Spis treści
- E-papierosy jednorazowe, na które została nałożona akcyza, praktycznie wyeliminuje ten produkt z rynku, ale rozmawiamy z producentami i widzimy, że ta konsumpcja przełoży się na inne nowoczesne czy nietradycyjne produkty tytoniowe - powiedział Tomasz Suchański podczas telekonferencji.
Według niego nie będzie to miało większego wpływu na sprzedaż sieci, „szczególnie że dotyczy to ostatniego kwartału tego roku”.
Podniesienie opodatkowania jednorazowych e-papierosów
Sejm 20 lutego tego roku uchwalił nowelizację ustawy o akcyzie, której celem jest m.in. podniesienie opodatkowania jednorazowych e-papierosów, czy objęcie podatkiem akcyzowym wielorazowych papierosów elektronicznych. Zgodnie z jej zapisami, stawka akcyzy na urządzenia do waporyzacji (wielorazowe papierosy elektroniczne, podgrzewacze, urządzenia wielofunkcyjne) ma wynieść 40 zł za sztukę.
Akcyza na płyn zawarty w jednorazowych papierosach elektronicznych zostanie podwyższona od 1 lipca 2025 r. o 40 zł od każdego papierosa. Ustawa weszła w życie 1 kwietnia 2025 r., z wyjątkiem części przepisów, które zaczną obowiązywać w innych terminach.
Żabka stawia także na food street
Członkini zarządu Żabka Polska odpowiedzialna za obszar strategii finansowej Marta Wrochna-Łastowska zapowiedziała, że do połowy tego roku wszystkie sklepy Żabki zostaną wyposażone w piece gastronomiczne pozwalające na przygotowywanie dań gotowych typu street food.
Na koniec grudnia 2024 r. ofert street food dostępna była w ponad 70 proc. sklepów sieci Żabka.
Żabka to sieć małych sklepów. Przez ponad 25 lat obecności na polskim rynku firma ugruntowała pozycję lidera segmentu modern convenience. Z Żabką współpracuje ponad 7600 franczyzobiorców, którzy prowadzą ponad 9000 sklepów. Właścicielem sieci Żabka od 2017 roku jest CVC Capital Partners – jedna z największych firm private equity i doradztwa inwestycyjnego na świecie. W ubiegłym roku spółka zadebiutowała na GPW w Warszawie.
