Spis treści
Apel do Poczty Polskiej o elastyczność
W pierwszej kolejności, KRRiT za pośrednictwem swojego szefa, Macieja Świrskiego, zwróciła się z apelem do Poczty Polskiej. Instytucja ta została poproszona o wykazanie się elastycznością wobec osób dotkniętych skutkami powodzi.
Przewodniczący Rady zaproponował, by Poczta Polska rozważyła możliwość "wydłużenia terminów do uregulowania zaległości wskazanych w upomnieniach, przesunięcia egzekucji należności, a także zawieszenia przeprowadzania kontroli wykonania obowiązku rejestrowania odbiorników na terenach objętych powodzią".
Jak wnioskować o umorzenie abonamentu RTV?
Ponadto Maciej Świrski zapowiedział, że abonenci, którzy ponieśli dotkliwe straty w wyniku powodzi, mogą zwracać się do KRRiT z wnioskiem o umorzenie zaległych opłat abonamentowych, wraz z protokołem strat powstałych w czasie trwania powodzi i usuwania jej skutków.
To oznacza, że każdy, kto ucierpiał na skutek powodzi, ma możliwość złożenia wniosku o umorzenie opłat. Wymagane jest jednak przedstawienie dokumentacji, która potwierdza zakres poniesionych strat.
Decyzja o umożliwieniu umorzenia opłat abonamentowych opiera się na przepisach prawnych, które przewidują taką możliwość w szczególnych okolicznościach.
Według KRRiT jest to zgodne z art. 10 ustawy o opłatach abonamentowych z dnia 21 kwietnia 2005 r., w którym wskazano, że
"KRRiT w wyjątkowych sytuacjach losowych [...] może umorzyć lub rozłożyć na raty zaległości w płatności opłat abonamentowych, odsetki za zwłokę w ich uiszczaniu, opłatę, o której mowa w art. 5 ust. 3, oraz odsetki za zwłokę w jej uiszczeniu".
Pracownicy poczty będą informowali o opcji umorzenia
KRRiT zaleciła pracownikom Poczty Polskiej, aby aktywnie informowali abonentów o możliwości umorzenia opłat.
"Przewodniczący zarekomendował również, aby pracownicy placówek Poczty Polskiej S.A. usytuowanych na terenach objętych powodzią informowali o tych możliwościach abonentów, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji losowej."
Źródło: PAP
Biznes
