Koleje Małopolskie chcą wozić pasażerów autobusami. Kupią w tym celu 7 samochodów

Mikołaj Wójtowicz
Mikołaj Wójtowicz
Autobusy Kolei Małopolskich posiadają obecnie 26 linii obejmujących większość obszaru województwa małopolskiego i są sukcesywnie rozbudowywane.
Autobusy Kolei Małopolskich posiadają obecnie 26 linii obejmujących większość obszaru województwa małopolskiego i są sukcesywnie rozbudowywane. Andrzej Banas / Polska Press
Koleje Małopolskie planują rozszerzyć swój zakres usług. Będą wozić pasażerów autobusami. Chodzi o dowożenie pasażerów na dworce kolejowe. Dzięki temu połączenia mają być lepiej integrowanie z komunikacją autobusową. Nowe środki transportu mają trafić do kolei w ciągu 7 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Autobusowe Linie Dowozowe Kolei Małopolskich służą do dowożenia pasażerów na dworce

Linie dowozowe obsługiwane przez małopolską kolej stawiają sobie za cel:

  • skomunikowanie z pociągami uruchamianymi przez Koleje Małopolskie,
  • przewiezienie pasażerów krótkim czasie tak, aby codzienny przejazd był akceptowalny dla pasażerów,
  • zapewnienie cykliczności i możliwości dojazdu i powrotu o różnych godzinach w ciągu dnia.

Autobusowe Linie Dowozowe (ALD) uzupełniają siatkę połączeń pociągów, tym samym autobusy kursują w relacjach stacja – mniejsza miejscowość, do której nie dociera kolej – dowiadujemy się z portalu nakolei.pl.

Autobusy Kolei Małopolskich posiadają obecnie 26 linii obejmujących większość obszaru województwa małopolskiego i są sukcesywnie rozbudowywane. W samym tylko 2022 roku uruchomiono 13 nowych linii dowozowych.

Tak wygląda siatka połączeń autobusowych, które już teraz dowożą pasażerów na dworce kolejowe w województwie małopolskim.
Tak wygląda siatka połączeń autobusowych, które już teraz dowożą pasażerów na dworce kolejowe w województwie małopolskim. Koleje Małopolskie

Koleje Małopolskie chcą kupić autobusy. Kto złożył oferty?

Przewoźnik kolejowy utworzony przez samorząd województwa małopolskiego planuje kupić kolejne siedem autobusów. Pojazdy mają być hybrydowe i posiadać długość 11,5-12,5 m. Każdy z nich ma posiadać co najmniej 38 miejsc siedzących i 32 stojące.

Swoje oferty złożyli:

  • ABP Bus & Coach opiewające na kwotę 11,537 mln zł brutto (autobusy Iveco),
  • EvoBus - 13,301 mln zł. autobusy Iveco (Mercedesy).

O tym, na które przedsiębiorstwo padnie wybór, będzie zależeć od:

  • ceny (70%),
  • kryteriów technicznych (30%).

Pod uwagę brane będą liczba stałych miejsc siedzących, dodatkowe wyposażenie (aktywny tempomat), ujednolicenie rozwiązania technicznego w postaci tego samego producenta nadwozia i silnika, pełne oświetlenie LED, miejsce na koło zapasowe - czytamy na portalu transport-publiczny.pl.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu