Wydana przez UOKiK decyzja w sprawie przejęcia sieci Real przez Grupę Auchan to sygnał, że istnieje urzędowa segmentacja rynku. UOKiK trochę wcielił się w rolę regulatora. W praktyce może ona zablokować dalszą konsolidację rynku hipermarketów w Polsce - mówią w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska i Marek Szeib, dyrektor generalny i prezes Auchan Polska.
Francois Colombie powiedział też temu portalowi: - To nie my zablokowaliśmy tę możliwość, ale zrobił to UOKiK podejmując taką, a nie inną decyzję. Akceptujemy decyzję urzędu, jednak nie do końca mogę się z nią zgodzić. Myślę, że konsekwencje tej decyzji będą skrupulatnie analizowane przez wszystkich graczy na rynku handlowym. Dobrym przykładem jest sieć Real. Warto przypomnieć, że kupione przez nas sklepy Real w ciągu ostatnich lat straciły bardzo wielu klientów, m.in. ze względu na dynamiczną ekspansję mniejszych formatów, sieci dyskontów takich jak Biedronka, Lidl, Netto, czy sieci supermarketów Stokrotka, Polomarket i Intermarche. Jednocześnie we wszystkich naszych lokalizacjach walczymy o klienta z Biedronką, Lidlem i z innymi. Nasza obecna strategia zakłada, że musimy odzyskać klientów, których straciły w ciągu ostatnich lat sklepy Real, a jednocześnie chcemy zdobyć nowych klientów.
Źródło: portalspozywczy.pl
