Koleje Małopolskie chcą wozić pasażerów autobusami. Kupią w tym celu 7 samochodów

Mikołaj Wójtowicz
Mikołaj Wójtowicz
Autobusy Kolei Małopolskich posiadają obecnie 26 linii obejmujących większość obszaru województwa małopolskiego i są sukcesywnie rozbudowywane.
Autobusy Kolei Małopolskich posiadają obecnie 26 linii obejmujących większość obszaru województwa małopolskiego i są sukcesywnie rozbudowywane. Andrzej Banas / Polska Press
Koleje Małopolskie planują rozszerzyć swój zakres usług. Będą wozić pasażerów autobusami. Chodzi o dowożenie pasażerów na dworce kolejowe. Dzięki temu połączenia mają być lepiej integrowanie z komunikacją autobusową. Nowe środki transportu mają trafić do kolei w ciągu 7 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Autobusowe Linie Dowozowe Kolei Małopolskich służą do dowożenia pasażerów na dworce

Linie dowozowe obsługiwane przez małopolską kolej stawiają sobie za cel:

  • skomunikowanie z pociągami uruchamianymi przez Koleje Małopolskie,
  • przewiezienie pasażerów krótkim czasie tak, aby codzienny przejazd był akceptowalny dla pasażerów,
  • zapewnienie cykliczności i możliwości dojazdu i powrotu o różnych godzinach w ciągu dnia.

Autobusowe Linie Dowozowe (ALD) uzupełniają siatkę połączeń pociągów, tym samym autobusy kursują w relacjach stacja – mniejsza miejscowość, do której nie dociera kolej – dowiadujemy się z portalu nakolei.pl.

Autobusy Kolei Małopolskich posiadają obecnie 26 linii obejmujących większość obszaru województwa małopolskiego i są sukcesywnie rozbudowywane. W samym tylko 2022 roku uruchomiono 13 nowych linii dowozowych.

Tak wygląda siatka połączeń autobusowych, które już teraz dowożą pasażerów na dworce kolejowe w województwie małopolskim.
Tak wygląda siatka połączeń autobusowych, które już teraz dowożą pasażerów na dworce kolejowe w województwie małopolskim. Koleje Małopolskie

Koleje Małopolskie chcą kupić autobusy. Kto złożył oferty?

Przewoźnik kolejowy utworzony przez samorząd województwa małopolskiego planuje kupić kolejne siedem autobusów. Pojazdy mają być hybrydowe i posiadać długość 11,5-12,5 m. Każdy z nich ma posiadać co najmniej 38 miejsc siedzących i 32 stojące.

Swoje oferty złożyli:

  • ABP Bus & Coach opiewające na kwotę 11,537 mln zł brutto (autobusy Iveco),
  • EvoBus - 13,301 mln zł. autobusy Iveco (Mercedesy).

O tym, na które przedsiębiorstwo padnie wybór, będzie zależeć od:

  • ceny (70%),
  • kryteriów technicznych (30%).

Pod uwagę brane będą liczba stałych miejsc siedzących, dodatkowe wyposażenie (aktywny tempomat), ujednolicenie rozwiązania technicznego w postaci tego samego producenta nadwozia i silnika, pełne oświetlenie LED, miejsce na koło zapasowe - czytamy na portalu transport-publiczny.pl.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

NBP nowy do 14.07

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu