Brak spójnych procedur, ręczne wprowadzanie danych, różne systemy do obsługi zamówień i polityki zwrotów – to codzienne problemy e-commerce, który działa równolegle w kilku kanałach. Mimo prób i starań, chaos operacyjny jest nieunikniony. Wraz z nim pojawiają się opóźnienia w wysyłkach, błędy w adresach czy niespójna komunikacja z klientem.
Jak temu zaradzić?
Kluczem jest standaryzacja i automatyzacja procesów logistycznych. Oto trzy rozwiązania, które porządkują obsługę zamówień w modelu omnichannel:
1. System do zarządzania zamówieniami (np. system do integracji zamówień, ERP)
Zamiast przeskakiwać między własnym sklepem a różnymi platformami sprzedażowymi, warto postawić na jedną platformę, która zbiera wszystkie zamówienia i przekazuje je do wysyłki.
2. Zintegrowane usługi kurierskie
Jedna umowa, jeden system, wiele kanałów. Dzięki integracji z API, InPost umożliwia nadawanie paczek z każdego źródła, a Paczkomat® i kurierzy obsługują zamówienia niezależnie od miejsca ich złożenia.

3. Ujednolicona polityka dostawy i zwrotów
Aby zmniejszyć ryzyko nieporozumień z klientami, korzystnym będzie ustalenie spójnych zasad dla wszystkich kanałów. Usługa „Szybkie Zwroty” od InPost upraszcza proces niezależnie od miejsca zakupu, a klienci przesyłkę zwrotną nadają wygodnie przez Paczkomat.

Omnichannel to szansa na rozwój, ale tylko pod warunkiem pełnej kontroli nad logistyką. Współpraca z operatorem, który obsługuje różne kanały i oferuje elastyczne, zintegrowane rozwiązania, to krok w stronę efektywności.
Chcesz uporządkować logistykę w swoim e-commerce? Sprawdź, jak może w tym pomóc InPost: inpost.pl/biznes-i-e-commerce.