Państwowa Inspekcja Pracy informuje, że na bieżąco otrzymuje raporty z okręgowych inspektoratów pracy z obszarów dotkniętych oraz zagrożonych powodzią. W związku z tym PIP uruchomiła specjalną infolinię, która jest dostępna dla pracowników i pracodawców tych terenów pod numerem: 22 391 83 70.
Inspektorzy na obszarach dotkniętych powodzią w miarę możliwości wykonują swoje obowiązki służbowe, pracując głównie zdalnie – poinformowano w oficjalnym komunikacie. Zaznaczono również, że inspektorzy są dostępni dla mieszkańców oraz służb ratowniczych przez cały czas.
Działania zapobiegawcze i bezpieczeństwo
Główny Inspektor Pracy, Marcin Stanecki, w poniedziałek wysłał pismo do okręgowych inspektorów pracy we Wrocławiu, Opolu, Katowicach i Krakowie. W piśmie zalecił podejmowanie wszelkich działań zapobiegawczych w zakresie realizacji zadań przez każdą z tych jednostek.
Do ich kompetencji pozostawiłem decyzje o zawieszaniu działalności kontrolnej oraz zlecaniu pracy zdalnej – powiedział Stanecki. Podkreślił, że bezpieczeństwo ludzi jest najważniejsze.
Zabezpieczenie inspektoratów na zagrożonych terenach
Budynki Okręgowego Inspektoratu Pracy oraz Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu, mieszczące się przy ulicach Zielonego Dębu i Kopernika, zostały zabezpieczone workami z piaskiem. To działanie ma na celu ochronę przed skutkami powodzi i zapewnienie ciągłości pracy inspektoratu.
W związku z trudną sytuacją, PIP apeluje o korzystanie z infolinii oraz zachowanie ostrożności. Inspektorzy są gotowi do udzielania wszelkich potrzebnych informacji i wsparcia, aby pomóc mieszkańcom oraz pracodawcom w tych trudnych chwilach.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
Źródło:
Kandydat PiS na prezydenta. Decyzja coraz bliżej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?