https://strefabiznesu.pl
reklama

Omnichannel w praktyce. Jak InPost pomaga uporządkować wielokanałową logistykę

Materiał informacyjny InPost
Opracowanie:
Wielokanałowa sprzedaż to dziś standard – własny sklep, platformy marketplace, media społecznościowe. To większy zasięg, ale też wyzwanie: jak skutecznie obsłużyć zamówienia z różnych źródeł i nie pogubić się w logistyce?

Brak spójnych procedur, ręczne wprowadzanie danych, różne systemy do obsługi zamówień i polityki zwrotów – to codzienne problemy e-commerce, który działa równolegle w kilku kanałach. Mimo prób i starań, chaos operacyjny jest nieunikniony. Wraz z nim pojawiają się opóźnienia w wysyłkach, błędy w adresach czy niespójna komunikacja z klientem.

Jak temu zaradzić?

Kluczem jest standaryzacja i automatyzacja procesów logistycznych. Oto trzy rozwiązania, które porządkują obsługę zamówień w modelu omnichannel:

1. System do zarządzania zamówieniami (np. system do integracji zamówień, ERP)

Zamiast przeskakiwać między własnym sklepem a różnymi platformami sprzedażowymi, warto postawić na jedną platformę, która zbiera wszystkie zamówienia i przekazuje je do wysyłki.

2. Zintegrowane usługi kurierskie

Jedna umowa, jeden system, wiele kanałów. Dzięki integracji z API, InPost umożliwia nadawanie paczek z każdego źródła, a Paczkomat® i kurierzy obsługują zamówienia niezależnie od miejsca ich złożenia.

3. Ujednolicona polityka dostawy i zwrotów

Aby zmniejszyć ryzyko nieporozumień z klientami, korzystnym będzie ustalenie spójnych zasad dla wszystkich kanałów. Usługa „Szybkie Zwroty” od InPost upraszcza proces niezależnie od miejsca zakupu, a klienci przesyłkę zwrotną nadają wygodnie przez Paczkomat.

Omnichannel to szansa na rozwój, ale tylko pod warunkiem pełnej kontroli nad logistyką. Współpraca z operatorem, który obsługuje różne kanały i oferuje elastyczne, zintegrowane rozwiązania, to krok w stronę efektywności.

Chcesz uporządkować logistykę w swoim e-commerce? Sprawdź, jak może w tym pomóc InPost: inpost.pl/biznes-i-e-commerce.

Wybrane dla Ciebie

Inwestycja za miliard złotych. Powstaje nowoczesny hub technologiczno-produkcyjny

Inwestycja za miliard złotych. Powstaje nowoczesny hub technologiczno-produkcyjny

Poczta Polska straciła status wiodącego operatora pocztowego

Poczta Polska straciła status wiodącego operatora pocztowego

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu