Spis treści
- Branża lotnicza na świecie w ciągu 20 lat będzie potrzebować około 804 tys. pilotów i 769 tys. mechaników lotniczych
- Polskie Linie Lotnicze LOT oferują pracę niemal w każdym swoim dziale - potrzebni są piloci, ale też menedżerowie i analitycy
- LOT Aircraft Maintenance Services opublikował 22 oferty pracy - głównie dla mechaników
- Narodowy przewoźnik w ub. roku zanotował 805,7 mln zł zysku na działalności operacyjnej i osiągnął wynik netto na poziomie 688,5 mln zł
Branża lotnicza na świecie w ciągu 20 lat będzie potrzebować około 804 tys. pilotów i 769 tys. mechaników lotniczych
Branża lotnicza rozwija się dynamicznie i będzie potrzebować pracowników. Tymczasem brakuje wykwalifikowanych kadr. Z najnowszego raportu „Boeing’s Pilot and Technician Outlook” dowiadujemy się, że tylko w ciągu najbliższych 20 lat branża na całym świecie będzie potrzebować około 804 tys. nowych pilotów, 769 tys. techników konserwacji i 914 tys. nowych członków personelu pokładowego.
Obecnie na stronie Emirates znajdziemy ponad 100 ofert pracy na różnych stanowiskach – spółka szuka kierowników, inżynierów, ale i personel pokładowy. Z kolei Lufthansa podała, że tylko w tym roku planuje zatrudnić kilka tysięcy osób na całym świecie.
Polskie Linie Lotnicze LOT oferują pracę niemal w każdym swoim dziale - potrzebni są piloci, ale też menedżerowie i analitycy
Polskie Linie Lotnicze LOT również ruszyły z rekrutacjami. Narodowy przewoźnik szuka, i to już od wielu miesięcy, pilotów.
„Szukamy pilotów, którzy chcieliby związać się długoterminowo z PLL LOT i korzystać z szerokich możliwości rozwoju na różnych typach samolotów. Do współpracy zapraszamy zarówno doświadczonych lotników (niezależnie od rodzaju posiadanych uprawnień na typ), jak i osoby dopiero rozpoczynające przygodę z lotnictwem. Pilotów nie obciążamy kosztami szkolenia. Oferujemy stabilny, miesięczny grafik, który udostępniany jest każdorazowo na 2 tygodnie przed rozpoczęciem miesiąca. Gwarantujemy stałą bazę w Warszawie” – informuje LOT.
Kandydaci powinni mieć ukończone 21 lat, minimalny nalot 200 godzin na samolotach, licencje, uprawniania i certyfikaty (szczegółowe informacje na ten temat są opublikowane na stronie przewoźnika).
Na stronie LOT, ale też w portalach rekrutacyjnych, pojawiły się też oferty zatrudnienia na innych stanowiskach. Pracę znajdą menedżerowie, specjaliści ds. handlowych czy do obsługi klientów. Obecnie niemal każdy dział w spółce prowadzi rekrutacje.
Na przykład wśród wymagań dla menedżerów procesów biznesowych i analityków finansowych podano:
„Szukamy osób z wykształceniem wyższym (ekonomicznym, finansowym lub po kierunku rachunkowość), z doświadczeniem zawodowym w dziale kontrolingu/finansowym/analiz bądź zbliżonym. Oczekujemy umiejętności w przetwarzaniu i rozumieniu dużych zbiorów danych, bardzo dobrej znajomość programów z pakietu MS Office (w szczególności programu Excel), dobrej znajomości języka angielskiego” – czytamy w tej konkretnej ofercie.
LOT szuka również:
analityków w dziale revenue management (zarządzanie przychodami)
specjalisty ds. taryf i rezerwacji,
starszego specjalisty ds. handlowych,
pracowników do obsługi pasażerów,
specjalisty ds. reklamacji pasażerskich,
specjalisty ds. reklamacji bagażowych,
młodszego specjalisty ds. obsługi klienta,
starszego specjalisty ds. handlowych,
kelnerów/kelnerki,
kupca ds. zakupów lotniczych (handlingowych),
eksperta ds. komunikacji marki,
ekspert ds. komunikacji i employer brandingu,
specjalisty ds. umów i rozliczeń,
analityka biznesowo-systemowego,
audytora lotniczego,
specjalisty ds. szkoleń i rozwoju,
młodszego specjalisty ds. kadr,
specjalista ds. service desk,
kierownik projektu IT,
specjalista ds. umów i rozliczeń,
analityk biznesowo-systemowy,
product owner,
payment product manager,
digital analyst / tagging specialist,
product manager (e-commerce),
head of marketing automation & retention,
junior jira administrator,
tester SQL.
LOT Aircraft Maintenance Services opublikował 22 oferty pracy - głównie dla mechaników
Częścią Polskiej Grupy Lotniczej jest LOT Aircraft Maintenance Services. To spółka, która oferuje kompleksowe usługi techniczne dla wąsko- i szerokokadłubowych samolotów, obejmujące obsługę bazową, liniową oraz warsztatową, a także usługi malowania i estetyki. LOT Aircraft Maintenance Services jest też autoryzowanym centrum obsługowym firmy Embraer, a do tego certyfikowaną organizacją szkoleniową dla mechaników lotniczych.
Spółka opublikowała 22 oferty pracy – w tym m.in. dla kontrolerów finansowych, specjalistów ds. planowania, mechaników lotniczych i brygadzistów mechaników, mechaników obsługi -lakierników, magazynierów lotniczych. Oferty dotyczą pracy w Warszawie i Rzeszowie.
Narodowy przewoźnik w ub. roku zanotował 805,7 mln zł zysku na działalności operacyjnej i osiągnął wynik netto na poziomie 688,5 mln zł
Polskie Linie Lotnicze LOT w ub. roku zanotowały 805,7 mln zł zysku na działalności operacyjnej i osiągnęły wynik netto na poziomie 688,5 mln zł. LOT w 2024 r. przewiózł 10,7 mln pasażerów (a w całym 2023 r. było to 10,03 mln pasażerów). Narodowy przewoźnik zrealizował marżę na działalności operacyjnej na poziomie 8,1 proc..
- LOT jest większy i stabilny finansowo. To podstawy przyjętej strategii, które konsekwentnie realizujemy. LOT jest preferowaną linią lotniczą naszego regionu, a także przewoźnikiem, który docelowo stanie się główną linią lotniczą najnowocześniejszego w Europie lotniska, jakim będzie Centralny Port Komunikacyjny – mówił niedawno Michał Fijoł, prezes LOT, cytowany przez PAP.
Obecnie flota składa się z 86 samolotów: sześciu boeingów B737-800, 18 B737 MAX, ośmiu B787-8, siedmiu B787-9 Dreamliner (niestety 5 z nich obecnie nie wozi pasażerów) oraz 47 embraerów E-Jet: pięciu E170, 15 E175 (w tym dwa do dyspozycji rządu), ośmiu E190, 16 E195 oraz trzech E195-E2. LOT oczekuje na dostawę kolejnych boeingów.
Przypomnijmy, że Polskie Linie Lotnicze LOT są 11. najstarszą linią lotniczą na świecie, działają od 1929 r. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Indiach, Japonii i Korei Południowej. Głównym akcjonariuszem PLL LOT jest Skarb Państwa, który ma 69,3 proc. udziałów w spółce. Drugim akcjonariuszem (30,7 proc.) jest Polska Grupa Lotnicza (PGL), należąca w 100 proc. do Skarbu Państwa.
