Czy Polacy są gotowi na sklepy bezobsługowe? Pierwsze mobilne pawilony już w najbliższych miesiącach

OPRAC.:
Mikołaj Wójtowicz
Mikołaj Wójtowicz
Pierwszy mobilny sklep samoobsługowy ATS Technology zostanie ustawiony w przestrzeni komercyjnej w najbliższych miesiącach. Sklepy samoobsługowe posiada już sieć Carrefour. Przykładem jest ten z ul. Światowida 18 w Warszawie
Pierwszy mobilny sklep samoobsługowy ATS Technology zostanie ustawiony w przestrzeni komercyjnej w najbliższych miesiącach. Sklepy samoobsługowe posiada już sieć Carrefour. Przykładem jest ten z ul. Światowida 18 w Warszawie Krystian Dobuszyński / Polska Press
Pierwszy mobilny sklep samoobsługowy ATS Technology zostanie ustawiony w przestrzeni komercyjnej w najbliższych miesiącach. Nowy model sprzedaży „Ultra Convenience” oparty będzie na mobilnym, bezobsługowym pawilonie sprzedażowym. Rozwiązania mają być dopasowane do poziomu cyfryzacji społeczeństwa, nad czym pracuje firma IneoGroup SA. Całość będzie oparta na płatnościach bezgotówkowych oraz na specjalnej aplikacji w telefonie.

Niezrozumienie charakterystyki polskiego konsumenta, także jego poziomu cyfryzacji, to główne „grzechy” takich firm. Nie można też nie odnieść wrażenia, że przedsiębiorstwa, które chciały wcześniej wprowadzić na polski rynek sklepy autonomiczne, konkurowały ze sobą o to, kto dowiezie nowocześniejszą, niespotykaną dotąd technologię, na której oparte miało być działanie sklepu autonomicznego. Okazało się, że nie tędy droga i okazje na sukces przepadły. Wiele młodych firm i start-upów zapomina o Customer Experience. Zapatrzeni w technologie nie myślą o tym, czy przysłowiowy Kowalski będzie w ogóle chciał skorzystać z ich rozwiązania, czy będzie ono dla niego zrozumiałe i łatwe w obsłudze – komentuje Witold Rydzewski, co-founder ATS Technology.

Czy Polacy są gotowi na sklepy autonomiczne?

Według danych z raportu ,,Polaków portfel własny – kochamy okazje” Santander Consumer Banku, w 2019 r. ponad 50% Polaków deklarowała chęć robienia zakupów w sklepach bezobsługowych. Nie oznacza to jednak, że jesteśmy gotowi na wszystkie nowoczesne technologie. Jak pokazują dane Deloitte, aż 70% konsumentów jest w stanie zrezygnować z usługi, jeśli proces korzystania z niej jest trudny. To jeden z problemów, przez które sklepy bezobsługowe nie odniosły jak dotąd większego sukcesu.

Zebrane wnioski pomogły nam stworzyć zupełnie nowe rozwiązanie. Dzięki zastosowanym technologiom, w sklepie ATS Technology będzie można kupić nawet alkohol, czego nie mogła zaoferować konkurencja. Z drugiej strony, nasza koncepcja jest user friendly. Do skanowania zakupów klienci będą używać własnych smartfonów – dodaje Krzysztof Grabowski, co-founder ATS Technology.

System sprzedaży będzie oparty na płatnościach bezgotówkowych oraz na specjalnej aplikacji w telefonie

Start-up chce, aby konsument posługiwał się narzędziami, które zna i potrafi obsługiwać. Co więcej, aby uniknąć ewentualnych pomyłek przy naliczaniu towaru, ATS zdecydował się także dodać do systemu kartę produktu, która umożliwi weryfikację naliczonych rzeczy. Klient zeskanuje towar oraz zapłaci za niego bezgotówkowo.

Najważniejszym elementem start-upu będzie ATS Technology – dedykowana aplikacja, na której opierać się będzie system sprzedaży. Aplikacja umożliwi również gromadzenie informacji o klientach oraz poznanie preferencji zakupowych konsumentów. Aplikacja opiera się na systemie iXpos od IneoGroup zmodyfikowanym po to, aby był kompatybilny z pawilonem sprzedażowym start-upu.

Nim pojawią się w Polsce sklepy bezobsługowe, najpierw odbędą się badania user experience

Następnym etapem będzie przeprowadzanie badań user experience. Dzięki nim firma dowie się, czy aplikacja jest intuicyjna dla klientów i czy nie posiada błędów. Zmniejszy to ryzyko, ze klienci będą rezygnować z zakupów, gdyby proces obsługi okazał się zbyt trudny.

Koncepcją modelu sprzedaży ATS Technology zainteresował się Carlosn ASI EVIG alfa z grupy Carlson. Fundusz VC w 2020 roku zainwestował w spółkę 1 mln zł.

Pierwszy mobilny sklep samoobsługowy ATS Technology zostanie ustawiony w przestrzeni komercyjnej w najbliższych miesiącach, po przeprowadzeniu niezbędnych testów na zamkniętej grupie pierwszych użytkowników.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu