schwarz, Kaufland dąży także do znaczącej redukcji emisji w krótszej perspektywie czasowej. Do 2034 roku sieć planuje zmniejszyć o 42,4 proc. emisje związane z uprawą produktów (tzw. emisje FLAG) oraz o 35 proc. emisje generowane w sektorze produkcyjnym i przemysłowym (Energy & Industry). W tym celu dostawcy odpowiadający za 80 proc. emisji w zakresie trzecim (Scope 3) do 2026 roku zostaną zobligowani do wyznaczenia własnych celów w oparciu o inicjatywę SBTi.
