Serwisy Ezakupowe Tesco działają w Europie Środkowej już od 4 lat. Jako pierwsze w 2012 roku wystartowały strony w Czechach i Polsce, w kolejnym roku narodziły się węgierskie i słowackie. W każdym z 4 krajów nastąpił olbrzymi rozwój usługi, jednak to w Polsce zdobyła ona największe zainteresowanie.
Ponad połowa z ćwierć miliona aktywnych klientów kupuje właśnie w Polsce. Również połowa spośród 500 samochodów dostawczych jeżdżących po Europie, porusza się po polskich drogach. Usługa zakupów za pośrednictwem Internetu jest obsługiwana przez 48 hipermarketów w Europie, z czego aż 27 właśnie w Polsce. Strony Ezakupowe w czterech krajach odwiedza dziennie 50 000 użytkowników, przy czym polskie ezakupy.tesco.pl właśnie połowa tych osób.
– Tesco jest liderem sprzedaży żywności online w każdym z europejskich krajów, w którym prowadzi swoją działalność. Zawdzięczamy to funkcjonalnej stronie internetowej i aplikacji mobilnej, szerokiej gamie produktów, ale przede wszystkim modelowi operacyjnemu, który gwarantuje wysoki standard obsługi – mówi Mariusz Nowak, menadżer działu sprzedaży internetowej w Tesco Polska.
To, co łączy te cztery środkowoeuropejskie rynki, to dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Zainteresowanie zakupami online rośnie, bo coraz więcej ludzi przekonuje argument oszczędności czasu oraz wygody kupowania.
Najwięcej klientów robi zakupy online od 10 do 30 minut, co w porównaniu z tradycyjnymi zakupami jest wyjątkową oszczędnością czasu, szczególnie że jedno zamówienie składa się często z kilkudziesięciu produktów. Do kupowania przez Internet zachęca również wygoda wyboru produktów oraz dostawa do domu w dogodnym czasie.
Dzięki dopasowaniu artykułów do kategorii oraz ich klarownemu podziałowi, 45% klientów Ezakupów dodaje produkty do koszyka właśnie poprzez wybór z drzewa kategorii.
Druga grupa, 20% klientów wyszukuje konkretne artykuły w wyszukiwarce, natomiast pozostałe 35% korzysta z list produktów zakupionych poprzednio oraz z działu promocji.
Ezakupy to jednak nie tylko portal internetowy, ale także aplikacja mobilna, dzięki której posiadacze smartfonów mogą kupować przez Internet praktycznie zawsze i wszędzie. To udogodnienie sprawiło, że aplikację pobrało już ok. 400 tysięcy klientów w Europie Środkowej i generuje ona ok. 10-20 proc. wszystkich zamówień.
