Jednorazowe papierosy znikną z rynku. Sklepy już wiedzą, co będzie w zamian

Marek Knitter
Prezes sieci Żabka uważa, że e-papierosy jednorazowe, na które została nałożona akcyza, praktycznie wyeliminuje ten produkt z rynku
Prezes sieci Żabka uważa, że e-papierosy jednorazowe, na które została nałożona akcyza, praktycznie wyeliminuje ten produkt z rynku fot.PAWEŁ MIECZNIK
Wprowadzenie akcyzy na jednorazowe e-papierosy praktycznie wyeliminuje je z rynku, ale nie wpłynie na sprzedaż Żabki - poinformował prezes Żabka Polska, Tomasz Suchański. Jego zdaniem konsumpcja przełoży się na inne nowoczesne, nietradycyjne produkty tytoniowe.

Spis treści

- E-papierosy jednorazowe, na które została nałożona akcyza, praktycznie wyeliminuje ten produkt z rynku, ale rozmawiamy z producentami i widzimy, że ta konsumpcja przełoży się na inne nowoczesne czy nietradycyjne produkty tytoniowe - powiedział Tomasz Suchański podczas telekonferencji.

Według niego nie będzie to miało większego wpływu na sprzedaż sieci, „szczególnie że dotyczy to ostatniego kwartału tego roku”.

Podniesienie opodatkowania jednorazowych e-papierosów

Sejm 20 lutego tego roku uchwalił nowelizację ustawy o akcyzie, której celem jest m.in. podniesienie opodatkowania jednorazowych e-papierosów, czy objęcie podatkiem akcyzowym wielorazowych papierosów elektronicznych. Zgodnie z jej zapisami, stawka akcyzy na urządzenia do waporyzacji (wielorazowe papierosy elektroniczne, podgrzewacze, urządzenia wielofunkcyjne) ma wynieść 40 zł za sztukę.

Akcyza na płyn zawarty w jednorazowych papierosach elektronicznych zostanie podwyższona od 1 lipca 2025 r. o 40 zł od każdego papierosa. Ustawa weszła w życie 1 kwietnia 2025 r., z wyjątkiem części przepisów, które zaczną obowiązywać w innych terminach.

Żabka stawia także na food street

Członkini zarządu Żabka Polska odpowiedzialna za obszar strategii finansowej Marta Wrochna-Łastowska zapowiedziała, że do połowy tego roku wszystkie sklepy Żabki zostaną wyposażone w piece gastronomiczne pozwalające na przygotowywanie dań gotowych typu street food.

Na koniec grudnia 2024 r. ofert street food dostępna była w ponad 70 proc. sklepów sieci Żabka.

Żabka to sieć małych sklepów. Przez ponad 25 lat obecności na polskim rynku firma ugruntowała pozycję lidera segmentu modern convenience. Z Żabką współpracuje ponad 7600 franczyzobiorców, którzy prowadzą ponad 9000 sklepów. Właścicielem sieci Żabka od 2017 roku jest CVC Capital Partners – jedna z największych firm private equity i doradztwa inwestycyjnego na świecie. W ubiegłym roku spółka zadebiutowała na GPW w Warszawie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu