Buty z Deichmanna na zdjęciach mogły być ładniejsze niż w rzeczywistości?

Oprac. (d-ka)

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Na Deichmann-Obuwie nałożono karę w wysokości ponad 288 tys. zł.

Prezes UOKiK wydała dwie decyzje dotyczące sklepów internetowych. Deichmann-Obuwie zastrzegał, że nie ponosi odpowiedzialności za zgodność zdjęć produktów na stronie internetowej z ich rzeczywistym wyglądem. Natomiast, spółka Avans wprowadzała w błąd ograniczając możliwości składania reklamacji. Na Deichmann-Obuwie nałożono karę ponad 288 tys. zł, Avans zobowiązał się do zmiany praktyki.

Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły postanowienia w regulaminie internetowego sklepu Deichmann-Obuwie. Sklep zastrzegał, że nie ponosi odpowiedzialności za zgodność fotografii produktów na stronie internetowej z ich rzeczywistym wyglądem. Zdaniem Urzędu, konsumenci mają prawo oczekiwać, że zamawiany produkt będzie zgodny z jego zdjęciem i opisem zamieszczonym w internecie. Ponadto zastrzegał, że zwrot produktu kupionego w sieci jest możliwy tylko wtedy, gdy towar będzie kompletny, bez uszkodzeń oraz bez widocznych śladów użytkowania. Kupując przez internet, konsument ma prawo obejrzeć i sprawdzić produkt po jego dostarczeniu.  Oznacza to, że można otworzyć opakowanie, aby przymierzyć obuwie lub sprawdzić, czy dostarczono produkt zgodny z zamówieniem. W takiej sytuacji nie traci prawa do odstąpienia od umowy. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożona na Deichmann-Obuwie kara wyniosła 288 771 zł. Przedsiębiorca odwołał się do sądu.

Z kolei spółka Avans w regulaminie sklepu internetowego zastrzegał, że konsument, który składa reklamacje może żądać w pierwszej kolejności wyłącznie naprawy towaru. Zgodnie z prawem, w takiej sytuacji klient może wybrać między wymianą produktu na nowy a jego naprawą. Prezes UOKiK uznała, że Avans ograniczył prawa konsumentów. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany regulaminu, dlatego uniknął kary finansowej.

Źródło: UOKiK

Materiał oryginalny: Buty z Deichmanna na zdjęciach mogły być ładniejsze niż w rzeczywistości? - Gazeta Pomorska

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
27 kwietnia, 16:08, Gość:

Deichmann chyba słynie z robienia w bambuko swoich klientów. Reklamacje u nich to też jakaś porażka... Miałam kiedyś problem, nie chcieli mi przyjąć reklamacji na szpilki, w których po tygodniu używania odpadł obcas, twierdząc, że to moja wina. Całe szczęście w necie trafiłam na ofertę rzeczoznawcy obuwia, skorzystałam i z taką opinią się odwoływałam. Tym razem nie mieli za bardzo pola manewru, bo ciężko kłócić się z ekspertem ;)

Oj tak, też miałam podobny problem z Deichmannem... Zwróciłam się po opinię do rzeczoznawców Maj i muszę przyznać, że to było najlepsze, co mogłam zrobić w tej sytuacji. Ich opinia potrafi czynić cuda!

G
Gość

Deichmann chyba słynie z robienia w bambuko swoich klientów. Reklamacje u nich to też jakaś porażka... Miałam kiedyś problem, nie chcieli mi przyjąć reklamacji na szpilki, w których po tygodniu używania odpadł obcas, twierdząc, że to moja wina. Całe szczęście w necie trafiłam na ofertę rzeczoznawcy obuwia, skorzystałam i z taką opinią się odwoływałam. Tym razem nie mieli za bardzo pola manewru, bo ciężko kłócić się z ekspertem ;)

z
zuza

Deichman robi z klientów idiotów!! Robimy zakupy artykułów na podstawie wyglądu i ceny. Nikt nie kupuje w ciemno!! Ciekawi mnie w jaki sposób kupuje szefostwo firmy? Po ciemku? nie ogląda towaru przed zakupem????

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3